Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

tweakers

Pagina: 1
Acties:
  • 733 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Waarmee is de website tweakers gemaakt?
Ik bedoel html,css,javascript php enz,

Ik wil namelijk weten hoe hun zo'n grote website kunnen krijgen met zoveel pagina's

want ik wil er ook een maken maar in html is het te veel werk met aanpassen etc

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48
je geeft het antwoord zelf al ;)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Met HTML, CSS en PHP. En nog wat Javascript hier en daar :)

Twitter

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:07

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Tweakers.net is niet echt binnen een dag gemaakt, Tweakers.net word al meer dan 10 jaar aan gewerkt.

En ja, onder andere HTML, PHP, CSS, JavaScript worden gebruikt op elke pagina van Tweakers.net

You made my day.

Hier komt ooit nog wat te staan..

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe heet dat systeem programma, waarmee je simpel tekst kan veranderen? dus niet in de textfile met kladblok, ik ken cms maar zijn er nog anderen oplossigen

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00
Begin eerst maar eens met het leren van de basis, voordat je je wilt gaan wagen aan zoiets groots als een forum/nieuwssite ;)

The devil is in the details.

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:13:
maar hoe heet dat systeem programma, waarmee je simpel tekst kan veranderen? dus niet in de textfile met kladblok, ik ken cms maar zijn er nog anderen oplossigen
Het CMS dat word gebruikt door Tweakers.net is geloof ik speciaal voor en door Tweakers.net ontwikkeld.

En begin te programmeren in bijvoorbeeld Notepad++ of pspad.

Hier komt ooit nog wat te staan..

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48
dat heet je hersens gebruiken. Misschien moet je je iets meer in de techniek verdiepen alvorens je een dergelijke vraag stelt. Volgens mij is het grootste gedeelte van tweakers.net gewoon custom built (oftewel gewoon code kloppen in je favoriete tekst editor). Voor GOT is volgens mij een forum pakket aangeschaft.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al bekend in html(zeer goed) en javascipt maar ik wil de naam weten waarmee je makkelijk pagina;s kan veranderen zonder kladblok

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 11:32

Geckoo

Good news, everyone!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:13:
Misschien is Frontpage iets voor je?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:16:
ik ben al bekend in html(zeer goed) en javascipt maar ik wil de naam weten waarmee je makkelijk pagina;s kan veranderen zonder kladblok
Websites maak je in Kladblok ;) ga geen frontpage of andere meuk programma;s gebruiken!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn website is nu zo goed als klaar, maar nu wil ik dus afentoe de website Updaten kan ik dat ook op een anderen manier doen dan in kladblok dus met een inlogscherm waarmee je gewoon een soort van Word krijgt?

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 16:21
Dat is een CMS systeem, Content Mangement System.
Deze is bijvoobeeld te implementeren via PHP.
Bekende Systemen daarin is bijvoorbeeld Yoomla. er zijn ook mensen die dit soort systemen zelf bouwen, zoals ik.

Probeer anders een Yoomla, als je het zelf wilt maken mag je je eerst wel eens gaan verdiepen in bijvoorbeeld PHP, en een CMS systeem is niet in 2 uurtjes gemaakt.

In CMS systemen wordt ook vaak een WYSIWYG editor gebruikt, dat bedoel jij denk ik met 'word' achtig systeem.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11 15:16

basdej

OutSystems Consultant

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:19:
Ja mijn website is nu zo goed als klaar, maar nu wil ik dus afentoe de website Updaten kan ik dat ook op een anderen manier doen dan in kladblok dus met een inlogscherm waarmee je gewoon een soort van Word krijgt?
ja, dat heet een cms. (joomla bijvoorbeeld)

Hoi.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00
Als je deze vraag nog niet eens kan beantwoorden, dan vraag ik me heel erg af hoe 'zeer goed' je bekend bent met HTML ;)

The devil is in the details.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Je moet echt bij de basis beginnen hoor. Er is niet een 123 klaar oplossing. Om te beginnen moet je het verschil snappen tussen clientside en serverside. Als je dat snapt snap je waarom je een serverside programmeertaal zoals php, java of c# zal moeten gebruiken. Die heb je vervolgens nodig om aanpassingen die je in een soort van Word doet te kunnen opslaan.

Of je pakt zoals anderen aangeven een makkelijk(er) pakket als joomla. Maar daar heb je nog steeds enige kennis van zaken voor nodig. Succes en veel plezier :)

Hallo met Tim

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:16:
Niet lullig bedoeld, maar als je die vraag moet stellen ben je helaas niet zo heel goed met HTML als je ons nu wil doen geloven. :)

Tweakers is opgezet met in een combinatie van serverside en clientside talen. Er is een stuk forumsoftware (een branch van React) en een in-house ontwikkeld CMS voor de frontpage. Er wordt gebruik gemaakt van bepaalde standaardsoftware voor bepaalde doelen maar het grootste deel van Tweakers is door de eigen ontwikkelaars ontwikkeld.

Woorden die je kunt gebruiken om met behulp van Google je antwoorden te krijgen: content management system (oftewel CMS), WYSIWYG-editor (what you see is what you get) en eventueel specifieker TinyMCE of een van de vele daarop gelijkende editors. Je zal echter ook een serverside taal (PHP, ASP.NET, JSP, Perl, etc.) moeten kennen en bij voorkeur ook SQL om daar live aanpassingen mee te kunnen doen in je website zonder tussenkomst van een FTP-client. Dat gaan we je niet bepaald in een topic kunnen aanleren. Wat dat betreft ben je beter af met een goed boek over (bijvoorbeeld) PHP en MySQL en een hoop vrije tijd. ;)

Succes in elk geval. Dit topic doe ik dicht omdat je hier enerzijds buiten het forum om uit moet kunnen komen en omdat het anderzijds én te vaag is (De Quickstart) én te breed van onderwerp. Als je aan de hand van de quickstart een beter gerichte vraag kunt stellen dan mag dat natuurlijk. :)

edit:
Oh, lees dit ook even door. :) *** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! ***

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 05-02-2011 01:28 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.