Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-11 15:49
Ik wist niet goed waar ik deze vraag kwijt moest, dus heb het maar onder professional servers gedaan.

Ik heb hier een APC Smart UPS 2200.
Als ik deze aansluit met serial kan ik hem niet benaderen, maar omdat de seriele poort loszit heb ik het idee dat deze aansluiting kapot is.

Ik heb dus een kabeltje besteld van usb naar rj-45 en deze aangesloten op de apc en op een server met server 2008.
In de hardware manager van de server komt de APC er tussen te staan als een HID UPS battery, en de server krijgt ook de bekende accu icoon in zijn systemtray, hij word dus goed herkend.

Hierna heb ik PowerChute (business edition console 9.0 build 613) geïnstalleerd, echter deze wilt op IP adressen gaan zoeken, maar mijn APC heeft (lijkt mij) geen IP adres. Hij vind ook niets.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn APC moet benaderen zodat ik deze toch goed kan instellen?

Verwijderd

heb je alleen de console geinstalleerd of ook de agent?
met de agent moet het namelijk wel mogelijk zijn om te connecten via usb. Het kan zijn dat deze standaard op serial staat maar dit kun je in de instellingen aanpassen

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:48
Als je er geen extra kaart in je UPS zit heb je geen netwerk mogelijkheden.
Net wat Wouter170 zegt: je moet zowel de agent als het console installeren.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-11 15:49
Ik ga het deze week eens nader bekijken, ik heb wel de agent geïnstalleerd ook, zal daar in de instellingen gaan zien.