• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vond gisteren avond een briljant stuk filosofie op het internet na het uitzoeken van de diepere diepgang van de mandelbrot set algoritme.
Wat denken jullie erover?
Hi all,
The pro-evolutionary, atheist crew have done a pretty good job of shredding Intelligent Design. But cutting-edge science (complexity, chaos, emergence) seems to indicate that
the Universe may be self-organizing, that *perhaps* intelligence built in the initial conditions and the rules of manipulation. With some simple algorithms, recursive formulas, you get order of an ever-increasing elegance & sophistication.
The Mandelbrot set, being such an exemplar has been referred to as the "thumbprint of God."
How does this affect the Designed Universe argument ("designed" loosely defined, more like a Jackson Pollock than a Maserati) ?
Maybe that's just the way the universe is- without any initiating intelligence? Or just a few universes in the many-universes view end up with this novel feature? Some kind of Wheeler bootstrap universe? Or was Scott Adams right and God committed suicide as the ultimate challenge and is now reassembling itself?

Bron: http://forums.philosophyf...ind-watchmaker-39555.html
Ik sta open voor alles, het kan allemaal het is namelijk never nooit te controleren omdat alles gewoon zo groot is. Het enige wat wij soms per toeval of express ontdekken zijn de uitslagen of toevalligheden van infinite loops zoals golden rule en mandelbrot als voorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Zakkenwasser op 05-02-2011 10:39 . Reden: bronvermelding ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Konstantine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03 16:50
In mooie kleurplaten zie jij het bewijs voor een Intelligent Design?

Natuurlijk weet ik ook dat het geen kleurplaten zijn, maar ik probeer aan te geven dat je er niet meer van moet maken dan het is

[ Voor 5% gewijzigd door Konstantine op 05-02-2011 10:59 ]

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 16:11
Dat het elegant is, soit. Dat het ever-increasing elegance en sophistication toont mag je onderbouwen. Dat het, als het dat toont een argument voor design is is nonsens.

Er kunnen door toeval hele mooie en hele lelijke dingen ontstaan. Daar is geen designer voor nodig imho.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik vond die laatste quote uit het originele topic wel erg inzichtelijk:
History is filled with theories which emerged, became overnight stars and than retreated back into near obscurity. Examples in order of appearance: information theory, communication theory, systems theory, fractal geometry, chaos theory, catastrophe theory, complexity theory, network theories, small world theory and some I have missed. I don't know what the latest fas is today.
Ofwel: het zoveelste vage idee van iemand die zonder onderbouwing probeert het universum te verklaren. Iedereen kan wel een theorietje uit de duim zuigen, maar het idee van de TS zit wat mij betreft in dezelfde categorie als die van het flying spaghetti monster: een grappig idee, maar meer ook niet. Heeft wat mij betreft niets met wetenschap te maken en weinig met levensbeschouwing.

Verwijderd

Het gaat ook over "cutting-edge science".
Die term had duizend jaar geleden even veel inhoud als nu; geen.

Verwijderd

Dit is geen filosofie, dit is (ongegronde) speculatie.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Geen nieuw argument, geen nieuwe principes.

Het komt, zoals vaker met ID/creationisme aanhangers, weer op het volgende neer:

"I don't understand it, it must be god."

Burp

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-12 16:58

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De startpost was zeer matig en er komt geen discussie op gang, tijd dus voor een slotje...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.