Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smogendorff
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-02 15:38
Hallo,

ik probeer mijn beeldscherm van mn pc te dupliceren naar mijn tv. Dat lukt ook wel, het nadeel is dat de verhoudingen op mijn pc helemaal veranderen en die krijg ik met geen mogelijkheid zoals het hoort (1280*768). De tv is aangesloten door middel van een Hdmi kabel, op de één of andere manier ziet hij de tv als ik die aansluit, als je beide schermen herkent, als 1. Wel blijft het scherm van mijn pc het hoofdscherm....

Ik heb het geprobeerd met zowel de windows 7 instellingen (en windows+p) als met CCC. Schermen uitbreiden doet hij wel prima maar op het moment van pc dupliceren naar tv dus niet.

Wie kan mij helpen?

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:42
Wat probeer je nu precies te doen, pc scherm clonen naar tv? Hierbij kun je dus geen aparte resoluties gebruiken, iig één van de twee zal dus ws niet met z'n native resolutie aangestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smogendorff
ik probeer inderdaad mijn pcscherm te klonen naar mijn tv. Bij mijn vorige pc was dat met een videokabel geen probleem, pakte die direct netjes over met dezelfde pc. Deze aansluiting zit niet meer op de huidige videokaart.

Wat naar mijn idee voornamelijk het probleem is, is dat bij identificeren de TV als 1 wordt gezien en daarom daar wel de verhoudingen goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Je kunt toch in CCC gewoon aangeven welk scherm het hoofdscherm moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smogendorff
In CCC staat dat ook goed, maar dan nog met klonen neemt het scherm van mn pc een totaal andere resolutie/verhouding aan dan ik zou willen (en dus kan instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Wat voor een tv en monitor heb je dan, en met welke resoluties wil je ze gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smogendorff
Ik heb een Acer LCD scherm AL1916 en mijn TV is een SONY BRAVIA, heb je nog meer info nodig?

Reslutie die ik wil gebruiken voor PC (Acer) is 1280*1024 (aanbevolen), voor mijn tv (staat met uitbreiden op 1360*768, is aanbevolen)

[ Voor 42% gewijzigd door smogendorff op 05-02-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Als je een beeld kloont, moet de resolutie uiteraard hetzelfde zijn.
Als het ene scherm meer of minder pixels dan de ander heeft is kun je niet klonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smogendorff
Dus ik moet:

óf een nieuw (breed)beeldscherm kopen voor de pc zodat ik de resolutie hetzelfde kan hebben
óf op 1 van beide schermen geen volledig gebruik maken van de ruimte die ik heb?
Pagina: 1