Van pc via HDMI naar TV geeft enkel stereo...

Pagina: 1
Acties:

• L_H_X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08-2024

L_H_X

Keep smiling!

Topicstarter
Vandaag ben ik bezig geweest met het koppelen van mijn pc aan mijn televisie. Zover gelukt, alles speelt af en ondertitels en dergelijke werkt. Maar nu loop ik vast. Het wil mij niet lukken om 5.1 geluid vanuit mijn pc over de HDMI kabel te sturen naar mijn tv, die op zijn beurt het via optical out stuurt naar de reciever. Het geluid dat uit de HDMI komt blijft 2.0. Hoe los ik dit op?! 8)7

Even toegelicht!
Dit heb ik:
PC met Radeon 6850
-> hdmi ->
Samsung televisie
-> toslink ->
Samsung reciever*

Dit wil ik:
Films met Windows Media Center afspelen op mijn tv met 5.1 geluid van de reciever.

*de reciever heeft geen hdmi-ingang dus dat is geen optie, ook heeft hij niet meerdere optische ingangen.

Ik ben de hele dag al in de weer geweest met verschillende codes/opties/drivers noem maar op, maar t wil niet lukken. Op dit moment zie ik door de bomen het bos niet meer en hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen verschaffen!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Doet je televisie wel 5.1 over toslink uit? Kijk daar maar eens naar, ik denk namelijk dat daar je probleem zit ;)

Dus dan wordt het dus een aparte optisch kabeltje voor audio van je PC naar je versterker, of tevreden zijn met 2.0.

[ Voor 34% gewijzigd door TrekDude101 op 05-02-2011 18:41 ]

• L_H_X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-08-2024

L_H_X

Keep smiling!

Topicstarter
TrekDude101 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:40:
Doet je televisie wel 5.1 over toslink uit? Kijk daar maar eens naar, ik denk namelijk dat daar je probleem zit ;)

Dus dan wordt het dus een aparte optisch kabeltje voor audio van je PC naar je versterker, of tevreden zijn met 2.0.
Man, man, man.... toch niet te geloven... hele middag mee bezig geweest en t wordt binnen 3 minuten beantwoord! TV geeft inderdaad maar 2 kanalen door van uit de HDMI ingang. :+ 8)7

Nou bedankt in ieder geval voor het (zeer) snelle antwoord, dan maar op die manier doen. ;)