Ik heb bij een klant een Windows Server 2003 R2 x64 en sinds kort de eerste 4 Windows 7 Professional (x64) clients draaien. Voor de Windows 7 clients heb ik diverse nieuwe GPO's opgezet.
Voor gebruikers worden o.a. de Desktop en My documents mappen in het profiel geredirect naar de server, deze gaan naar \\server.domein.local\Profiles[username]
Er is nu 1 heel vaag probleem binnen het Office pakket, het begint al bij Outlook 2010 met e-mails met een attachment, wanneer ik de bijlage wil opslaan op het bureaublad of My documents (die dus verwijzen naar de server) dan krijg ik de foutmelding:
Cannot save the attachment
De clients hebben dus o.a. Desktop en My documents geredirect naar de server, Offline Folders staat aan, en als die uit staat lijkt het wel goed te gaan. Het is zeker geen rechten probleem want ik kan zelf gewoon prima bestanden schrijven/maken en wijzigen op de Desktop en My documents.
Ik ben al 10 uur bezig om dit op te lossen en heb al diverse zaken geprobeerd, zoals:
There has been a network or file permission error. The network connection may be lost.
(Padnaam naar Desktop op de server)
Wat ook nog nuttig is om te weten is dat ik in ieder geval weet dat dit bij 2 van de 4 Windows 7 systemen mis gaat, de andere gaat het waarschijnlijk ook mis maar heb ik nog niet vernomen.
De attachment bij een e-mail Kopieeren naar de Desktop gaat bijv. wel goed
Anyway: ik heb geen idee meer wat de oplossing kan zijn en ben geneigd maandag Microsoft support te bellen, dit lijkt ook echt op een bug...
Anyone...?
Voor gebruikers worden o.a. de Desktop en My documents mappen in het profiel geredirect naar de server, deze gaan naar \\server.domein.local\Profiles[username]
Er is nu 1 heel vaag probleem binnen het Office pakket, het begint al bij Outlook 2010 met e-mails met een attachment, wanneer ik de bijlage wil opslaan op het bureaublad of My documents (die dus verwijzen naar de server) dan krijg ik de foutmelding:
Cannot save the attachment
De clients hebben dus o.a. Desktop en My documents geredirect naar de server, Offline Folders staat aan, en als die uit staat lijkt het wel goed te gaan. Het is zeker geen rechten probleem want ik kan zelf gewoon prima bestanden schrijven/maken en wijzigen op de Desktop en My documents.
Ik ben al 10 uur bezig om dit op te lossen en heb al diverse zaken geprobeerd, zoals:
- Ik redirect nu naar \\server.domein.local\, een FQDN dus, volgens de laatste post in dit topic zou het probleem wellicht kunnen oplossen door niet \\server.domein.local\ te gebruiken maar \\server\. Geprobeerd dus door de redirected policy aan te passen en de padnamen in regedit te wijzigen naar \\server i.p.v \\server.domein.local. Helaas blijft het probleem.
- Ook het opnieuw bouwen van de offline cache volgens deze KB helpt niet.
- Ook tot de Outlook Secure temp map heb ik gewoon schrijf rechten: http://www.howto-outlook.com/faq/securetemp.htm
- In dit topic wordt genoemd dat mensen met hetzelfde probleem de oplossing zou zijn om Microsoft Update KB980232 te deinstalleren, ook geprobeerd maar helpt ook niet

There has been a network or file permission error. The network connection may be lost.
(Padnaam naar Desktop op de server)
Wat ook nog nuttig is om te weten is dat ik in ieder geval weet dat dit bij 2 van de 4 Windows 7 systemen mis gaat, de andere gaat het waarschijnlijk ook mis maar heb ik nog niet vernomen.
De attachment bij een e-mail Kopieeren naar de Desktop gaat bijv. wel goed
Anyway: ik heb geen idee meer wat de oplossing kan zijn en ben geneigd maandag Microsoft support te bellen, dit lijkt ook echt op een bug...
Anyone...?