Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VMWare] PCI-kaart enkel gebruiken in VM

Pagina: 1
Acties:

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
(jarig!)
Hallo,

In mijn huidige server zit een aparte PCI kaart (voor SATA) die ik gebruik voor data restoring. Maar nu ik van plan ben een nieuwe server te bouwen en hierop ook ga virtualizeren, ben ik van plan een aparte VM in te richten speciaal voor het restoren van data. Het gaat er dus om dat apparaten die op die PCI kaart aangesloten worden in die VM gezien/gebruikt kunnen worden. Het zou helemaal ideaal zijn als het dan *alleen* in de VM zichtbaar wordt, en niet op de host.

Het is voor mij momenteel niet mogelijk om dit te controleren, vandaar dat ik het hier even vraag.

Is dit mogelijk met VMware?

Verwijderd

Welke versie? ESX(i), VMware server, of die andere waar ik even niet op kan komen?

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 01:52 ]

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
(jarig!)
Sorry, dat had ik inderdaad moeten vermelden. Ik ga VMWare workstation gebruiken op een W2K8 server.

Verwijderd

Voor zover ik weet kan dat niet, alleen onder ESX. Waar je op moet zoeken is VT-d en VT-x, 1 van die 2 kan wat jij wilt, maar dit stelt strenge eisen aan je hardware config. Als je die 2 googlet kun je zien welke het kan, dan kun je gaan zoeken of VMware workstation dit kan. Ik ben zelf meer een Hyper-V man, dus kan je hier verder niet mee helpen. Succes!

Verwijderd

VT-d, directed i/o waardoor je VM direct met een hardwareonderdeel can communiceren in combinatie met de juiste software.

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
(jarig!)
Hmm, de CPU die ik op het oog had (i3 540) ondersteunt geen VT-d jammer genoeg. Betekent dit nu dat dit niet mogelijk is of kan ik nu enkel niet de PCI kaart *alleen* op de guest zien, maar alleen samen op de host?

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
(jarig!)
Naast boven staande wil ik graag nog iets weten:
Kan ik zonder VT-d dus ook niet twee netwerkkaarten installeren, en de ene aan de host en de andere aan de guest toewijzen?
Pagina: 1