Toon posts:

videokaart gezocht met edgeblending functionaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Binnenkort heb ik met mijn bedrijf een beursdeelname. Ik heb een stand voorzien met trussen en een groot projectiescherm van 8 meter breed bij 2 meter hoog.
Nu heb ik in het verleden ditzelfde concept al meermaals gebruikt, ik maakte gebruik van 4 projectoren die zo opgesteld stonden zodat ze een groot vlak projecteerden.

Als bron gebruikte ik zelfgemaakte animatie in after effects. De projectoren werden gestuurd door een matrox qid pro (4 uitgangen= 1 groot desktop van 4096x768 pixels)

De projectors lijnde ik toen handmatig uit (rand tegen rand) Maar dit is zo een stressy job dat ik er dit jaar voor wil passen.Het blijft er ook een beetje klungelachtig uitzien

Ik heb nu mijn blik geworpen op een systeem dat met edge blending werkt, iets wat meer wordt gebruikt in de theaterwereld en bij concerten.
Bij edge blending worden meerdere projectoren zodaning opgesteld dat de randen mekaar overlappen,
de rendering gebeurt op een server die het beeld doorstuurt naar één computer per projector.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hairpack/edgeblending2.jpg

Bij mijn zoektocht kwam ik terecht bij 2 fabrikanten:
- coollux > pandoras box mediaplayer wat me zoets van 1800 euro zou kosten + 4 pc's (1 server en 3 clients)
- dataton wachout dat 1500 euro per "channel" kost + ook nog eens de hardware. (gisteren gezien op ise)
Dit is dus geen optie.

Daarom ben ik nu op zoek naar een goedkoper alternatief en denk ik aan graphic cards die aan edge blending doen. Sommige display cards hebben meerdere uitgangen en bevatten
ook wat grafisch geweld, de kunst is om de schermen niet tegen elkaar te plakken maar te laten overlappen.

heeft er iemand ervaring met zo'een grafische kaart ?

ik heb nu ook maar behoefte aan 2 uitgangen omdat ik ga werken met shorttrow projectoren. Ik heb zo dan ook een groter beeld per projector
De projectoren die ik gebruik zijn Optoma TW610ST

topic hoort mischien meer thuis in professioneel av forum, maar ik kon er zo direct geen vinden.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
Kijk eens naar de Nvidia Quadro FX serie, die zou dat moeten kunnen.

(ik heb er geen ervaring mee maar daar kwam ik met een korte Google-aktie op uit).

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

niet om het een of het ander maar moet je met edge blending niet alsnog de boel heel precies uitlijnen?