hallo,
ik kan mijn pc niet meer opstarten als die aangesloten is op mijn hd4870 oc edition.op dit moment dat ik dit schrijf is mijn monitor op de onboard videokaart van mijn asus m2n68 cm aangesloten.
sinds twee weken heb ik last van plotselinge uitvallers van het scherm,
de pc blijft verder draaien dus het is GEEN bsod, de eerste keer dacht ik dat dit aan win7 of de drivers lag, dus maakte me er niet druk om. maar de frequentie waarmee het beeld weg viel liep op van 1 keer in de week naar 1 keer op een avond tot vandaag en gisteren 1 keer per uur. soms wordt het beeld dan helemaal wit, maar ook geen blokjes zoals artifacts.
toen ik voelde aan de heatpipes op de videokaart waren deze flink heet, terwijl ik de vanmiddag de hele tijd met hwmonitor geen hogere temps noteerde dan 54 graadjes. meestal viel de pc uit als ik een filmpje aan het kijken was, maar ook gewoon in idle stand gebeurde dit.
maar vanochtend weer een uitvaller en toen ik de pc weer wilde herstarten ging het niet meer.
de fan van de 4870 draait telkens een paar seconde en gaat dan helemaal uit.
- de kabels zijn gecontroleerd en zitten er allemaal in
- de pc start wel met onboard kaartje op.
kan iemand met zekerheid zeggen dat ik de kaart in een doos moet gaan begraven
of is er nog hoop voor de kaart die nu op de ic ligt:P
edit: weet iemand hoe het zit met de garantie, geldt deze nog?
en hoe zit het als je 2e gebruiker bent?
ik kan mijn pc niet meer opstarten als die aangesloten is op mijn hd4870 oc edition.op dit moment dat ik dit schrijf is mijn monitor op de onboard videokaart van mijn asus m2n68 cm aangesloten.
sinds twee weken heb ik last van plotselinge uitvallers van het scherm,
de pc blijft verder draaien dus het is GEEN bsod, de eerste keer dacht ik dat dit aan win7 of de drivers lag, dus maakte me er niet druk om. maar de frequentie waarmee het beeld weg viel liep op van 1 keer in de week naar 1 keer op een avond tot vandaag en gisteren 1 keer per uur. soms wordt het beeld dan helemaal wit, maar ook geen blokjes zoals artifacts.
toen ik voelde aan de heatpipes op de videokaart waren deze flink heet, terwijl ik de vanmiddag de hele tijd met hwmonitor geen hogere temps noteerde dan 54 graadjes. meestal viel de pc uit als ik een filmpje aan het kijken was, maar ook gewoon in idle stand gebeurde dit.
maar vanochtend weer een uitvaller en toen ik de pc weer wilde herstarten ging het niet meer.
de fan van de 4870 draait telkens een paar seconde en gaat dan helemaal uit.
- de kabels zijn gecontroleerd en zitten er allemaal in
- de pc start wel met onboard kaartje op.
kan iemand met zekerheid zeggen dat ik de kaart in een doos moet gaan begraven
of is er nog hoop voor de kaart die nu op de ic ligt:P
edit: weet iemand hoe het zit met de garantie, geldt deze nog?
en hoe zit het als je 2e gebruiker bent?
[ Voor 23% gewijzigd door emilionl op 05-02-2011 17:33 ]