Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

kan geen OS installeren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• foxofinfinety
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 03-05 07:40
ik heb via V&A een BIOSTAR M7NCD gekocht, samen met een lading andere hardware, en later een AMD Sempron 2400+ voor er op, nu werkt dit wel, maar ik heb een probleem.

ik kan namelijk niks installeren.
meerderen geprobeerd:
Windows XP Pro
FreeNAS "Full"
FreeNAS "embedded"

en het ging allemaal niet, dus ik denk, even een Ubuntu LiveCD'tje er bij pakken, om te zien of dat werkt.
laden duurt nogal (niet echt de snelste CD-ROM drive ooit...)
eerst wel een fout, maar hij werkt wel vanaf de CD.
en die fout zal wel van wegen Unity zijn, die krijg ik in een VM ook omdat die geen 3D acceleratie heeft, en dit is een wat oudere GPU dus die zal het ook wel niet hebben.
maar ook hier, installatie wil niet, en ik heb al verschillende HD's geprobeerd.

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:07
Misschien moet je wel een een sata driver laden met F6 via de floppy drive met Windows XP.
deze drivers kun je vaak vinden op de site van het moederbord.

[Voor 26% gewijzigd door boers706 op 04-02-2011 22:47. Reden: drivers lokatie eventueel toegevoegd]

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Probeer eens Windows 7 ? (gewoon legale iso downloaden, 30 dagen om te testen)
Misschien is er ergens een driver probleem. In Windows 7 zou dit gewoon moeten werken.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Joostk
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 15:36

Joostk

Barkrukprofeet

Jah een trial versie proberen te installeren zou ook gewoon kunnen werken.

• Snowcake
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 05-02-2013
Ik kan makkelijker een profiel van het probleem maken als jij aangeeft op welk punt in de installatie van de verschillende besturingssystemen het fout gaat.

Anders is het gewoon een "raad maar" gevalletje. Beetje respect tonen hier.

• foxofinfinety
Snowcake schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 00:27:
Ik kan makkelijker een profiel van het probleem maken als jij aangeeft op welk punt in de installatie van de verschillende besturingssystemen het fout gaat.
dat is nou net het probleem, het is niet een plek.

XP wou eerst de schijf niet formatteren, toen helemaal niet eens een partitie maken, en toen wou hij wel alle bestanden kopiëren maar kreeg ik na het herstarten een BSOD.

Ubuntu wou de schijf wel formatteren, maar kon hem toen niet mounten.

FreeNAS gaf enkel "een" fout, maar geeft verder niet aan wat de fout is, weet allen dat het een fout met DD is.

wel gaat het aldoor mis als er iets met de HD gedaan moet worden, de ene keer lezen, maar vooral bij schrijven.
je zou dus haast zeggen dat er iets mis is met de HD, maar, als ik die dan test via een USB naar PATA adaprter, dan doet hij het perfect.

@boers706: mogelijk een driver, maar geen SATA, de BIOSTAR M7NCD heeft enkel twee PATA poorten.
maar zoiezo heb ik geen floppy o.i.d. met drivers.

@mavamaarten, joostk:
ik zal 7 nog even proberen, heb wel een retail disk, wel al geïnstalleerd maar door geen sleutel in te geven kan je die ook gebruiken een trial te installeren, scheelt weer brandtijd.
wel moet ik dan even de drive vervangen, dat is een CD-ROM op dit moment.

[Voor 7% gewijzigd door foxofinfinety op 05-02-2011 14:21]

Uit recent onderzoek is gebleken: treinen rijden NIET op tijd, ze rijden op rails.

• Joostk
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 15:36

Joostk

Barkrukprofeet

De schijf wou niet meer formateren en later de partitie niet verwijderen?
Nou als een schijf dat soort kuren vertoont betekend het meestal dat de schijf kapot is.
Probeer eens de schijf in een andere PC te hangen en te kijken of de schijf nog wel goed is.

• foxofinfinety
Joostk schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:42:
De schijf wou niet meer formateren en later de partitie niet verwijderen?
Nou als een schijf dat soort kuren vertoont betekend het meestal dat de schijf kapot is.
Probeer eens de schijf in een andere PC te hangen en te kijken of de schijf nog wel goed is.
nou niet niet verwijderen, niet aanmaken, hij geeft dan aan dat er niks op zit.

maar zoals ik zij, via een USB-> PATA adaprt doet hij het prima met mijn PC.
net even opnieuw geprobeerd, en ik kan de schijf gewoon formatteren.
wel vond die PC ook dat de schijf leeg was overigens, en ik moest heb eerst initialiseren,
dus de MBR was ook weg.

wel net een suggestie via chat gehad, hoe zit het met de PATA kabels...
dus die heb ik vervangen en ben nu even opnieuw aan het proberen.

7 gaat niet lukken echter, hij wil niet booten via een DVD-ROM drive...

• foxofinfinety
o...k....

XP kopiereerd alle bestanden, dan herstart hij en komt hij, zoals het hoort, met de melding "press any key to boot from CD....." maar, na die ..... hoort hij van de HD te starten, en dat doet hij dus...

als ik in de boot-opties de CDROM oversla en HD0 als eerste kies krijg ik dit:

HardWare Monitor ...

CPU Temprature: 25oC/ 77oF System Fan Speed: 3010 RPM
CPU Fan Spee: 2410 RPM CPU Vcore: 1.58 V
APG Vcore: 1.45 V 3.3V : 3.26 V
+12(V): 11.79 V -12(V): -12.36 V
-5(V) -4.94 V
Verifying DMI Pool Data .............
<knipperende cursor>

dan dus niks meer....

• ResuCigam
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:53
Hoe zit dat met die andere harde schijven die je in je TS noemt? Heb je daar hetzelfde probleem mee?

We do what we must because we can.

• foxofinfinety
een van de drives waar windows naar gekopieerd werd werkt ook prima, kon net winhlp32.exe starten, vanaf die schijf.
maar de PC kan er niks mee, en mijn dekstop PC dus wel (daarmee kan ik Winhlp32.exe immers openen)

lijkt er wel op dat de PC die problemen geeft ondertussen ook besloten heeft geen CD-ROMs meer te lezen...

• foxofinfinety
de laaste schijven zijn nu ook getest, werken prima.

mss. iets met de PATA/IDE controller onboard? de fouten zijn I/O en de kabel is wel goed
(heb de PATA kabels al vervangen namelijk, maar helaas, en deze komen uit een werken systeem, dus zijn goed)
alleen, ik vraag me af of dat kan, ook als de driver mis hoort je namelijk dan een BSOD te krijgen met de foutcode "0x0000007b" welke Microsoft's KB aangeeft als zijnde "INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE", ik probeerde net even een PCI-PATA kaartje (Promise Ultra133 TX2) en die geeft inderdaad die fout.
(kan onderande inhouden dat er een driver ontbreekt (aldus MS's KB) dus denk dat dat hier het probleem is.

ik moet eigenlijk eens zien dat ik de PATA-kabels geheel omzeil, via USB ofzo dus, mijn moeder heeft geloof ik wel en USB DVD-RW drive, alleen als de PATA controller niet goed is dan zou de HD nog niet bereikbaar zijn en je kan Windows niet via USB-HD installeren...

• foxofinfinety
ik heb hem!

de Primaire PATA/IDE aansluiting (de blauwe) is overleden.
ik heb die externe DVD drive gebruikt en de HD op de secondaire IDE poort gezet, en hij deed het nu prima.

XP werkt nu, en ik kan de PCI-kaarten die ik heb testen en dan FreeNAS er op gooien.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True