Hoeveel MHz zijn de processors in 2002???

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Ik denk zelf dat er in in 2002 een processor van 3000 MHz/ 3 GHz is, maar zijn er mensen die daar anders over denken en zeggen dat dit veel meer is, of minder?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

elk jaar ongeveer een verdubbeling...dus half 2002 zitten we op 4 GHz.

Verwijderd

sorry :(

• Nazgul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Volgens mij niet. Ik denk dat we nu op een piek qua nieuwe ontwikkelingen zitten en dat dat binnenkort weer wat af gaat zwakken om dan over een paar jaar weer toe te nemen.

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Er komt binnen nu en twee jaar een stop aan dat processor-geweld... er is dan een maximum bereikt die enige tijd zal blijven staan... (2 GHz)... het zal dan daarna weer een tijdje duren totdat er weer grote sprongen worden gemaakt...

Verwijderd

Mja, hoe heet die wet ook alweer? :9

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Geloof niet zo in die wet zoals gezegd het moet ergens stoppen, en volgen mij is het zelf dat het per half jaar verdubbelt(!!!!!)
Correct my iff I'm wrong :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Ik denk dat het bij 2ghz wel blijft hangen een tijdje...
Ik denk dat dan software ontwikkelaars zo ver achterlopen met ontwikkelen dat het niet reeel is om nieuwe processoren uit te gaan brengen...

Verwijderd

we hebben het hier niet over wetten maar over theorieen .. toch?

Mijn theorie is hierboven te lezen...
ik denk dat er een grens bereikt gaat worden die later weer verschoven zal worden, wanneer er weer echt nieuwe technieken ontwikkeld gaan worden

de software wordt ook steeds omvangrijker.... heirdoor zullen snellere proc's nodig blijven

Verwijderd

Die wet heet de wet van Moore. Hij heeft gezegd dat de snelheid iedere 18 maanden zou verdubbelen. Hij heeft daar tot nu toe steeds gelijk in gehad en ik zie niet in waarom het nu ineens op zou houden. Voorlopig zijn de technische grenzen nog niet berijkt. Die liggen geloof ik met de huidige technieken op zo'n 10 Ghz

Verwijderd

zo das niet mis....
maar wat heeft dat voor invloed op andere onderdelen .... moeten dees niet aangepast worden aan al dat geweld??

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Die wet is al eens een keer aangepast omdat de ontwikkelingen toch sneller gingen.
Lijkt me nu inderdaad zinniger om het geheugen en de bussnelheid eerst maar eens te verhogen.

Euh, bedoel dus "snelheid van het geheugen".
Geheugen ophogen heeft geen zin, t'is geen brommer. ;)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

elefino:

klopt, maar de laatste jaren is het per 12 maanden verdubbeld...

• koekum

koekum

Dat zeg ik, aangepast. :)

(maar mijn antwoord was bij triviant inderdaad ook niet afdoende geweest) ;)

• Dennism
  • Laatst online: 23:52
tja, als ik het wist.

/me denkt eigenlijk dat de processor markt steeds meer de kant van SMP op zal gaan ipv steeds snellere cpu's

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik kan het mis hebben, maar volgens de wet van Moore verdubbelt de chipcomplexiteit toch per 18 maanden?
Dat betekent dus niet direct een verdubbeling van snelheid!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Mini-Me Chipcomplexiteit?????????
Zou je me kunne uitleggen wat dit betekent

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Aantal transistoren op de chip.

Verwijderd

Als Intel en AMD nou wat zouden leren van Power PC, zoals G4. Dan hebben we volgend jaar een 1 GHZ, die nu gelijk staat aan 3 GHZ. Want er zit een hele andere architectuur in.

Verwijderd

Wat als de snelheid niet lineair toeneemt maar exponentieel? dan zitten we een stukje hoger.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 12:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als Intel en AMD achter Motorola aan zouden lopen hadden we nu een 500Mhz CPU gehad. De huidige G4 scaled voor geen meter.

En (zucht) de G4 is geen wonder CPU. Alleen dankzij de AltiVec (propaganda) unit is dat ding onder betaalde omstandigheden snel.

Ik :r van dat G4 gezwam.

Verwijderd

Nou ik denk zelf dat het nog tot 1.4ghz zal gaan en dat er dan meer ontwikkelt gaat worden op VGA niveau (nieuwe graphics chips) en geheugen, stabielere en betere moedersbordjes. Ik denk dat op een gegeven moment de boel in elkaar stort als men die proc. zo hoog gaat opkrikken. Dus moet er eerst wat meer aan de andere hardware gesleuteld worden, en daarna komen de proc. weer aan de beurt ofzo???

Nou zo denk ik eigenlijk...

Greetz
S

Verwijderd

dat bedoel ik

Verwijderd

En ik wilde bij deze ook effe weten wat de CPU Mhz. in het jaat 2500 zal zijn...

Iemand ideen?

Verwijderd

twee keer de helft denk ik...

Verwijderd

;)

Verwijderd

25000mhz :P

• koekum

koekum

Gewoon ff w88, dan zie je 't vanzelf.

Verwijderd

Sorry, dat mag ik niet zeggen, dan verstoor ik de tijdlijn :).

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Tegen die tijd zal het wel BioHertz zijn in plaats van MegaHertz. :)

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1