Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uploaden foto's V&A

Pagina: 1
Acties:

• Steyn_E
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-11 19:33
Hallo medetweakers,
Ik zou voor willen stellen de limiet voor de uploadgrootte van fototjes wordt opgeheven. In plaats daarvan zou je bij het uploaden de foto's om kunnen zetten van ca. 7mb naar 2mb. Dit zou een hoop tijd schelen, omdat mijn DSLR nou eenmaal fototjes neemt van 7mb.
Ik hoor graag van jullie,
Steyn

Verwijderd

Als je een DSLR hebt, dan heb je ook vast wel een fotobewerkingsprogramma er voor waarmee je ze binnen een paar tellen kunt resizen. Ik denk niet dat smartphone/tablet-gebruikers zitten te wachten op bestanden van 7mb; en die bovendien toch al een beperkte resolutie hebben waardoor ze niets aan zulke 'vette' foto's hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 22:36 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 23:16
Persoonlijk vind ik foto's van 2MB al vrij fors en zou ik 1MB al een betere grootte vinden, maar dat is persoonlijk. Voor de rest ben ik het eens met bobwarley. Met een simpel programma als irfanview kun je al heel gemakkelijk foto's comprimeren en het is nog gratis ook!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:24
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:35:
Als je een DSLR hebt, dan heb je ook vast wel een fotobewerkingsprogramma er voor waarmee je ze binnen een paar tellen kunt resizen. Ik denk niet dat smartphone/tablet-gebruikers zitten te wachten op bestanden van 7mb; en die bovendien toch al een beperkte resolutie hebben waardoor ze niets aan zulke 'vette' foto's hebben.
Ook als je geen smartphone/tablet hebt zit je niet te wachten op bestanden van 7mb. Paar van die dingen en het duurt wel ff voordat je webpagina geladen is.

En daarnaast webruimte is ook niet oneindig. Als je zulke hoge kwaliteit bestanden wilt uitwisselen zet je het toch lekker op photobucket ofzo.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

steyn.elgersma schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:16:
Hallo medetweakers,
Ik zou voor willen stellen de limiet voor de uploadgrootte van fototjes wordt opgeheven. In plaats daarvan zou je bij het uploaden de foto's om kunnen zetten van ca. 7mb naar 2mb. Dit zou een hoop tijd schelen, omdat mijn DSLR nou eenmaal fototjes neemt van 7mb.
Ik hoor graag van jullie,
Steyn
Je weet dat het resizen van een foto van 7MB (wat is dat, 15 megapixels?) nogal wat geheugen kost? Ik denk dat de serveradmins wel betere dingen kunnen bedenken die ze met dat geheugen willen doen dan véél te grote afbeeldingen lopen resizen. :)

Dit heeft trouwens niets met de redactie te maken. Feature request, dus >>Lieve Devvers. :P
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:35:
Hij zegt toch ook dat de server het na de upload zou kunnen resizen naar 2MB? Maar dat is nog steeds een bewerking die afhankelijk van de techniek die gebruikt wordt al snel 60-100 MB geheugenruimte per foto kan kosten. Lijkt me redelijk absurd voor een simpel productfotootje.

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 05-02-2011 22:50 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar het is wel een extra stukje gebruiksgemak. Dus je toont de gebruikers geen 7MB foto, maar tweakers resizet de foto automatisch naar een kleiner formaat.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Steyn_E
Het leek mij meer als een stukje gemak voor de gebruiker. Het zou daarnaast denk ik de drempel om een fotootje te plaatsen verlagen, wat ten goede komt aan de kwaliteit van V&A.
Groeten

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Kom op zeg, hoeveel moeite is het nou om zelf even te resizen?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Leuk bedacht, todat iemand een foto van 150 meg aanbied....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Steyn_E
Kom op zeg, hoeveel moeite is het nou om een constructieve reactie te plaatsen?
Ik kom hier alleen met een idee om fotootjes makkelijker te kunnen plaatsen.
Daar kun je beter met een goed idee op reageren dan al die trolling.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

steyn.elgersma schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:53:
Het leek mij meer als een stukje gemak voor de gebruiker. Het zou daarnaast denk ik de drempel om een fotootje te plaatsen verlagen, wat ten goede komt aan de kwaliteit van V&A.
Groeten
Natuurlijk is het makkelijker voor de gebruiker. Op dezelfde manier is het makkelijker voor je als er de hele dag iemand achter je aan loopt om al je troep op te ruimen, maar wat sommige dingen betreft moet je gewoon realistisch blijven. :P

Then again, misschien hebben de serveradmins wel iets beters tot hun beschikking dan de bewerkingssoftware die ik ken, maar volgens mij heeft "zelfs" ImageMagick nogal wat geheugen nodig bij zo'n grote foto's. :)
steyn.elgersma schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:57:
Kom op zeg, hoeveel moeite is het nou om een constructieve reactie te plaatsen?
Ik kom hier alleen met een idee om fotootjes makkelijker te kunnen plaatsen.
Daar kun je beter met een goed idee op reageren dan al die trolling.
Niet iedereen die het niet met je eens is is per definitie aan het trollen hoor. :)

[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 05-02-2011 22:58 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

brama schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:48:
Maar het is wel een extra stukje gebruiksgemak. Dus je toont de gebruikers geen 7MB foto, maar tweakers resizet de foto automatisch naar een kleiner formaat.
Het punt is dat er dan discussie kan ontstaan wat dan dat 'kleiner' formaat zou moeten zijn (zowel qua afmetingen als qua filesize - 2MB is in mijn ogen nog belachelijk groot, 200KB komt dan meer in de richting ;)), en welke quality settings gebruikt moeten worden (voor jpeg bijvoorbeeld).

Afgezien van de redelijke aanslag op onze serverresources laten we die keuzes dan ook liever aan de gebruiker over dan dat we daar zelf harde keuzes voor gaan maken of daar een ingewikkelde interface voor maken waarbij het alsnog vaak lastig is voor de gebruiker om vantevoren een goede inschatting te maken welke instellingen het beste resultaat opleveren.

Intentionally left blank

• Steyn_E
Kunnen jullie het dan niet zo doen als op marktplaats? Die resizen de foto op de thuiscomputer met een plugin, dat scheelt bandbreedte en resources.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

steyn.elgersma schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:06:
Kunnen jullie het dan niet zo doen als op marktplaats? Die resizen de foto op de thuiscomputer met een plugin, dat scheelt bandbreedte en resources.
Ik word zelf als ontwikkelaar niet vrolijk van plugins omdat je dan afhankelijk wordt van code die bij elke browserupgrade kan breken, en als eindgebruiker word ik er niet vrolijk van omdat je daarvoor bij elke request een lading extra scripts voor meegestuurd krijgt. :) Ik verwacht dat crisp daar ook zo over denkt. :P

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:11:
[...]
Ik verwacht dat crisp daar ook zo over denkt. :P
Ik ben inderdaad geen fan van plugins wat dat betreft :P Wellicht dat er (in de toekomst) wel mogelijkheden zijn met <canvas> e.d. maar dan geldt alsnog dat het voor ons geen core-business is en de prioriteit voor dergelijke zaken (hetzelfde dus ook voor een eventuele plugin) gewoon niet groot is...

Intentionally left blank

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-11 14:27
Ik vind 2MB al (te) veel voor een simpele foto bij een advertentie.
Wat heb je daar aan 7MB, behalve dat het veel CPU/geheugen voor de tweakersserver kost, en dat het laden thuis lang(er) duurt?

En resizen veel werk, als je een product graag wilt verkopen heb je 2 klikken om te resizen toch wel ervoor over?

• crizyz
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Ik ken echt geen drol van fotobewerking, maar dit kan zelfs met paint nog. Ik vind niet dat je dit maar bij T.net neer moet leggen. Gebruiksgemak vind ik toch nog net iets anders dan zelf helemaal niks meer hoeven te doen. En al helemaal als je het over V&A hebt. Als je zelf een product wil verkopen mag je ook wel de moeite nemen vind ik om de foto even te resizen.

En wat is precies de meerwaarde van een 7MP foto? Ik ga geen poster maken van een foto in V&A. Nofi

[ Voor 13% gewijzigd door crizyz op 05-02-2011 23:46 ]

• Steyn_E
Nee, dat snap ik ook wel, maar het zou wel makkelijk zijn voor de gebruiker. Ik kom hier met een idee, dat moet je niet zomaar afkraken, probeer eens wat te verzinnen om het zo te doen dat je de foto's makkelijker kunt uploaden. Het is niet zo dat resizen een probleem is, alleen als niemand de moeite neemt om die foto's te resizen gaat de kwaliteit van V&A er toch op achteruit. Dat is toch zonde dan, of niet soms?
Kom eens met een idee om het wel makkelijk te doen.
PS: De meerwaarde van foto's van 7MB is natuurlijk dat de kwaliteit beter is, en dat maakt voor vakantiefoto's toch niet uit?

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 10:33

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Opa_vertelt schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:54:
Ik ben niet zo bekent met fotobewerkingsprogramma's maar ik kan 5 foto's stuk voor stuk met het mateloos irritante paint resizen, nou dat is inderdaad geen pretje.

Things are cheaper for a reason

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:05

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
leuk_he schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:57:
Leuk bedacht, todat iemand een foto van 150 meg aanbied....
Er is altijd wel een limiet in te stellen, en iemand die een 150MB (bmp) upload zal echt wel een error krijgen als we zoiets maken.
NMe schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:48:
[...]

Je weet dat het resizen van een foto van 7MB (wat is dat, 15 megapixels?) nogal wat geheugen kost? Ik denk dat de serveradmins wel betere dingen kunnen bedenken die ze met dat geheugen willen doen dan véél te grote afbeeldingen lopen resizen. :)
Geheugen is zozeer het probleem niet eens, de webservers hebben 12G aan boord, en ook al is daar nu maar 80MB van vrij, de rest zit toch in (niet veel gebruikte) caches.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 23:18
steyn.elgersma schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:28:

PS: De meerwaarde van foto's van 7MB is natuurlijk dat de kwaliteit beter is, en dat maakt voor vakantiefoto's toch niet uit?
De kwaliteit is niet beter, de foto is groter. Maar wat heb je aan een foto van 4000x3000px als 99% van de mensen hooguit een resolutie heeft van 1920x1200?

The devil is in the details.

• Rob
  • Niet online

Rob

Nee, dat snap ik ook wel, maar het zou wel makkelijk zijn voor de gebruiker. Ik kom hier met een idee, dat moet je niet zomaar afkraken, probeer eens wat te verzinnen om het zo te doen dat je de foto's makkelijker kunt uploaden. Het is niet zo dat resizen een probleem is, alleen als niemand de moeite neemt om die foto's te resizen gaat de kwaliteit van V&A er toch op achteruit. Dat is toch zonde dan, of niet soms?
Kom eens met een idee om het wel makkelijk te doen.
De oplossing is het om het bij de client te resizen.
Tweakers zou bij de plek waar je je foto's upload een tekst met enkele linkjes naar gratis resize tools kunnen aanbieden.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 21:55
Laat de user maar braaf zijn foto's resizen. 2MB is al belachelijk veel! Resizen is zo gebeurd.

• Steyn_E
Hahn schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:45:
[...]

De kwaliteit is niet beter, de foto is groter. Maar wat heb je aan een foto van 4000x3000px als 99% van de mensen hooguit een resolutie heeft van 1920x1200?
Jawel, want als ik de kwaliteit van de jpeg van fijn naar grof zet neemt de grootte ook af. Het ging daarnaast niet over het "probleem" van het resizen, maar of iemand goede ideeen had om dat makkelijker te maken. Daarom zat ik aan een plugin te denken die dat gewoon automatisch doet. Geen gezeur (voor de eindgebruiker) en foto's op de juiste grootte.

• Rob
  • Niet online

Rob

Het probleem is dat de bestanden te groot zijn.
Een plugin gaat niemand installeren voor een site als Tweakers. Ik heb er ook een hekel aan om die te moeten installeren. Een simpel programmaatje waarin je een mapje gooit en die er verkleint uit komt is veel handiger.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:08

orf

Als je een beetje een goede uploadlib gebruikt voor multiple-files (html5, flash, silverlight, html4) dan kun je in de meeste gevallen al client-side resizen. Kun je ook gelijk de voortgang van een upload laten zien.

http://www.plupload.com/ (deze gebruiken wij binnen ons CMS)

• Steyn_E
orf schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:36:
Als je een beetje een goede uploadlib gebruikt voor multiple-files (html5, flash, silverlight, html4) dan kun je in de meeste gevallen al client-side resizen. Kun je ook gelijk de voortgang van een upload laten zien.

http://www.plupload.com/ (deze gebruiken wij binnen ons CMS)
Kijk, dat is nou meedenken. Ik denk dat dan het gebruiken in flash of silverlight het handigst is, omdat je bij html5 meer restricties hebt. Een stukje flash is dan denk ik het makkelijkst omdat het door (bijna) alle browsers wordt ondersteund.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Opzich ben ik ook wel voor, even snel wat fototjes uploaden is er niet bij, en dat terwijl men dat wel verwacht. Zelfs marktplaats resized de foto's netjes, iets van wat ik van Tweakers.net toch wel zou verwachten. En ja het kost wat geheugen op de server, maar er worden toch geen 100en afbeeldingen per seconde geupload? (het is Facebook niet).

• Steyn_E
Megamind schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:08:
Opzich ben ik ook wel voor, even snel wat fototjes uploaden is er niet bij, en dat terwijl men dat wel verwacht. Zelfs marktplaats resized de foto's netjes, iets van wat ik van Tweakers.net toch wel zou verwachten. En ja het kost wat geheugen op de server, maar er worden toch geen 100en afbeeldingen per seconde geupload? (het is Facebook niet).
Ja, en dit programmatje resized de foto's zelfs client side, waardoor dat geen servergeheugen kost.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

steyn.elgersma schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:05:
[...]

Kijk, dat is nou meedenken. Ik denk dat dan het gebruiken in flash of silverlight het handigst is, omdat je bij html5 meer restricties hebt. Een stukje flash is dan denk ik het makkelijkst omdat het door (bijna) alle browsers wordt ondersteund.
Waarom is iemand met dezelfde mening als jij aan het meedenken en zijn mensen met een andere mening zeurkousen? :?

Er zijn hierboven al redenen aangehaald waarom zo'n plugin of script onwenselijk is en je zal toch echt een verdomd goede reden moeten hebben voordat T.net zich voor basale functionaliteiten afhankelijk zal willen maken van een derde partij. "Ik heb geen zin om zelf mijn veel te grote foto's te resizen" is niet bepaald een goede reden.

• yannickie111
Megamind schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:08:
iets van wat ik van Tweakers.net toch wel zou verwachten.
Op tweakers komt (gemiddeld) wel wat ander publiek dan op marktplaats/facebook.
De gemiddelde tweaker kan foto's in een paar klikken resizen, en van die huisvrouwen op facebook, of niet-computerdeskundige op marktplaats doen dit misschien niet zo makkelijk.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-11 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

steyn.elgersma schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:05:
[...]

Dan ben je weer afhankelijk van Flash. Niet alle smartphones e.d. hebben dat en op sommige computers is het gewoonweg (nog) niet geinstalleerd.

Silverlight moet je al helemaal niet hebben natuurlijk.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:08

orf

Compizfox schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:38:
[...]

Dan ben je weer afhankelijk van Flash. Niet alle smartphones e.d. hebben dat en op sommige computers is het gewoonweg (nog) niet geinstalleerd.

Die library heeft uitstekende fallbacks. Indien geen Flash > Silverlight, indien geen silverlight > html5 > html 4.
En dat in elke willekeurige volgorde. Het werkt dus in elke browser (de basis in HTML is gewoon een html upload element). Daarnaast biedt het de mogelijkheid om ineens meerdere bestanden te uploaden en geeft het de voortgang aan. Als het hier zou gaan om een obscure plugin die je moet downloaden, dan snap ik dat daar aversie tegen is. Dit is echter een Javascript library die slechts 15kb compressed is zonder afhankelijkheden op een externe library.

• Sinner

Sinner

Jeez man, als je al als 'tweaker' zijnde geen foto kunt resizen.. :F

• Steyn_E
NMe schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:24:
[...]

Waarom is iemand met dezelfde mening als jij aan het meedenken en zijn mensen met een andere mening zeurkousen? :?

Er zijn hierboven al redenen aangehaald waarom zo'n plugin of script onwenselijk is en je zal toch echt een verdomd goede reden moeten hebben voordat T.net zich voor basale functionaliteiten afhankelijk zal willen maken van een derde partij. "Ik heb geen zin om zelf mijn veel te grote foto's te resizen" is niet bepaald een goede reden.
Het is niet "ik heb geen zin", maar meer "ik heb geen zin om voor een hele zolderopruiming 80 foto's te resizen" of "ik heb geen tijd". Daarnaast is het niet zo dat iedereen die het er mee eens is meedenkt, en iedereen die dat niet is een zeurkous is, maar mijn vraag was aan het begin of iemand een goed idee had om het wel te doen. Daarnaast is die plugin een hele goede vondst, en inderdaad een post die helpt bij het oplossen van het "probleem". En zoals eerder gezegd zou het de kwaliteit van V&A ten goede komen, want gemak dient de mens. Als ik te lui was om fotootjes te resizen zou ik zeker niet hier een topic maken over hoe ik het wel zou willen. Ook denk ik dat die plugin misschien de load op de internetaansluiting verlaagt, omdat je dan dus de foto's in elk gewenst formaat kunt aanbieden.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-11 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

orf schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:52:
[...]
Die library heeft uitstekende fallbacks. Indien geen Flash > Silverlight, indien geen silverlight > html5 > html 4.
En dat in elke willekeurige volgorde. Het werkt dus in elke browser (de basis in HTML is gewoon een html upload element). Daarnaast biedt het de mogelijkheid om ineens meerdere bestanden te uploaden en geeft het de voortgang aan. Als het hier zou gaan om een obscure plugin die je moet downloaden, dan snap ik dat daar aversie tegen is. Dit is echter een Javascript library die slechts 15kb compressed is zonder afhankelijkheden op een externe library.
Dan is het een ander verhaal natuurlijk :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Steyn_E
Opa_vertelt schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:00:
Jeez man, als je al als 'tweaker' zijnde geen foto kunt resizen.. :F
Je kunt denk ik dat soort opmerkingen beter even achterwege laten, ik heb dit topic gestart om tweakers.net te verbeteren, niet om voor digibeet te worden uitgemaakt. Als ik zo lui was dat ik geen foto's wil resizen, zou ik natuurlijk ook niet de moeite nemen om een topic aan te maken.

• yannickie111
steyn.elgersma schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:04:
[...]

Je kunt denk ik dat soort opmerkingen beter even achterwege laten, ik heb dit topic gestart om tweakers.net te verbeteren, niet om voor digibeet te worden uitgemaakt. Als ik zo lui was dat ik geen foto's wil resizen, zou ik natuurlijk ook niet de moeite nemen om een topic aan te maken.
Nee, maar als de reden is "ik heb geen tijd om foto's te resizen", dan moet je eens bedenken hoeveel foto's je had kunnen resizen met de tijd die je aan dit topic hebt besteed...

• Steyn_E
yannickie111 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:21:
[...]

Nee, maar als de reden is "ik heb geen tijd om foto's te resizen", dan moet je eens bedenken hoeveel foto's je had kunnen resizen met de tijd die je aan dit topic hebt besteed...
Euuhm, dat was een voorbeeld |:( . Dit is niet alleen voor mezelf, maar ook voor anderen en voor betere v&a ads.
Ik wil dus wat bijdragen aan de site, en dit was toch wel een van de dingen waar ik me aan "stoor"(dat is wel een groot woord hiervoor). Ik stoor me overigens meer aan ads waar je echt een foto bij wil en die er niet is dan aan het resizen van de foto's, het idee is dus ook meer om te zorgen dat meer mensen foto's gaan uploaden bij hun advertenties.

• Sinner

Sinner

steyn.elgersma schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:04:
[...]

Lange tenen? Ik had het over de tweakers welke dit zo nodig vinden, niet jou persoonlijk.
Daarnaast snap ik echt niet hoe tweakers.net door zo'n aanpassing zou kunnen worden
verbeterd en ik blijf bij mijn standpunt dat een foto aanpassen letterlijk secondenwerk is.
Heb je de software niet of weet je niet hoe je deze moet gebruiken, dan zijn er genoeg
online oplossingen daarvoor als bijvoorbeeld shrinkpictures.com . Google de rest maar.

Daarnaast hoef je met je 1857megapixel camera niet altijd foto's op volle resolutie te maken,
élke camera is in te stellen op een lagere resolutie en dan is het resizen ook niet meer nodig.
Als je ook niet weet hoe dat moet, dan weet ik het ook niet meer hoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Sinner op 07-02-2011 20:45 ]

• Steyn_E
Opa_vertelt schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:42:
[...]

Lange tenen? Ik had het over de tweakers welke dit zo nodig vinden, niet jou persoonlijk.
Daarnaast snap ik echt niet hoe tweakers.net door zo'n aanpassing zou kunnen worden
verbeterd en ik blijf bij mijn standpunt dat een foto aanpassen letterlijk secondenwerk is.
Heb je de software niet of weet je niet hoe je deze moet gebruiken, dan zijn er genoeg
online oplossingen daarvoor als bijvoorbeeld shrinkpictures.com . Google de rest maar.

Daarnaast hoef je met je 1857megapixel camera niet altijd foto's op volle resolutie te maken,
élke camera is in te stellen op een lagere resolutie en dan is het resizen ook niet meer nodig.
Als je ook niet weet hoe dat moet, dan weet ik het ook niet meer hoor.
Je snapt het punt niet hé?
Ik wil dat het zo makkelijk mogelijk is om foto's te uploaden zodat ik bij v&a weet waar ik aan toe ben. Dat niet iedereen z'n foto's wil resizen wil niet zeggen dat ik het niet fijn vind om foto's te zien bij advertenties.

• Gamebuster
  • Laatst online: 23-10 08:50
Wat een gezeur hier. :s

Ik vind het gewoon een handige suggestie. Zou het mogelijk zijn om foto's clientside te verkleinen in HTML5 voor het uploaden? Anders een flash-app? 3e optie is natuurlijk serverside, maar er is al aangegeven dat daar geen resources beschikbaar voor zijn.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

Gamebuster schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:21:

Ik vind het gewoon een handige suggestie. Zou het mogelijk zijn om foto's clientside te verkleinen in HTML5 voor het uploaden? Anders een flash-app? 3e optie is natuurlijk serverside, maar er is al aangegeven dat daar geen resources beschikbaar voor zijn.
Ja en dan ook graag nog de mogelijkheid om bij hoge resolutie foto's stukken te kunnen uitsnijden, en als we toch bezig zijn ook de mogelijkheid om de brightness wat te verhogen...en tadada zo hebben we een heel fotobewerkingsprogramma nagemaakt - die je ook al op je pc hebt met je DSLR.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gamebuster schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:21:

Inderdaad wat veel gezeur. Het is zeker een handige suggestie, maar IMO is het de moeite en vooral de tijd niet waard, want laten we wel wezen: hoeveel mensen uploaden nou een foto van meer dan 2MB? 2MB is al gigantisch veel voor een simpel productfotootje. Ik heb er niks over te zeggen wat het devteam doet, maar ik hoop persoonlijk dat ze prioriteit geven aan belangrijkere features waar meer mensen wat aan hebben. Nog naast het feit dat ik ook geen trek heb in meer scripts/Flash/etc. dan strikt noodzakelijk.

• Steyn_E
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:23:
[...]

Ja en dan ook graag nog de mogelijkheid om bij hoge resolutie foto's stukken te kunnen uitsnijden, en als we toch bezig zijn ook de mogelijkheid om de brightness wat te verhogen...en tadada zo hebben we een heel fotobewerkingsprogramma nagemaakt - die je ook al op je pc hebt met je DSLR.
Volgens mij hadden we dit al gehad...
Het is gewoon handig zo'n clientside plugin. Klaar.
Het enige wat ik nog wil weten is hoeveel moeite het voor admins zou kosten om er zoiets in te zetten.
Het is niet zo dat het er op acheruit zou gaan toch?
Als er geen praktische bezwaren zijn, dan is het toch een aardig idee?
Stel dat het ze nou weken zou kosten om zo'n plugin te integreren, dan kan ik me goed voorstellen dat je dat niet wil. Maar als het niet te veel moeite kost vind ik het wel een aardig idee om te gebruiken.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik zie er eigenlijk geen heil in om clients te dwingen om een suffe plugin te installeren in de vorm van flash/silverlight, maar de suggestie is duidelijk, of we niet grotere foto's toe kunnen laten bij het uploaden, we zullen erover nadenken :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Steyn_E
moto-moi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:43:
Ik zie er eigenlijk geen heil in om clients te dwingen om een suffe plugin te installeren in de vorm van flash/silverlight, maar de suggestie is duidelijk, of we niet grotere foto's toe kunnen laten bij het uploaden, we zullen erover nadenken :)
Dat was nou het leuke van deze library, die hoeft niet die plugins te gebruiken, hij gaat als je geen plugins hebt terug naar html4 upload, waardoor hij ook op bijv. smartphones werkt.
Zie:
quote:
Compizfox schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:38:
[...]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

NMe schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:31:
[...]

Inderdaad wat veel gezeur. Het is zeker een handige suggestie, maar IMO is het de moeite en vooral de tijd niet waard, want laten we wel wezen: hoeveel mensen uploaden nou een foto van meer dan 2MB? 2MB is al gigantisch veel voor een simpel productfotootje. Ik heb er niks over te zeggen wat het devteam doet, maar ik hoop persoonlijk dat ze prioriteit geven aan belangrijkere features waar meer mensen wat aan hebben. Nog naast het feit dat ik ook geen trek heb in meer scripts/Flash/etc. dan strikt noodzakelijk.
Veel mensen die eventjes een eigen foto schieten van het een of het ander? Genoeg topics te vinden waar dat soort foto's eigenlijk regel is.... Aangezien de resolutie's van de camera's steeds hoger worden en ook dus ook de bestandgrotes van de foto's....

Kan je zo 5 topics en zelfs een heel subfora laten zien die erbij gebaat zou zijn om zo'n feature te hebben :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

.... alleen als niemand de moeite neemt om die foto's te resizen gaat de kwaliteit van V&A er toch op achteruit.
De aanbieder van een product heeft er belang bij deze verkocht te krijgen, dan is het in mijn ogen vanzelfsprekend dat deze aanbieder moeite doet het product zo goed mogelijk te adverteren. Daar hoort het plaatsen en/of aanpassen van eventuele foto's ook bij.

What's next? dat gelijk alle specs in de advertentie worden geplaatst zodra een intelligent stukje code de titel heeft geparsed?

• Rob
  • Niet online

Rob

Die desbetreffende plugin geeft ook problemen als je in flash bestanden groter dan 4000px breed upload.

En als Tweakers zo'n plugin installeert, moeten zij er ook weer support op geven.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

steyn.elgersma schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:57:

Dat was nou het leuke van deze library, die hoeft niet die plugins te gebruiken, hij gaat als je geen plugins hebt terug naar html4 upload, waardoor hij ook op bijv. smartphones werkt.
Zie:
betekend nog steeds dat we er support op moeten gaan verlenen, en als we iets geleerd hebben in het verleden, is dat externe tools altijd wel aangepast/gemodificeerd moeten worden, en daar hebben we bij zoiets marginaals als 'hippe uploadtool' wat weinig trek in, dus zoeken we het liever in andere manieren om hetzelfde effect te bereiken :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Steyn_E
moto-moi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:49:
[...]

betekend nog steeds dat we er support op moeten gaan verlenen, en als we iets geleerd hebben in het verleden, is dat externe tools altijd wel aangepast/gemodificeerd moeten worden, en daar hebben we bij zoiets marginaals als 'hippe uploadtool' wat weinig trek in, dus zoeken we het liever in andere manieren om hetzelfde effect te bereiken :)
Nja, dan moet denk ik als je grotere foto's wil kunnen uploaden de bandbreedte eronder lijden.
Jammer maar helaas, maar het leek me wel een leuk idee.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Opa_vertelt schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:54:
download irfanview, open afbeelding, druk op ctrl+r, geef fatsoenlijke maat in, druk op ctrl+s klaar

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Gamebuster
  • Laatst online: 23-10 08:50
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:23:
[...]

Ja, precies. Handig toch? Als je daar clientside HTML5 app voor heb? Ik weet dat je reactie sarcasme is, maar ik meen het wel :9

Als het mogelijk is een foto in de browser te krijgen zonder te uploaden, waarna je deze kan bewerken met behulp van HTML5 canvas en vervolgens automatisch kunt laten uploaden...

Dat bewerken van een afbeelding via HTML5 canvas kan. Uploaden kan via AJAX. alleen het importeren van een foto zonder eerst te uploaden... zal vast wel kunnen, maar weet niet zo een mogelijkheid. Kan me wel herinneren dat zulke features besproken werden, maar of ze daadwerkelijk al in de browsers zitten weet ik niet.

Als er genoeg bandbreedte beschikbaar is, kan je ook gewoon de afbeelding laten uploaden, ophalen via Javascript en importeren naar CANVAS, waarna het bewerkt kan worden. Uiteindelijk kan de bewerkte versie geupload worden en eventueel het origineel verwijderd.

Tot slot nog de vraag of je een afbeelding clientside kunt comprimeren of dat je 'm "raw" moet uploaden en serverside als jpg moet opslaan. Eventueel, als je echt gek wilt doen, eigen JPEG encoder schrijven in Javascript.

-het zou in ieder geval een leuke gimmick zijn. Zou 'm zelfs eventueel zelf willen maken.

...nu ik erover nadenk: Zou 'm voor eigen projecten/sites ook wel kunnen gebruiken. Even kijken ik snel wat in elkaar kan gooien en wat mogelijk is.

edit:
JPEG encoder voor HTML5 canvas image data
> http://www.bytestrom.eu/b...eg_encoder_for_javascript

edit2:
Lezen afbeeldingen zonder upload:
> http://www.html5rocks.com.../#toc-selecting-files-dnd

edit3:
> http://levensweg.net/ImageUpload/

Werkt helaas alleen in Firefox 4, zover ik heb kunnen testen. Waarschijnlijk voor andere browsers ook nog wel manieren te vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door Gamebuster op 10-02-2011 01:00 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1