Inmiddels is mijn 180GB
Vertex 2 van Ibood binnen en heb ik deze eerst aan mijn desktop geknoopt om hier enkele benchmarks mee te doen.
Deze desktop is een Asus Rampage II Gene met daarop een i7 9
20 D0 @ 4.0Ghz, 6GB 1600Mhz geheugen, etc. Maar, ook een
Vertex 1 van 1
20GB, ongeveer 1,5 jaar oud uiteraard met trim aan. Zodat ik goed kan vergelijken.
De resultaten vallen me helaas ook tegen. Zie de volgende screenshots. Dit is direct na het uit de verpakking nemen en formatteren. Verder is er nog niets mee gebeurt.
Zo, eventjes de standaard benchmarks onder elkaar. Ik heb ook enkele benchmarks op mijn
vertex 1 gedaan. Hier blijkt ook uit dat STR/Sequential op de oude sneller is op de
vertex 1, maar dat random read/write op de
vertex 2 weer veel sneller is. Zie de screenshots van de
Vertex 1 hieronder.
Ik heb verder nog enkele testen verricht. Door vanaf de eene SSD naar de andere black ops te kopieren. En op beide SSD's gelijk naar zichzelf toe. Hier blijkt uit dat de
Vertex 2 toch nog net wat sneller is dan de
Vertex 1, maar het scheelt maar
2 a 3 seconden op 1,5 minuten kopieren. Ik had er persoonlijk meer van verwacht (wat het vroeger ook was....).
Nou gaat deze SSD in een ESXi thuis server om mijn VM's lekker snel vanaf te draaien (die andere
23TB mag in powersaving als het niet nodig is), dus ik verwacht dat het nog wel los loopt, aangezien juist random daar belangrijk is. En bij het kopieren van een VMDK er ook veel loze ruimte is (thick)... dus dat de mechanismes van de sanforce goed hun werk kunnen doen, maar toch. Ook de enkele GB welke mist vind ik ECHT heel erg slecht.
Hopelijk heeft iemand iets aan deze info.

Vind het iig een interessant topic. Hopelijk komt OCZ nog met firmware welke de nadelen wat minder groot maken (speed + space)... maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet. Gelukkig had ik hem goedkoop, maar anders was ie echt terug gegaan.
update----
Nog enkele tests uitgevoerd. Op alle punten blijkt de
Vertex 1 te winnen. Nu is dit een benchmark, maar wel gewoon een file copy test. Geen destructief patroon zeg maar. *baal*
Hier het resultaat. De
Vertex 2 is in "standaard" werkzaamheden TRAGER dan een kleinere
Vertex 1.
Ik heb ook nog de compression test gedaan. Hier is het nek aan nek, maar wint de
Vertex 1 ook.

Vertex 1

Vertex 2

Samsung F3EG 1.5TB 
[
Voor 16% gewijzigd door
Quindor op 10-02-2011 02:53
]