Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

full tower advies

Pagina: 1
Acties:

• Snarf26966
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:54
Hi ik ben op zoek naar een grotere pc kast in verband met betere airflow en in verband met dat de twee hd4870 graks maar net in de pc kast past die ik nu heb.
wil misschien ooit ook nog een keer aan waterkoeling beginnen dus daar moet de kast ook aan voldoen.
Dus zou graag wat op of aanmerking willen welke kast een goede keuze zou zijn.
Heb zelf ook al wat rondgekeken op internet maar de keuze is zo groot dat ik dacht dat hier misschien mensen zijn die of goede ervaringen hebben met een full tower of een goede kast zouden weten voor mij.
hieronder wat er allemaal in mijn pc kast zit.

Os is Windows 7 64 bits.

Logitech Deluxe 250 Keyboard Black | 967642-0100.

Zalman CNPS9900 LED.zit nu in de pc

Scythe Mugen Infinity 5x Heatpipe For All Intel & AMD AM2.was mijn vorige koeler.

AS Arctic Silver 5 Thermalgrease 3 5gr.

CoolerMaster Real Power 700W Modular | 713002690-GP.

LG Internal SATA DVD-Rom | GDR-H20NRBB.

Cooler Master Centurion 534 | RC-534-SKN2-GP.

Samsung SpinPoint F HD103UJ 1Tb 32 Mb | HD103UJ.

Samsung Spinpoint F 500 Gb.

En nog 2 andere hd waar ik zo de naam niet van weet.

aan de voorkant nog 2 fans 1200 rpm.

Sweex Internal Card Reader All-in-1 USB 2.0 | CR005V2.

Cpu q6600 die in het bios op crazy staat en dus op 3.5 GHz draaiden standaard op 2.4GHz draaid.

OCZ 1GB x 2 DDR3 PC3-8500 Gold Edition | OCZ3G10661G.7-7-7 1.6v (momenteel niet geinstaleerd wegens oc problemen)

OCZ 4GB (2x2048MB) D/C Kit PC3-12800 Reaper HPC OCZ3RPR16004GK.7-7-7 1.9v

LG DVD/RW 20x Black+Beige Ret SATA.

Mobo is een Asus rampage extreme.

Sapphire Radeon HD 4870 512MB maal 2 in crosfire de bovenste is de latere versie met grotere fan en daaronder de eerste versie met kleinere fan..

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 13:28
Ik zie niet in waarom je hier een gigantisch grote case voor nodig hebt?
Als je niet zoveel geeft om geluidsproductie, is een Antec 1200 (twelve-hundred) misschien wel iets voor jou.

• Snarf26966
Ja geluidsproductie is denk ik ook wel een probleem.
Reden voor grotere kast is dat de twee grakas maar echt er net in passen en dat de onderste van de twee niet veel ruimte heeft om koele lucht naar binnen te zuigen.
Verder wil ik een betere airflow in de kast hebben om de temps naar beneden te krijgen.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eigen inzet is en blijft belangrijk en bij het kiezen van een pc-kast blijft de eigen smaak natuurlijk een belangrijk onderdeel. Ik denk dat je veel beter eens de reviews van diverse kasten kan gaan lezen want het is heel moeilijk om voor een ander eventjes te gaan beslissen. De een vind die kast de beste en de ander weer niet dus lees eens de reviews na hier op tweakers om dan een goede keuze te kunnen maken.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 13:28
Je kan altijd kijken op eATX, dat is een grotere uitvoering van ATX, en dus meer ruimte.

• Snarf26966
Roel1966 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 19:40:
Eigen inzet is en blijft belangrijk en bij het kiezen van een pc-kast blijft de eigen smaak natuurlijk een belangrijk onderdeel. Ik denk dat je veel beter eens de reviews van diverse kasten kan gaan lezen want het is heel moeilijk om voor een ander eventjes te gaan beslissen. De een vind die kast de beste en de ander weer niet dus lees eens de reviews na hier op tweakers om dan een goede keuze te kunnen maken.
heb al aardig wat reviews bekeken voor ik dit topic aanmaakte.
Maar was gewoon benieuwd of er hier mensen zijn die een bepaalde full tower hebben en wat hun ervaringen er mee zijn, zodat ik een betere keus kan maken.
Dat smaak persoonlijk is is natuurlijk normaal.

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:44

mvh

State Governor

Bepaalde ervaringen kun je o.a. in de reviews van kasten lezen. Mijn ervaring met een 4870 is dat het net een stofzuiger is onder belasting, dus als je daar de koelers niet van gaat aanpassen dan maakt het weinig uit hoe stil je kast is. Ik zou dan ook eerder een aftermarket GPU-koeler adviseren.

Mocht je voor een echt grote kast gaan, dan is eATX wel heel prettig. Dan weet je zeker dat je alles kwijt kunt. Bedenk wel dat ze enorm groot zijn.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Snarf26966
klopt vooral de eerste versie ervan.
De eerste die ik heb gekocht was dus die eerste versie,daar heb ik dus al een keer een aftermarket fan opgehad maar ik stuitte op problemen.
De vga fan die ik erop heb gezet is deze YouTube: Scythe MUSASHI SCVMS-1000 Twin-Fan VGA Cooler By EMERSON
Probleem waar ik tegen aanliep was dat de kaart na verloop van tijd niet meer werkte,er brande 1 led lampje op de kaart rood,en als ik op internet zocht dan zou het wat met powersuply te doen moeten hebben.
ben er ook nog mee naar de pc boer geweest en die vonden dat het er wel heel los op zat.
Heb toch echt gevolgd hoe het in de handleiding staat.
Toen heb ik de kaart maar weer in originele staat gemaakt en toen werkte de kaart weer.
Nu moet ik zeggen dat het lawaai nog meevalt als ik cod4 online speel.

Heb al wat reviews gelezen en deze kast lijkt me wel wat,graag wat feedback pleace.
http://www.hardwarecanuck...er-case-video-review.html
Dat deze kast groot is maakt niet uit heb ruimte genoeg onder mijn bureau.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

deblaauwn schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:02:
Mocht je voor een echt grote kast gaan, dan is eATX wel heel prettig. Dan weet je zeker dat je alles kwijt kunt. Bedenk wel dat ze enorm groot zijn.
Ach, niet iedere EATX is gelijk gigantisch. Ik heb zelf een Lian Li PCA70, die is best groot, maar niet zo groot dat hij onhandelbaar wordt.
Maar goed, dat ligt natuurlijk ook een beetje aan wat je groot vind of niet :P

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voordeel van Lian Li kasten is dat doordat ze van puur aluminium gemaakt zijn dat ze ondanks de grootte toch licht blijven maar nadeel is wel dat ze niet goedkoop zijn. Overigens heb ik zelf ook een Lian Li PC-B50 die qua prijs dan wel weer mee valt en ook qua ruimte genoeg plaats bied.

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over mijn Cooler Master STC-T01. Kan een hoop moboformaten aan, van m-atx tot E-atx.
Daarnaast kan je 4 x een 4 in 3 module plaatsen waardoor je 4 extra 120 mm fans krijgt. Wel een wat oudere kast, maar zou er zo nog een paar willen hebben. Daarnaast zijn de fans ook goed stil.
Pagina: 1