Help! Installatie problemen Megahalems rev. B

Pagina: 1
Acties:

• Nelfrikandel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-01 11:43
Ik zit met een probleem:

Ik heb op mijn asus sabertooth p67 de backplate en dergelijke geinstalleerd,
en wanneer ik het koelblok zelf wil vastzetten met het laatste "bruggetje, zit hier
heel veel speling in. Hiermeer bedoel ik, dat wanneer ik dat brugetje, die van links naar rechts
over de voet van het blok loopt, vastzet met de twee schroeven hiervoor, hij nog heel erg los zit.
Ik kan het bruggetje dan ook gemakkelijk nog 5/15mm omhoog halen. Als ik de koeler zo zou bevestigen,
zou hij dan ook los van de cpu kantelen... Fotocamera is momenteel niet beschikbaar, maar hopelijk snapt iemand wat ik nu bedoel. :P

De vraag is ook wat snel geschreven, aangezien mijn hele opstelling nu over de tafel ligt :+

PS Als ik kort zou moeten beschrijven waar de speling zit, is het de laatste 2 schroeven, het bruggetje raakt namelijk de veren van de schroeven niet. Dit echter denk ik wel door iets anders veroorzaakt.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 15:38
Ik zou eerst even contact opnemen met de winkel waar jij je moederbord vandaan hebt. Voordat je zometeen die koeler er weer af mag halen

nieuws: Intel geeft details over ontwerpfout Sandy Bridge-chipsets Daarom dus ;)

• Nelfrikandel
Heb het gelezen ja!

Maar dat gaat het raadsel niet oplossen iig...
Ik heb echt geen idee wat het nu kan zijn, heb twee keer de instructies opnieuw toegepast,
en uit wanhoop youtube installations gekeken, maar iets zie ik over het hoofd I guess!!

• naarden 4ever
  • Laatst online: 22-01 13:19
Wat heeftr de ontwerpfout in een chip nu weer te maken met een koeler met speling? :F

Ik zal eens even kijken, ik edit zo ff. Heb je de handleiding wel bekeken? (Niet bedoeld als pesterijtje, maar als serieus. Ik haal namelijk nooit meer een handleiding uit de doos, maar laatst kon ik er toch eens geen chocola van maken...)

• FastFred
naarden 4ever schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:22:
Wat heeftr de ontwerpfout in een chip nu weer te maken met een koeler met speling? :F

Ik zal eens even kijken, ik edit zo ff. Heb je de handleiding wel bekeken? (Niet bedoeld als pesterijtje, maar als serieus. Ik haal namelijk nooit meer een handleiding uit de doos, maar laatst kon ik er toch eens geen chocola van maken...)
Het punt is dat meerdere fabrikanten en resellers gigantische terugroep acties aan het plannen zijn, en je waarschijnlijk over een weekje de boel weer los mag halen omdat het moederbord terug moet.

Het is een ontwerpfout die toch wel behoorlijk ernstig is, het is niet iets waar een degelijke work around of cowboy oplossing voor bestaat.

Ik had me de moeite bespaart met die koeler en eerst ff contact opnemen met de winkel om te vragen wat hun er mee gaan doen. Heb je zometeen voor niks zoveel moeite gedaan die koeler te monteren ;)

• Nelfrikandel
Jah ik doe precies zoals het staat omschreven, en om eerlijk te zijn, zoveel fouten kan je niet maken met die onderdelen, onder en bovenkant is duidelijk, backplate zit goed, die 4 pinnen naast de cpu die in je backplate zitten zijn ok, maar daarna is raadsel...

Als ik hem helemaal gebouwd heb, kan mijn blok bewegen OVER de veer schroeven, dus die 2 schroeven zetten bruggetje niet op spanning... Rarara politiepet waar dat door komt. Zal zo prolimatech anders ff mailen, maar ben bang dat het geen engels word wat ik terugkrijg :+

Bedankt so far voor comments! >:)

• naarden 4ever
Goede bracket gebruikt? ringetjes gebruikt?

Verwijderd

@FastFred steeds het zelfde zeggen lost het probleem niet op dat is nu wel duidelijk.

Ik begrijp dus dat je koeler X die een backplate heeft niet goed vast krijgt? Welke koeler is het ? Heb je meer ervaring met het instaleren van custom coolers?Mogelijk heb je de veertjes aan de verkeerde kant zitten of iets dergelijks? Dus welke koeler gebruik je, een foto zou toch wel handig zijn van het probleem en past een andere koeler wel ?

• Nelfrikandel
Zit maar één bracket bij, en heb niet de spacer gebruikt (socket 775)
Ringetjes heb ik zo bevestigd: boutjes door backplate, en dan ringetje om bout.

• naarden 4ever
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:56:
@FastFred steeds het zelfde zeggen lost het probleem niet op dat is nu wel duidelijk.

Ik begrijp dus dat je koeler X die een backplate heeft niet goed vast krijgt? Welke koeler is het ?
Die in de TS... |:(

• Nelfrikandel
Ik begrijp dus dat je koeler X die een backplate heeft niet goed vast krijgt? Welke koeler is het ? Heb je meer ervaring met het instaleren van custom coolers?Mogelijk heb je de veertjes aan de verkeerde kant zitten of iets dergelijks? Dus welke koeler gebruik je, een foto zou toch wel handig zijn van het probleem en past een andere koeler wel ?
Zoals titel zegt: Heb ik de Prolimatech Megahalems Rev. B
Ik heb wel vaker computers gebouwd, en nooit problemen gehad.
Ik kan de boxed koeler er ff op proberen, maar in dat geval sluit ik me wel even aan bij het feit dat ik miss strax me Mobo mag inleveren, en dan heb ik 2 gebruikte koelers waar ik niets mee kan :P

Nou lees ik veertjes aan de verkeerde kant, en zit ik te denken, miss hebben we het probleem gevonden!
Hoe zou het moeten zitten dan? >:)

Verwijderd

oeps. ik had de naam even verward met de oude Intel CPU naam (dat krijg je als je bijna identieke namen gebruik)
Ik kan de boxed koeler er ff op proberen, maar in dat geval sluit ik me wel even aan bij het feit dat ik miss strax me Mobo mag inleveren, en dan heb ik 2 gebruikte koelers waar ik niets mee kan
Edit: In dat geval is het probleem opgelost!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 15:06 ]

• Nelfrikandel
Nou ik zal de boxed er ff opzetten:P

Ik kan alleen met crappy ipod v4 foto maken,
De huishoudelijke camera is aant zonnen in Spanje XD

Stay tuned

--------------------------------------------
Jaah ben er weer...
Heb de boxed koeler gedaan, en geen probelemen te herkennen!
Dus wat is er mis met de Megahalems 8)7

iPod foto is om te huilen, ziet geen moer :+

[ Voor 42% gewijzigd door Nelfrikandel op 05-02-2011 15:36 ]

• FastFred

Ik lichte mijn opmerking in mijn eerste post wat uitgebreider toe, niet iedereen houd het nieuws in de gaten.

En leer eens lezen mega ei, het staat goddomme in de topic titel welke koeler het om gaat!

Geen mensen gaan lopen verbeteren als je 't zelf niet beter weet ;)

Verwijderd

Nu val je alweer in herhaling iemand was je al voor: de naam is in de TS niet compleet weer gegeven en is met opzet bijna het zelfde als de Intel roepnaam voor CPU/ chipset (zoals je zou kunnen weten) en schept dus verwarring. Het doel van de vragen is om meer informatie te krijgen over het probleem en niet omdat je het leuk vind het nieuwe voor te lezen! Beter weten en iemand helpen zijn 2 dingen.

• Nelfrikandel
HEEEEEEUUUUUUJJJ

Na alle reviews van tweakers te hebben gelezen heb ik eens mijn materiaal vergeleken met dat van de foto's.
Wat blijkt?! Een of andere taiwanees heeft lopen slapen, en de poorten van het bruggetje waar de schroeven in moeten, verkeer omgedaan XD, zie hier:

http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1280871567.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://i1128.photobucket.com/albums/m496/j3ffr3-y/IMG_0471.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1128.photobucket.com/albums/m496/j3ffr3-y/IMG_0469.jpg

Resizen laat ik wel aan de dwergen over, hierna kan dit topic toch op slot...

Nou was weer gezellig, bedankt vor de input!! O-)
Pagina: 1