Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office 2010] Errors bij opslaan in redirected profile map

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 00:43
Ik heb bij een klant een Windows Server 2003 R2 x64 en sinds kort de eerste 4 Windows 7 Professional (x64) clients draaien. Voor de Windows 7 clients heb ik diverse nieuwe GPO's opgezet.

Voor gebruikers worden o.a. de Desktop en My documents mappen in het profiel geredirect naar de server, deze gaan naar \\server.domein.local\Profiles[username]

Er is nu 1 heel vaag probleem binnen het Office pakket, het begint al bij Outlook 2010 met e-mails met een attachment, wanneer ik de bijlage wil opslaan op het bureaublad of My documents (die dus verwijzen naar de server) dan krijg ik de foutmelding:

Cannot save the attachment

De clients hebben dus o.a. Desktop en My documents geredirect naar de server, Offline Folders staat aan, en als die uit staat lijkt het wel goed te gaan. Het is zeker geen rechten probleem want ik kan zelf gewoon prima bestanden schrijven/maken en wijzigen op de Desktop en My documents.
Ik ben al 10 uur bezig om dit op te lossen en heb al diverse zaken geprobeerd, zoals:
  • Ik redirect nu naar \\server.domein.local\, een FQDN dus, volgens de laatste post in dit topic zou het probleem wellicht kunnen oplossen door niet \\server.domein.local\ te gebruiken maar \\server\. Geprobeerd dus door de redirected policy aan te passen en de padnamen in regedit te wijzigen naar \\server i.p.v \\server.domein.local. Helaas blijft het probleem.
  • Ook het opnieuw bouwen van de offline cache volgens deze KB helpt niet.
  • Ook tot de Outlook Secure temp map heb ik gewoon schrijf rechten: http://www.howto-outlook.com/faq/securetemp.htm
  • In dit topic wordt genoemd dat mensen met hetzelfde probleem de oplossing zou zijn om Microsoft Update KB980232 te deinstalleren, ook geprobeerd maar helpt ook niet |:(
Het is echt een probleem alleen in het Office pakket, wanneer ik in Word probeer een document op te slaan op de Desktop krijg ik de foutmelding:

There has been a network or file permission error. The network connection may be lost.
(Padnaam naar Desktop op de server)

Wat ook nog nuttig is om te weten is dat ik in ieder geval weet dat dit bij 2 van de 4 Windows 7 systemen mis gaat, de andere gaat het waarschijnlijk ook mis maar heb ik nog niet vernomen.
De attachment bij een e-mail Kopieeren naar de Desktop gaat bijv. wel goed 8)7

Anyway: ik heb geen idee meer wat de oplossing kan zijn en ben geneigd maandag Microsoft support te bellen, dit lijkt ook echt op een bug... 8)7

Anyone...? _/-\o_

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Altijd leuk om een verwijzing naar mijn site terug te komen in een post, maar in dit geval helpt die oplossing je inderdaad niet aangezien je het zelf al opslaat naar een andere lokatie ipv direct opent vanuit Outlook.

Probeer deze tweak eens;
Saving messages to a network share creates tmp-files

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Urk
Roady81 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:09:
Altijd leuk om een verwijzing naar mijn site terug te komen in een post, maar in dit geval helpt die oplossing je inderdaad niet aangezien je het zelf al opslaat naar een andere lokatie ipv direct opent vanuit Outlook.

Probeer deze tweak eens;
Saving messages to a network share creates tmp-files
@Roady81: Ja, inderdaad leuk! Handige site heb je, die kende ik nog niet...heb hem gelijk gebookmarked! :) TNX!

Ik heb je suggestie gelijk uitgeprobeerd en HOERA!! _/-\o_ Het lost wel het probleem op binnen Outlook, de "Cannot save the attachment" foutmelding krijg ik niet meer en Outlook slaat de attachments netjes op op de Desktop of My Documents. SUPER DUS! :9

In Word 2010 gaat het echter nog steeds niet goed: maar de eerdere foutmelding is nu wel weg maar krijg een andere:

Word cannot save or create this file. Make sure that the disk you want to save the file on is not full, write-protected or damaged.
[Pad naar bestandsnaam waarnaar ik wil opslaan]

Dit gebeurd zowel bij het openen van bijv. een Word attachment vanuit Outlook en dan op te slaan op bijv. de Desktop als ook bij het openen van Word en een nieuw document te maken en die op te slaan op de Desktop. Vast ook weer een extra security feature?

Damn...achter dat andere issue was ik toch ook bijna nooit achtergekomen, in het artikel staat ook dat Microsoft er vanaf weet en het niet gedocumenteerd heeft.. |:(

Heb je nog een idee voor die andere foutmelding? Ik ga zelf daar natuurlijk ook nog even verder naar kijken maar zijn naar mijn idee wel een stapje dichterbij...

[ Voor 7% gewijzigd door Urk op 05-02-2011 14:39 ]

• Urk
Kickje :)

• Urk
Nog een kickje, heb het probleem nog steeds niet kunnen oplossen, dit is toch vreemd?
Zelfs deze Hotfix geprobeerd maar lost het probleem ook niet op... :(

Het lijkt toch echt een combinatie te zijn tussen de Offline files (cache) en het Redirect profile.
Op een netwerk schijf die dus niet offline is gaat het wel goed...

Edit1: Ook het nodige geprobeerd uit dit topic maar lost ook niks op...

Edit2: Ik ben er nu toch wel uit dat het echt met Offline files te maken heeft. Indien ik een Word document op een Netwerk Drive save die niet offline beschikbaar is gaat het goed. Zodra ik die map waarin ik eerder opsloeg Offline beschikbaar maak en een ander Word document daar wil opslaan gaat het weer mis. Zodra ik diezelfde map niet meer offline beschikbaar maak (vinkje weer uitzetten bij Always available offline) gaat het weer goed. Dat lijkt duidelijk dus, alleen nu nog een oplossing.... |:(

[ Voor 77% gewijzigd door Urk op 21-02-2011 23:45 ]