Google en MacBook pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berty12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Beste lezers,

Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een macbook pro.
Ik hou er van om alles goed geregeld te hebben.

Maak op mijn iphone gebruik van google mail contacts en agenda.

Nu probeer ik dit ook te syncen met mijn macbook, krijg het echter na een paar uur nog niet voor elkaar.

Weet iemand hier een juiste handleiding voor?
Ik zit al meerdere uren te zoeken op de interwebs maar helaas zonder resultaat.

Agenda en Mail lukken wel, maar alle contacten in het mac adresboek krijgen lijkt onmogelijk.
Heb de sync met google knop al geprobeerd maar dit levert geen succes op.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.maciverse.com/...acts-to-address-book.html

Werkt de hier beschreven methode niet?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als alles op je iPhone staat kun je deze laten syncen via iTunes zodat alle gegevens ook op je MBP staan. Zo heb ik het ook gedaan na m'n reinstall.

Gewoon de iPhone aansluiten, naar apparaten gaan in iTunes en dan bij info het gewenste aankruisen. Let wel dat je onderaan uitzet dat hij de gegevens op de iPhone vervangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:45
Ik gebruik het programma Syncmate. Dat synchroniseert m'n google account met iCal, Contactpersonen én m'n Windows Mobile gsm... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

In Address Book: Preferences -> Accounts -> Account Information, check "Synchronize with Google", vul je Google-accountgegevens in en je contactpersonen worden gesynchroniseerd.
Dit werkt bij mij in ieder geval :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berty12
Uiteindelijk heb ik wel al mijn contacten erin gekregen, maar echt syncen doet hij nog niet, niet zo mooi als op de iPhone, als ik daar een contact aanmaak staat hij ook realtime in mn google contacts en ik wil het dus zo hebben dat hij ook direct op mn iphone verschijnt, is hier ook een oplossing voor?

Zal in ieder geval even syncmate proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:07
Misschien dat je iets kan doen met MobileMe?
Ik weet dat die ook goed en realtime synct, en werkt volgens mij wel met Google.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berty12
Dat zal best heel goed werken, maar ik vind 79 euro per jaar echt te veel geld, als student.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij je adresboek onder voorkeuren je google account toevoegt, dus het vinkje "synchroniseer met Google" aanzetten en je login gegevens invullen.. Dan zie je dat rechtsboven op de bovenstaande taakbalk een sync icoontje verschijnt. Als je hier vervolgens op drukt en kiest voor Synchroniseer nu worden je contacten netjes overgenomen ;)

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:29
Inderdaad; gewoon in Mail, iCal en Address Book je Google account invullen, en alles komt goed. Alleen bij Address Book kan het wat langer duren voor je de wijzigingen die je via je iPhone of op de webinterface van Google doet naar voren komen. Maar ze komen zeker!

Veel plezier met je Mac.

David (sinds 6 maanden "over"... :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via iCal kan je dat toch gewoon doen via CalDAV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Klopt, ik heb alleen mijn Google kalender gesynced via WebDAV, tel contacten staan los van mn Google contacten.

Instagram / YouTube

Pagina: 1