Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

prey project laptop anti diefstal

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:17

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,

ik heb nu een aantal maanden het gratis anti diefstal programma'tje prey geinstalleerd staan, maar vroeg me ineens af hoe veilig dit programma zelf eigenlijk niet is. Hoe kan zo'n tooltje nu freeware zijn?

ik heb het destijds getest en heel keurig werd de locatie van de laptop weergegeven (zelfs zonder gps!), een screenshot van de desktop en zelfs foto's van mij via de ingebouwde webcam werden me toegestuurd. heel mooi allemaal als je laptop gejat is, maar hoe weet ik nu of dit soort zaken niet continu naar de makers van prey worden doorgestuurd? screenshots van mijn bank inloggegevens? keylogger van mijn wachtwoorden?

Misschien beetje paranoia maar als dat prog continu op de achtergrond draait... iemand die hierover meer weet?

youtube.com/@hisrep

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-11 06:15
Prey is Open Source, dus je zou indien je wenst de code er op kunnen nalezen om hier zeker over te zijn. https://github.com/tomas/prey

Als je dit niet kan moet je er maar op vertrouwen dat iemand anders dit wel al gedaan heeft en indien er een probleem was dit ook bekend zou maken.