Toon posts:

Beeld is helemaal groen. Loszittend contact?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een oude 15"Highscreen monitor waarvan het beeld een groene waas heeft. Af en toe is het beeld zefs zwart wit en af en toe is het weer normaal. Een beetje poeren aan de connectorkabel achterin de monitor wil wel eens tijdelijk iets verbetering brengen.

Volgens mij zit er gewoon iets los achterin. Iemand hier ervaring mee?

Als ik die monitor open ga maken, is dat gevaarlijk? Dat ik niet gelectorcuteerd ga worden ofzo (stroom er uiteraard af :) )

Verwijderd

Topicstarter
Schop omhoog :)

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:32

ko9

JAH!
Dat had ik ook, dat was een 17 inch Highscreen monitor van Vobis dus.
En die viel elk kwartier ofzo uit, toen hadden we heb dus teruggebracht naar vobis en toe zeiden ze dat ze het hadden gamaakt.
Maar toen ik thuis kwam, had ik ook zo'n gekke groene waas.
En toen we hem weer wouden laten maken, zeiden ze dat wij zelf iets fout zouden hebben gedaan! :( En zou konden hem niet meer maken

Maarja, ik was toch toe aan een nieuwe pc (hij was 4 jaar oud).
Maarja ik ga echt NOOIT meer terug naar die KLOTEwinkel Vobis!
Was een kutzaak is dat

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Op Friday 16 March 2001 02:48 schreef Apoc2 het volgende:
Hoi,

Ik heb een oude 15"Highscreen monitor waarvan het beeld een groene waas heeft. Af en toe is het beeld zefs zwart wit en af en toe is het weer normaal. Een beetje poeren aan de connectorkabel achterin de monitor wil wel eens tijdelijk iets verbetering brengen.

Volgens mij zit er gewoon iets los achterin. Iemand hier ervaring mee?

Als ik die monitor open ga maken, is dat gevaarlijk? Dat ik niet gelectorcuteerd ga worden ofzo (stroom er uiteraard af :) )
misschien iets eerder naar bed?

what is your major malfunction???

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Ik heb een Samtron Monitor, die, vooral als ie net aan staat, een groene waas heeft. Na verloop van tijd begint ie een beetje te flikkeren tussen groen en normaal.
Als je tegen de beeldbuis aanramt, dan gaat het wel weer.

Het is klote, maar daarom binnekort ook maar eens een nieuwe monitor.

Ik heb de monitor al eens uitelkaar gehaald, maar daarbinnen in is het zo'n war van draadjes dat ik daar niet echt iets heb kunnen doen wat vervolgens ten goede kwam van de kwaliteit. (ook geen idee waar te kijken...)
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een tip.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Topicstarter
Vobis is inderdaad een kutzaak FLAME FLAME >:)

Maar goed, het is dan ook een monitor van een oude pc die ik er al jaren terug gekocht heb.

En het is volgens mij wel te fixen door de connector weer goed aan de monitor te bevestigen.

Omitz >

Is dat uit elkaar halen van je monitor niet gevaarlijk? Er staan altijd van die waarschuwingen op. Nu heb ik daar normaal gesproken ^~@#$! aan maar ik heb geen zin in een doodsklap van weet ik hoeveel volt.

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 17:18 schreef Apoc2 het volgende:
Vobis is inderdaad een kutzaak FLAME FLAME >:)

Maar goed, het is dan ook een monitor van een oude pc die ik er al jaren terug gekocht heb.

En het is volgens mij wel te fixen door de connector weer goed aan de monitor te bevestigen.

Omitz >

Is dat uit elkaar halen van je monitor niet gevaarlijk? Er staan altijd van die waarschuwingen op. Nu heb ik daar normaal gesproken ^~@#$! aan maar ik heb geen zin in een doodsklap van weet ik hoeveel volt.
hoge spanning maakt geen reet uit de stroom is dodelijk.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Weinig kans dat je het zelf kunt repareren. Het enige wat ik met een monitor kan is focussering en gamma bijstellen, maar dat zijn toch wel handige skills :) (stelt geen ruk voor eigenlijk, maar daar ging 't niet om :)).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Op Friday 16 March 2001 17:03 schreef omitz het volgende:
Ik heb een Samtron Monitor, die, vooral als ie net aan staat, een groene waas heeft. Na verloop van tijd begint ie een beetje te flikkeren tussen groen en normaal.
Als je tegen de beeldbuis aanramt, dan gaat het wel weer.

Het is klote, maar daarom binnekort ook maar eens een nieuwe monitor.

Ik heb de monitor al eens uitelkaar gehaald, maar daarbinnen in is het zo'n war van draadjes dat ik daar niet echt iets heb kunnen doen wat vervolgens ten goede kwam van de kwaliteit. (ook geen idee waar te kijken...)
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een tip.
Gewoon willekeurig draden doorknippen. Gaat die waas echt weg!!!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Het openhalen van een TV of monitor en eraan gaan zitten prutsen is tot lange tijd na uitzetten l e v e n s g e v a a r l i j k.
Zorg dat je weet wat je doet, of gooi 't ding weg. Een ouwe Highscreen 15' is de gok niet waard...

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Op Friday 16 March 2001 17:30 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Het openhalen van een TV of monitor en eraan gaan zitten prutsen is tot lange tijd na uitzetten l e v e n s g e v a a r l i j k.
Zorg dat je weet wat je doet, of gooi 't ding weg. Een ouwe Highscreen 15' is de gok niet waard...
Hmmm, jammer. Maar bedankt voor de tip. Scheelt een hoop rommel :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:57
heb er ook een (ms1595p) die had last van out of focus en gele/groene waas erop.. ding losgemaakt, focus bijgestled en de kleur balans ook meteen maar ff, Na een 10 min was de focus tot op 1024 prima en wit was weer wit. ff oppassen wat je doet, en meteen de boel maar ff doorgesoldeerd, de bekende klap werkt bij mij ook wel.. tip eerst doorsolderen, dan een kwartier laten draaien, en dan pas gaan afregelen!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Op Friday 16 March 2001 17:46 schreef psygho het volgende:
heb er ook een (ms1595p) die had last van out of focus en gele/groene waas erop.. ding losgemaakt, focus bijgestled en de kleur balans ook meteen maar ff, Na een 10 min was de focus tot op 1024 prima en wit was weer wit. ff oppassen wat je doet, en meteen de boel maar ff doorgesoldeerd, de bekende klap werkt bij mij ook wel.. tip eerst doorsolderen, dan een kwartier laten draaien, en dan pas gaan afregelen!
Maar hebben jullie dan ook dat de mate van groenheid wisselend is en het beeld af en toe zelfs normaal is?

• PsYgHo
yep, dat is gewoon doordat het niet meer goed vast zit, meestal naar mate die warmer is heb je beter/minder afwijkingen, omdat tin als het warm word uitzet, en krimp als het koud word, na verloop van tijd kan dit breukjes tot gevolg hebben. En naa een flinke klap doet het het ook meestal weer eventjues goed/beter.helemaal niet!, symptomen van niet goed gesoldeerde contackten. Meesal zitten die op die printplaat die op je tybe zit aan de achterkant.. ff open halen doorsolderen focus bijstellen en eventeull de gamma en de kleur. Ik heb een serie bitmapjes daarvoor , lijkenwel een beetje op die testprints van iiyama.. lekker makkelijk.

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:52
Op Friday 16 March 2001 17:25 schreef researcher het volgende:

[..]

hoge spanning maakt geen reet uit de stroom is dodelijk.
Als die spanning er maar is dan gaat die stroom wel lopen

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Daar heb ik dus ook last van die groene waas.
Net ff een paar klappen op de monitor gegeven en alles is weer goed.
Echt heel vaag. :?
Maar eens kijken of ik nog garantie heb!

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

hoe kan dit dan?

Wie kan mij dat uitleggen stroom er af kabel uit stopkontakt en toch klap krijgen?

Verwijderd

.... alvast een kleine hint: C O N D E N S A T O R E N !!!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

er kunnen spanningen voordoen van over de 10000 volt.. kijk erg uit... als je alleen al bedenkt dat een kam door je haar al 1000 volt kan opleveren

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Niet zelf aan prutsen.

Kan zijn dat de pinnetjes in de stekker die van de pc naar de monitor wat zijn ingedrukt.

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Op vrijdag 16 maart 2001 17:18 schreef Apoc2 het volgende:[/b]
....

Omitz >

Nou of het gevaarlijk is, daar heb ik nu wel een idee van ;) Maar euh zoals ik al zei, er valt weinig te zien, behalve een paar draadjes die naar een of andere printplaat toegaan en een enorme beeldbuis. Ik had geen idee wat ik moest doen en eigenlijk was ik ook te bang om iets te doen. Ik had namelijk het idee dat er wel eens een condensator in kon zitten en ik heb de pestplurishekel aan stroomschokken! Dan maar tegen de beeldbuis aanrammen... :)
Maar goed, ik koop gewoon een nieuwe monitor, kan ergens een philips 19inch op de kop tikken een 109s ofzo.
Ik zei altijd dat een monitor het belangrijkste van de pc was omdat je daar altijd naar keek. Maar goed, ik kijk nu al 2 jaar naar deze k*t monitor en ik heb onderhand een bril nodig, dus die monitor die ik krijg kan niet slechter zijn dacht ik zo. (tja ik lees nogal tegenstrijdige verhalen over die monitor, maar zolang ie niet begint te k*tten met een groene waas ofzo, vind ik het allemaal wel best... :) )

Dushh, ik ga pitten zometeen alweer formule1! >:) :7
Mzzl

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• PsYgHo
je kan heel makkelijk de boel laten ontladen hoor!, is nie moeilijk, aleen moet je ff die kabel die om de beeldbuis zit, die blanke aan de aarde gooien. Dan met 2 scroevendraaier (geioseleerd tot max 2000volt!) tegen de aarde houden en de ander op het cathode plaatje eronder frutten, dan kruislings de drsaaiers naar mekaar toe, een knetter die je hoort is het gevolg.. klaar gen spanning meer.. Doe dit wel eens in de 2 minutern, omdat die beeldbuis zich weer op kan laden door de lucht.. Tja het afstellen moet je wel doen met de monitor aan, goed oppassen en speciale potmeter trimmers gebruiken.. kun je ook mee op de print slaan om te zien waar het defect is. Maar wees voorzichtig.. mischien een beetje wazig verhaal, maar begrijp je er niets van?
BLIJF ER DAN MAAR VANAF EN LAAT HET DOEN!!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
hmz als ik het zo hoor heb ik ranzig gevaarlijk gedaan. heb een ouwe brakke 14" terwijl de aanstond afgesteld met de potmeters intern terwijl ik met m'n kop 10cm boven de beeldbuis hing. 20.000V woaahh.
:P

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
aan de foto te zien is t toch niet helemaal goed gegaan :+

hehehe

ik heb hier nu een monitor open liggen en dat ding lijkt wel een licht orgel
beeld word geel blauw of rood in wisselende volgorde hehehe,waar kan dit aan liggen?

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Pagina: 1