Twee dagen voor de intel bekendmaking een nieuwe MEDION PC gekocht met i7 2600 processor. Wilde toch even weten hoe MEDION/MEDIAMARKT hier mee om gaan. Na drie keer bellen met Medion een bezoekje aan de mediamarkt lijkt het erop dat deze het probleem in ieder geval niet echt serieus nemen. Mediamarkt wacht op een reactie van Medion en Medion laat via de servicelijn weten gewoon helemaal niets te doen. Via de webshop van Medion kun je ook nog gewoon sandy bridge PC's kopen. Via de servicelijn (15 ct/min) wisten ze me te vertellen dat zij gebruik maken van de sata600 poort en het product dus goed werkt. Ik moest overigens eerst het probleem uitleggen (alsof het niet in de krant en overal op internet heeft gestaan....). Straks mijn PC maar eens openmaken om te controleren of ik een sata600 poort heb want mijn systeeminfo geeft dit niet aan. Zelfs als ware dit het geval dan is het volgens mij niet correct om een product te verkopen dat een fout onderdeel bevat. Als je immers een auto verkoopt met zowel gas als benzinetank ga je ervan uit dat je beide ook kunt gebruiken. Maandag maar weer eens bellen. Dit is mijn eerste medion maar als ze zo met hun klanten omgaan begin ik te twijfelen aan mijn keuze. Als klant weet ik niet wat mijn rechten zijn in dezen. Moet ik bij de media markt zijn of bij medion? Wordt er niet echt vrolijk van hoewel de PC het nu nog uitstekend doet. Zijn er meer mensen met complete systemen die hier tegenaan lopen?
Verwijderd
Ik ben zelf werkzaam bij de MediaMarkt in Bergen op Zoom en hier nemen wij de producten gewoon terug en krijgen mensen hun geld terug aangezien het nog wel even kan duren voordat Intel een oplossing voorhanden heeft. Je schaft een product aan met bepaalde specificaties omdat je waarschijnlijk lang gewacht hebt op SB of omdat je het nodig hebt. Als er dan een fout in zit, dan mag je verwachten dat ze je een nieuwe vergelijkbaar product aanbieden, maar dat is in dit geval niet mogelijk...
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Mochten ze inderdaad geen gebruik maken van de SATA-300-poorten, dan begrijp ik ze wel. Voor de upgradende tweaker is het niet handig maar OEM-pc's zijn sowieso niet bepaald op upgraden gericht, 99% van de consumenten zal die defecte poorten dus niet gebruiken.
Of medion verplicht is iets te doen of evt. je geld terug te geven ben ik niet zo zeker over, aangezien er in de marketing nooit een woord wordt gerept over overige SATA-poorten, en het is dus maar de vraag of je mag verwachten dat je extra (werkende) SATA-poorten krijgt. Als er enkel de nu gebruikte poorten in had gezeten, had je ook niet kunnen upgraden en was medion je ook niets verplicht wat dat betreft. Ik betwijfel het dus, maar 100% zeker ben ik daar niet over.
Dat staat overigens los van of het netjes is, maar ik weet niet wat de houding van andere OEM's is. Veel retail-mobo's worden omgeruild maar daarbij wordt er sowieso wél met de defecte SATA-poorten geadverteerd. Veel laptops en desktops worden inderdaad omgeruild maar daarvan zullen veel OEM's ook hardware op de defecte poorten hebben aangesloten, ook dan is omruilen wel een vereiste van de fabrikant. Als medion een beetje redelijk is mag je toch ook wel een omruil-actie verwachten.
Of medion verplicht is iets te doen of evt. je geld terug te geven ben ik niet zo zeker over, aangezien er in de marketing nooit een woord wordt gerept over overige SATA-poorten, en het is dus maar de vraag of je mag verwachten dat je extra (werkende) SATA-poorten krijgt. Als er enkel de nu gebruikte poorten in had gezeten, had je ook niet kunnen upgraden en was medion je ook niets verplicht wat dat betreft. Ik betwijfel het dus, maar 100% zeker ben ik daar niet over.
Dat staat overigens los van of het netjes is, maar ik weet niet wat de houding van andere OEM's is. Veel retail-mobo's worden omgeruild maar daarbij wordt er sowieso wél met de defecte SATA-poorten geadverteerd. Veel laptops en desktops worden inderdaad omgeruild maar daarvan zullen veel OEM's ook hardware op de defecte poorten hebben aangesloten, ook dan is omruilen wel een vereiste van de fabrikant. Als medion een beetje redelijk is mag je toch ook wel een omruil-actie verwachten.
[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 05-02-2011 13:46 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ik denk dat Medion wel verplicht is om geld terug te geven, omdat een product dat zij leveren niet naar behoren werkt. Jij mag er vanuit gaan dat de Sata300 poorten gewoon goed blijven werken, en dat doen ze dus (bewezen) niet.
Dank voor jullie reacties! Ik heb de kast even opengehad en kwam erachter dat de SSD en HD1 op sata-600 zijn aangesloten. HD2 (Hotswappable Bay met mijn Harddisk uit het vorige systeem) en de DVD zitten op sata-300. Oftewel ik denk dat ik wel een zaak heb. Ik vind het niet netjes dat er zelfs nu nog wordt geadverteerd met producten die volgens de leverancier een ontwerpfout bevatten! Dat verwacht je toch niet van een Medion die probeert een serieuze rol in te spelen ook in het topsegment van de markt. Ik begin langzamerhand een beetje geïrriteerd te raken nu ik steeds met een kluitje in het riet gestuurd wordt. Eerst nu maar weer even Medion bellen. Wordt vervolgd......
Net weer gebeld met Medion. Blijkbaar is het bij de servicedesk sinds gisteren pas bekend dat er een probleem is..... Zucht. Weer het verhaal gekregen dat MEDION alleen gebruik maakt van de 600 poorten. Nadat ik had uitgelegd dat de HD bay en de DVD wel gebruik maken van sata 300 werd het stil.... Medion doet dus helemaal niets......
Naja ik zou vragen of je iemand aan de lijn kan hebben die je wel verder kan helpen aangezien de mensen aan de service lijn niet co-operatief zijn. Als je hem bij de mediamarkt gekocht heb zou ik daar even naartoe bellen en vragen hoe ze nu ermee omgaan. Als ze daar ook niet co-operatief zijn zou ik van alle webwinkels en grote leveranciers hun terugroep acties uitprinten meenemen en daar voor leggen en ze wijzen op de slechte service en een manager willen spreken.
Succes ermee in ieder geval
Succes ermee in ieder geval
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Dank Boombes, Ik ga idd de zaak bij mediamarkt en medion verder aankaarten. Ik gebruik daarvoor de informatie bij hardwareinfo.nl (hebben ze namelijk een mooi overzicht van de reacties van de leveranciers).
Er zijn hier (in het nadeel van TS) twee zaken van belang:
- Medion is nergens toe verplicht omdat ze geen contractpartij zijn in de koop. Dat zou enkel zo zijn als TS het product rechtstreeks bij hen gekocht had.
- Er is op dit moment zeer waarschijnlijk geen sprake van non-conformiteit. Dat de Sata 300 poorten moeten werken om het product conform te laten zijn is op zichzelf duidelijk. De dvd-brander en hotswap bay zijn daarvan afhankelijk. Echter moet je het bericht van Intel wel objectief en goed lezen; het gaat om een probleem dat zich bij sommige borden kan voordoen en dan in de meeste gevallen resulteert in een lichte snelheidsvermindering. Mocht het bord dus gewoon gedurende de garantieperiode (verwachte levensduur is zeer waarschijnlijk niet voor dit specifieke model te bewijzen) functioneren, wat volgens Intel bij de overgrote meerderheid van chips zo is dan is er nog niets aan de hand. Mocht er snelheidsvermindering optreden dan is het maar de vraag of het product daarmee non-conform is. Dat zou kunnen als echt uitspraken gedaan zijn over de snelheid van bijvoorveeld de SSD en HDD.
- Medion is nergens toe verplicht omdat ze geen contractpartij zijn in de koop. Dat zou enkel zo zijn als TS het product rechtstreeks bij hen gekocht had.
- Er is op dit moment zeer waarschijnlijk geen sprake van non-conformiteit. Dat de Sata 300 poorten moeten werken om het product conform te laten zijn is op zichzelf duidelijk. De dvd-brander en hotswap bay zijn daarvan afhankelijk. Echter moet je het bericht van Intel wel objectief en goed lezen; het gaat om een probleem dat zich bij sommige borden kan voordoen en dan in de meeste gevallen resulteert in een lichte snelheidsvermindering. Mocht het bord dus gewoon gedurende de garantieperiode (verwachte levensduur is zeer waarschijnlijk niet voor dit specifieke model te bewijzen) functioneren, wat volgens Intel bij de overgrote meerderheid van chips zo is dan is er nog niets aan de hand. Mocht er snelheidsvermindering optreden dan is het maar de vraag of het product daarmee non-conform is. Dat zou kunnen als echt uitspraken gedaan zijn over de snelheid van bijvoorveeld de SSD en HDD.
Je zou eens moeten weten hoeveel producten je in huis al hebt gehaald met een slechtere levensprojectie dan 15% dood op 3 jaar. Ik denk om eerlijk te zijn dat de meeste fabrikanten hier niks aan gaan doen, in de intel ichR reeks zit ook een bug als je raid 5 gebruikt waardoor je SB ontploft door oververhitting, daar is ook geen recall gemaakt.
Het is een klein foutje wat bij een klein aantal van alle geproduceerde moederborden waar waarschijnlijk 99% van de mensen nooit last van zal hebben. Het omwisselen van alle verkochte computers zou veel meer overlast veroorzaken bij de mensen dan dat kleine probleempje. Vind je het heel gek dat ze dat niet doen.Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:10:
Oftewel ik denk dat ik wel een zaak heb. Ik vind het niet netjes dat er zelfs nu nog wordt geadverteerd met producten die volgens de leverancier een ontwerpfout bevatten! Dat verwacht je toch niet van een Medion die probeert een serieuze rol in te spelen ook in het topsegment van de markt. Ik begin langzamerhand een beetje geïrriteerd te raken nu ik steeds met een kluitje in het riet gestuurd wordt.
Niet iedere Medion klant is een Tweaker die boos wordt als zijn harde-schijf 10% in performance omlaag gaat door een ontwerpfoutje
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Even een vraagje: wat is de standaard config van je pc? Ik zie een omschrijving van 1 SSD, 2 HHDs en een DVD speler. Welke componenten daarvan waren onderdeel van het product dat je hebt aangeschaft?
Verder lees ik:
Verder lees ik:
Geen idee wat de Nederlandse wetgeving hierover zegt, maar ik kan mij voorstellen dat de Nederlandse wet hierover niets zegt. Het product is namelijk conform of niet. Op dit moment is er geen sprake van een defect en denk ik dat je om die reden nergens aanspraak op kunt maken. Ik het nieuwsbericht van het citaat staat een termijn van februari tot en met april. Kortom, sit back and relax!Reeds geleverde systemen of componenten met de aangetaste chipsets zullen in samenwerking met fabrikanten worden teruggehaald en worden omgeruild of voorzien worden van een nieuwe chipset.
Het probleem kan wel erger dan dat worden, er is al aangegeven dat het uiteindelijk tot serieuze performance-issues kan gaan leiden en uiteindelijk in sommige gevallen zelfs nog dat aangesloten apparatuur niet meer zichtbaar is voor het systeem. Dat is wel iets anders dan 10% minder performance...fsfikke schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:48:
[...]
Niet iedere Medion klant is een Tweaker die boos wordt als zijn harde-schijf 10% in performance omlaag gaat door een ontwerpfoutje
Maar het ligt in de lijn der verwachting dat het product op den duur niet meer gebruikt kan worden zoals verwacht wordt. Met andere woorden; er kan redelijkerwijs verwacht worden dat het product naar verloop van tijd non-conform wordt. Dit zonder foutief toedoen van de gebruiker.Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:20:
Even een vraagje: wat is de standaard config van je pc? Ik zie een omschrijving van 1 SSD, 2 HHDs en een DVD speler. Welke componenten daarvan waren onderdeel van het product dat je hebt aangeschaft?
Verder lees ik:
[...]
Geen idee wat de Nederlandse wetgeving hierover zegt, maar ik kan mij voorstellen dat de Nederlandse wet hierover niets zegt. Het product is namelijk conform of niet. Op dit moment is er geen sprake van een defect en denk ik dat je om die reden nergens aanspraak op kunt maken. Ik het nieuwsbericht van het citaat staat een termijn van februari tot en met april. Kortom, sit back and relax!
Ook ben ik van mening dat het slim is van de TS om op dit moment al in actie te komen. Het is namelijk zo dat hij z'n PC nog maar kort heeft en dus nog in de omruilperiode zit. Het probleem hierin is echter dat ik er vanuit ga dat de TS z'n product met korting heeft gekocht, iets wat nu en voorlopig niet meer mogelijk is.
Zelf vind ik het een vrij moeilijke kwestie, maar vind ik dat je er vanuit mag gaan dat Medion - net zoals de andere fabrikanten van moederborden en OEM's - de moederborden zal gaan omruilen. Het is echter geen verkeerde zaak om jezelf daarover zo snel mogelijk in te lichten. Dit door eventueel te vragen of je met een persvoorlichter of technisch service medewerker kan spreken, zodat je het officiële standpunt van Medion kan krijgen.
Als je nog binnen de twee weken van de Mediamarkt zit, dan zou ik hem zeker gewoon retourbrengen. (er vanuit gaande dat je binnen twee weken mag retourneren bij de MM)
Dan heb jij geen fout systeem en kan je even wachten tot de goede systemen geleverd worden. Als je jezelf als tweaker inschaalt, dan begrijp ik niet helemaal wat je met een Medion pc moet, maar dat is mijn (bekrompen) mening.
Dan heb jij geen fout systeem en kan je even wachten tot de goede systemen geleverd worden. Als je jezelf als tweaker inschaalt, dan begrijp ik niet helemaal wat je met een Medion pc moet, maar dat is mijn (bekrompen) mening.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Ik denk dat er in dat geval sprake is van een eenvoudigere aanspraak op garantie. Na 6 maanden moet de koper aantonen dat het defect al bij aanschaf aanwezig was en dat is in dit geval wel heel eenvoudig. Daarnaast is het zeker niet zonder meer dat een eventueel verschil in snelheid zich in de toekomst gaat voordoen. Voeg daaraan toe dat de fabrikant heeft aangegeven dat er in de nabije toekomst een oplossing wordt aangeboden. Dat geeft aan dat je niet teveel zorgen hoeft te maken. Ik ben het wel met je eens dat het goed is om er bovenop te zitten en dit voor eind april te regelen.
Verder is er denk ik geen sprake van een omruilperiode. Afaik kun je computers niet ruilen bij MM en is er dus weinig aan te doen behalve actief af te wachten (wat dat ook maar mag zijn) totdat Medion met een oplossing komt.
Verder is er denk ik geen sprake van een omruilperiode. Afaik kun je computers niet ruilen bij MM en is er dus weinig aan te doen behalve actief af te wachten (wat dat ook maar mag zijn) totdat Medion met een oplossing komt.
En dan nog, bij hoeveel van de klanten zullen deze problemen zich daadwerkelijk manifesteren? Volgens de TS is het alleen de DVD-brander die op een S-ATA2 poort zit en dus gevoelig is voor het probleem. Is het niet handiger om die paar mensen waarbij het daadwerkelijk gebeurd van een nieuw moederbord te voorzien dan om nu snel alle computers terug te halen?Wildfire schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:22:
[...]
Het probleem kan wel erger dan dat worden, er is al aangegeven dat het uiteindelijk tot serieuze performance-issues kan gaan leiden en uiteindelijk in sommige gevallen zelfs nog dat aangesloten apparatuur niet meer zichtbaar is voor het systeem. Dat is wel iets anders dan 10% minder performance...
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
gewoon garantie claimen bij de MM, moet zonder enig probleem gaan. enige punt is als je direct iets anders wilt hebben ( omruiling ) zit je met 'oude' i7 modellen, daar er geen sandy bridge cpu's binnenkomen voorlopig.
Of je moet accepteren dat hij enkele weken weg is, richting medion that is.
Of je moet accepteren dat hij enkele weken weg is, richting medion that is.
Ik ben benieuwd hoe dit uiteindelijk opgelost is.
Wacht met smacht op je antwoord
Wacht met smacht op je antwoord
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Pagina: 1