[WD Mybook Live] alleen benaderbaar als PC aan staat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een WD Mybook Live met daarop een aantal standaard gedeelde mappen. Hierin staan mijn films, foto's en muziek zodat deze benaderbaar zijn via het netwerk. De Mybook heeft ook een geintegreerde Twonky mediaserver.
Als ik nu via mijn Conceptronic CFULLHDMA netwerk mediaspeler naar servers zoek vindt deze altijd meteen de Twonky mediaserver van de Mybook. De gedeelde mappen worden echter alleen zichtbaar als ik mijn PC aan heb staan. Het liefste benader ik via de gedeelde mappen de films, zodat ik ook ISO bestanden kan afspelen.
Weet iemand hoe ik kan bereiken dat de PC niet persee aan hoeft te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan je misschien wat meer info geven? Wat voor OS draait je pc? Hoe heb je die mappen gedeeld bijvoorbeeld, via NSF of CIFS, AFP of FTP?

De Conceptronic heeft alleen een Samba browser ingebouwd, dus alleen CIFS zou werken daarmee.

Ik vraag dit omdat ik zelf Ubuntu gebruik en mijn Mybook deelt de mappen dus alleen via NFS (& Twonky)

Is het mogelijk dat je een map op je pc deelt met je thuisnetwerk, en dat in die map ook je Mybook mappen staan? Op die manier zou het kunnen dat je allen je Mybook mappen ziet als je pc aanstaat.

Je zou dit kunnen testen door op je pc gedeelde mappen uit te zetten (tijdelijk) en dan checken of je nog steeds in die folders op je Mybook kan komen via je Conceptronic.

Als dit dan niet meer werkt weet je al iets meer...