[Ubuntu Server] Krijg netwerkkaart niet meer aan de praat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
In mijn server (Ubuntu 10.04 AMD64) heb ik een jaar lang een Intel dualport NIC gehad. Omdat ik de bandbreedte daarvan toch niet gebruikte, heb ik deze kaart vandaag verkocht. Na het verwijderen van de Intel-kaart heb ik in het BIOS de onboard NIC aangezet en /etc/network/interfaces aangepast.
Helaas werkt het hierna niet zoals ik gehoopt had, er is geen eth0 te vinden op het systeem.
lspci laat de kaart wel zien:
03:00.0 Ethernet controller: Marvell Technology Group Ltd. 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (rev 14)

De juiste driver voor deze Marvell-controller is volgens Google sky2 en die wordt door lsmod ook aangegeven als geladen module.

Wie kan mij op weg helpen om dit op te lossen? Voordat ik de Intel-kaart installeerde, heb ik zonder problemen met de onboard NIC gewerkt.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:20

Theimon

Snapte!?

Als ik de kernel description lees van sky2 in 2.6.37 zie ik
This driver supports Gigabit Ethernet adapters based on the
Marvell Yukon 2 chipset:
Marvell 88E8021/88E8022/88E8035/88E8036/88E8038/88E8050/88E8052/
88E8053/88E8055/88E8061/88E8062, SysKonnect SK-9E21D/SK-9S21
Daar staat die van jou net niet bij. Er wordt wel gerefereerd naar een andere module, maar daar staat die controller ook niet bij. Dat is de skge module.

Marvell support geeft voor de 2.6 kernel met dat device de sk98lin module aan. Die zit echter niet in de kernel (de mijne in ieder geval: Gentoo 2.6.37). Ze beiden wel een install package aan op http://www.marvell.com/support.html

Misschien kan je daar even een poging mee wagen. Blijkbaar zat er eerst wel support voor dat device in de sky2 module, maar hebben ze die later weggehaald wegens data-corruptie (hoewel dat al wel even geleden is). Het is natuurlijk wel apart dat ie eerder wel heeft gewerkt.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Check eens met `ifconfig -a` of ie niet gewoon een andere naam gekregen heeft (en down is)?

edit:
Dat gebeurd mij namelijk wel eens met virtuele machines. Voordat ik daar de eerste keer achter was...

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 05-02-2011 20:38 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:47

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
zie je hem wel toevallig met 'ifconfig -a' of 'ip link' ? het kan erg goed zijn dat hij geen eth0 heet namelijk. Check ook de output van 'dmesg|grep eth'

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

ifup eth0 of natuurlijk 1 of 2 doen? Dat helpt bij mij ook wel is in vms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Room42 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:08:
Check eens met `ifconfig -a` of ie niet gewoon een andere naam gekregen heeft (en down is)?

edit:
Dat gebeurd mij namelijk wel eens met virtuele machines. Voordat ik daar de eerste keer achter was...
|:( Het is inderdaad eth3 geworden.. Waarom krijg ik die eigenlijk niet te zien bij ifconfig zonder verdere parameters?
In ieder geval bedankt voor de duw in de goede richting, zoals vaak blijkt het dus een kleinigheidje wat je net moet weten...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:47

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Demoniac schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:38:
[...]
|:( Het is inderdaad eth3 geworden.. Waarom krijg ik die eigenlijk niet te zien bij ifconfig zonder verdere parameters?
In ieder geval bedankt voor de duw in de goede richting, zoals vaak blijkt het dus een kleinigheidje wat je net moet weten...
ifconfig zonder parameters geeft alleen actieve interfaces weer.

Als je hem weer als eth0 wil zien, zul je in /etc/udev/rules.d/* moeten gaan snoeien. Die regels zijn wel handig als je een netwerkkaart erbij zet (waardoor ineens alles anders kan heten), maar niet als je er een weghaalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Kees op 05-02-2011 20:43 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1