Geen audio bij aansluiten Home Cinema Set op TV

Pagina: 1
Acties:

• MeneerDJC
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-12-2020
Hoi,

Ik heb een nieuwe TV gekocht, de LG 50PK350, en nu krijg ik
het met geen mogelijkheid voor elkaar om het geluid van mijn PS3/TV via mijn Home Cinema
Set te laten lopen.

HCS is met scart op mijn TV aangesloten, mijn overige apparaten (HD-ontvanger en PS3) met HDMI.
Ik heb al een andere scartkabel geprobeerd, scart aangesloten op de andere scart aansluiting
en de HDMI kabels omgewisseld maar niks helpt.

HCS getest d.m.v. het afspelen van een DVD en dat werkt wel gewoon.

Iemand een goede tip wellicht wat de oplossing :'( kan zijn?

Alvast bedankt.

gr.
Dirk

Verwijderd

Heel veel nieuwe tv's geven geen "uit" geluid meer via scart. Dus zoeken naar een optische of coaxiale uitgang op de tv en die aansluiten op de versterker.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:50

JB

Cédric roelt!

Kun je de HCS ook aansluiten middels HDMI op je tv (ik neem aan van niet anders had je dit wel gedaan) want dit ruikt naar digitaal > analoog, geen idee of je HCS dit kan? Al uitgezocht of dit kan werken? Een DVD afspelen bedoel je alsin een HCS die een DVDspeler en versterker in een is?

Mijn boefje is liev!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
MeneerDJC schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:01:
Hoi,

Ik heb een nieuwe TV gekocht, de LG 50PK350, en nu krijg ik
het met geen mogelijkheid voor elkaar om het geluid van mijn PS3/TV via mijn Home Cinema
Set te laten lopen.

HCS is met scart op mijn TV aangesloten, mijn overige apparaten (HD-ontvanger en PS3) met HDMI.
Ik heb al een andere scartkabel geprobeerd, scart aangesloten op de andere scart aansluiting
en de HDMI kabels omgewisseld maar niks helpt.

HCS getest d.m.v. het afspelen van een DVD en dat werkt wel gewoon.

Iemand een goede tip wellicht wat de oplossing :'( kan zijn?

Alvast bedankt.

gr.
Dirk
wat voor versterker heb je precies?

De hd ontvanger en ps3 heb je met hdmi aangesloten, maar je zegt niet waarop. Ik vermoed op de tv, if so heeft je versterker geen hdmi ingangen?

Waarschijnlijk is de scartaansluiting geen geluidsuitgang. Je zal dus ff in de handleiding van de tv moeten kijken welke uitgangen voor geluid zijn en in de handleiding van de receiver welke ingangen voor geluid. Zoek de overeenkomsten en voila :)

Nadeel van geluid eerst via de tv te laten lopen is dat veel tv's niet meer dan 2.0 stereo doorgeven als het geluid van externe bron komt.

• MeneerDJC
De HD-ontvanger en PS3 zijn met HDMI op de TV aangesloten, HCS (Philips HTS3100) zit alleen
een scartaansluiting op en die is derhalve met scart op de tv aangesloten. Op mijn vorige TV werkte dit wel prima.

Ik gebruik dus geen aparte versterker voor het geluid maar alleen de Home Cinema set.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Controleer pagina vier van Aansluiten en Setup van de handleiding eens (of pagina 22 van het totaal). Daar staat alles in wat je wil weten.

Sluit de Philips HTS3100 eens op AV2 aan, want volgens de handleiding ondersteunt die in-/uitgang meer formaten/data dan AV1. AV1 ondersteunt alleen digitaal en dat gaat sowieso al niet werken aangezien je digitaal (HDMI) invoert. De AV2 kan dus meer formaten uitvoeren waaronder "DTV" en in het schema van pagina vier staat dat inkomende HDMI signalen automatisch naar DTV geconverteerd worden, iets wat AV2 dus uit kan voeren. Echter staat er achter HDMI en dan uitvoer een kruis, oftewel dat het niet uitgevoerd kan worden. Het is dus een beetje dubbel wat er in de handleiding staat. Want eerst zeggen ze dat het signaal geconverteerd wordt en dat het dus mogelijk is, maar in de tabel staat een kruisje en dat het niet mogelijk is.

Lange verhaal kort is dat je het sowieso via AV2 moet proberen, want AV1 gaat nooit werken. Werkt het via AV2 ook niet dan gaat het met de huidige apparatuur niet lukken. Want dat zit je dus toch dat de TV een inkomend digitaal signaal niet om kan zetten naar een analoog uit te voeren signaal.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 05-02-2011 22:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MeneerDJC
Dank voor je reactie. Ik heb hem nu op de AV2 staan maar hij doet het helaas niet.
Nou heeft de HCS geen optische uitgang dus ik kan hem helaas ook niet
rechtstreeks op de PS3 aansluiten. Enige wat ik nog kan bedenken is
de HCS, naast de scart, met een audiokabel op de TV aansluiten? Of is dit zinloos? Morgen maar is
een kabeltje halen....

Edit:
Kabeltje gevonden en aangesloten maar helaas. Balen!

Laatste vraag van deze leek: er is waarschijnlijk geen enkele optie om
de PS3 met een optische kabel op de HCS aan te sluiten met een verloopstekker
of iets dergelijks? Anders blijft er denk ik weinig anders over dan een nieuwe
HCS aan te schaffen maar dan MET hdmi/optisch?

[ Voor 33% gewijzigd door MeneerDJC op 06-02-2011 12:29 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Probleem is dus dat je HDMI invoert welke een digitaal signaal is. De TV kan dit niet omzetten naar analoog om die via SCART of welke andere analoge manier dan ook uit te voeren. Er zijn apparaten die van digitaal een analoog signaal kunnen maken: een DAC (Digital-to-Analog Converter). Je zou dan dus de ene kant van de PS3 in de DAC kunnen doen en aan de andere kant komt er dan een analoog signaal uit welke je wellicht op de Philips HTS3100 aan kan sluiten. Echter moet je dan ook een DAC kopen voor je andere apparaat welke je via HDMI aan hebt gesloten. En daar gaat het al mis: de Philips HTS3100 heeft maar één ingang en jij wilt twee apparaten aan gaan sluiten. Nu kan je daar wel weer een switch voor kopen, maar dan wordt het wel erg duur allemaal. Beetje DAC begint bij 75 euro, dus dat maal twee en dan nog alle kabels en splitters dan zit je al snel tegen de 200 euro aan. Best zonde om dat uit te geven om geluid te hebben over een Philips HTS3100.

Denk dat je dus al snel bij een nieuwe home cinema uit komt. Nadeel van de Philips HTS3100 is dat je de speakers lastig in een nieuwe set-up kan gebruiken, dus alleen met de aanschaf van een receiver ben je er nog niet. Maar een home cinema van deze tijd heeft al snel wel meerdere digitale ingangen en sommigen zelfs als HDMI.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-01 21:59
Een smerige stereo oplossing is ook nog de hoofdtelefoon uitgang gebruiken.
Pagina: 1