Kawah Ijen, weinig andere plaatsen op de wereld zullen zo surrealistisch aandoen als deze vulkaan. De vulkaan stuwt een constante hoeveelheid van zwaveldioxide dampen de lucht in. Lokale mijners leiden de gassen door een buizensysteem waarin de zwavel condenseert en zodoende als een hete rode vloeistof op de aardbodem druppelt. Na het stollen hakken de mannen grote brokken zwavel los waarbij ze giftige gassen en vloeistoffen moeten trotseren. Vervolgens worden de manden gevuld en lopen ze met 60 tot 90 kilo aan zwavel op het schouder een steil en gevaarlijk pad de krater uit en de daarna vulkaan af naar het weegstation en de verwerkingsfabriek. Een mijner onderneemt twee of drie tochten per dag en aan het einde van de dag hebben ze omgerekend misschien net 4 à 5 euro verdient.
Eind december vorig jaar heb ik de vulkaan bezocht en geprobeerd wat leuke foto's te maken. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
De foto's 1 t/m 6 zijn gemaakt met een D70s en de 18-70 kitlens. De overige foto's zijn genomen met een 85/1.8.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.
Eind december vorig jaar heb ik de vulkaan bezocht en geprobeerd wat leuke foto's te maken. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
De foto's 1 t/m 6 zijn gemaakt met een D70s en de 18-70 kitlens. De overige foto's zijn genomen met een 85/1.8.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.