Toon posts:

OCZ Vertex 60GB - Foutmeldingen in HD tune

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren draaide ik wat tests met HD Tune en kreeg erg veel fouten te zien bij de OCZ Vertex SSD (waar ik mijn OS op heb staan).
De eerste melding is "Ultra DMA CRC Error Count" en die zou wijzen naar een defecte kabel. Kabel dus vervangen, maar nog steeds de foutmelding (ondertussen een duurdere AC Ryan kabel besteld).

De overige meldingen baren mij echter grotere zorgen.

Is iemand bekend met deze foutmeldingen? Ligt het aan de kabel? De een of andere instelling in de BIOS of Windows 7? Moet de SSD worden vervangen?
Hier een schermprintje van de meldingen in HD Tune
Afbeeldingslocatie: http://video.banganation.com/vertexhdtune.png

Groeten,

Sjoerd

Verwijderd

De melding van UDMA CRC Error Count gaat niet meer weg; je hebt 18.131.316 cable errors oftewel 18 miljoen. Dat is echt heel erg extreem veel; ik vraag me af of dat kan kloppen. Samen met de andere failures kan het ook zijn dat je SSD gewoon ruk is.

Maar als je nu de kabel hebt vervangen, kun je kijken of de Raw value ("Data" kolom) gelijk blijft of juist blijft stijgen. Bij het blijven stijgen heb je nog nog steeds last van een foute kabel. Dit kan ook intern aan de SSD liggen, in plaats van de kabel, alhoewel dat een heel stuk zeldzamer is.

Zelf zou ik zo'n SSD gewoon RMA retourneren en hopen dat je een nieuwe krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
CiPHER

bedankt voor de reactie. Het ziet er inderdaad niet goed uit. De cijfers lopen ook op. Jammer genoeg is het de OS-disk van een pc die ik voor mijn werk gebruik.
Vandaag ga ik eerst een nieuwe SSD bestellen (Vertex 2) en daar Windows op overzetten (image kopie van de huidige probleem-SSD?), voordat ik de SSD RMA stuur.

Niemand anders vergelijkbare problemen gehad met hun SSD?

Groeten,

Sjoerd

Verwijderd

Topicstarter
Reactie binnengekregen van OCZ:
"HDD utilities do not properly report on an SSD. It is common for them to report nonsensical data. This does not mean that the drive is failing."

Vervolgens gevraagd of er tools zijn om SSD's te controleren op dergelijke fouten.
Reactie;
"We do not have an SSD diagnostic utility."

Volgens OCZ is er dus niets aan de hand, maar ik maak me nog steeds zorgen...