Op dit moment heb ik een mooie server draaien echter was ik me aan het oriënteren op de huidige markt. Aangezien de server in een thuis omgeving staat hoeft het dus niet server materiaal te zijn. Vervangen is zo gebeurd.
Verder gebruikt ik een PCI-e raid kaart dus hoeft allemaal niet op het moederbord.
De huidige set up is:
- Asus L1N64-SLI WS /B (dual CPU)
- 2 x Quad-Core AMD Opteron(tm) Processor 2352
- 2GB ECC mem per CPU (4GB totaal)
Vergelijken met bijvoorbeeld:
- AMD Phenom II X6 1075T (single CPU)
Dit betekent een verschil van 2 cores, maar ook een verschil in snelheid. Graag zou ik hiervan benchmarks zien of maken (maken natuurlijk alleen van de dual CPU daar ik geen X6 heb.
Als het namelijk heel interesant is qua snelheid dan wil ik dit misschien overwegen.
Op CPU benchmark kom ik het volgende tegen:
Met interesant bedoel ik dat deze CPU sneller is en eigenlijk alleen maar voordelen heeft. Verder een CPU die minder warm wordt en iets zuiniger is dan de barcelona is ook altijd welkom.
Verder gebruikt ik een PCI-e raid kaart dus hoeft allemaal niet op het moederbord.
De huidige set up is:
- Asus L1N64-SLI WS /B (dual CPU)
- 2 x Quad-Core AMD Opteron(tm) Processor 2352
- 2GB ECC mem per CPU (4GB totaal)
Vergelijken met bijvoorbeeld:
- AMD Phenom II X6 1075T (single CPU)
Dit betekent een verschil van 2 cores, maar ook een verschil in snelheid. Graag zou ik hiervan benchmarks zien of maken (maken natuurlijk alleen van de dual CPU daar ik geen X6 heb.
Als het namelijk heel interesant is qua snelheid dan wil ik dit misschien overwegen.
Op CPU benchmark kom ik het volgende tegen:
| CPU Name | Passmark CPU Mark | Rank | CPU Value | Price |
| [Dual CPU] Quad-Core AMD Opteron 2352 | 4517 | 93 | NA | NA |
| AMD Phenom II X6 1075T | 5740 | 42 | 28,70 | $199.97 |
Met interesant bedoel ik dat deze CPU sneller is en eigenlijk alleen maar voordelen heeft. Verder een CPU die minder warm wordt en iets zuiniger is dan de barcelona is ook altijd welkom.