Asus P5NE-SLI netwerk problemen onder windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik heb op mijn computer windows 7 geïnstalleerd. Daarop heb ik na een tijd last van een uitvallende netwerkkaart. Dat wil zeggen na een minuutje of 30 knalt m'n internet eruit en zegt network center dattie m'n network aan het identifyen is. Device management geeft ook aan dat de netwerkkaart niet goed functioneert. M'n systeem heeft dual boot en als ik windows XP gebruik heb ik nergens last van.

Ik heb oudere drivers geprobeert, maar dat helpt niet. Een reboot helpt altijd om het internet weer aan de praat te krijgen. Lijkt me dus echt een driver probleem, maar ik kan er geen oplossing voor vinden. Iemand tips?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 15:16
Hmpf, heb dus een soortgelijk probleem. (*Geen topic-kaping, leg even uit dat ik toevallig met een ASUS P5xx mobo dus ook zo'n probleem heb.)
Heb een P5B-MX waar een Atheros L1 Gigabit adapter op zit. Doe je een speedtest, gaat alles goed. Netjes 120mbit, echter de upload begint. Direct vliegt de hele netwerkadapter te keer, wil niet meer aan en doet lekker koppig. Kan tevens ook niet een thuisnetwerk aanleggen.
Ik hoop dat je probleem opgelost kan worden en dat ik evt ook wat kan leren van de oplossing die bij jou zou kunnen werken.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:43
eventueel nieuwere drivers van Marvell proberen? Welke versie heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
boers706 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:53:
eventueel nieuwere drivers van Marvell proberen? Welke versie heb je nu?
Zouden daar andere drivers moeten staan dan de drivers die nvidia zelf aanbied? Overigens nog niet de laatste beta drivers geprobeerd, dus die ga ik zo maar eens proberen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:43
BeefHazard schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:51:
Hmpf, heb dus een soortgelijk probleem. (*Geen topic-kaping, leg even uit dat ik toevallig met een ASUS P5xx mobo dus ook zo'n probleem heb.)
Heb een P5B-MX waar een Atheros L1 Gigabit adapter op zit. Doe je een speedtest, gaat alles goed. Netjes 120mbit, echter de upload begint. Direct vliegt de hele netwerkadapter te keer, wil niet meer aan en doet lekker koppig. Kan tevens ook niet een thuisnetwerk aanleggen.
Ik hoop dat je probleem opgelost kan worden en dat ik evt ook wat kan leren van de oplossing die bij jou zou kunnen werken.
Ikzelf had de P5K-R en heb ook heel wat problemen gehad met de Atheros chip, de versie die je kan kiezen bij de updates van Windows 7 verholpen wel heel wat problemen. Dus even zoeken naar updates en dan kijken bij welke updates er geinstalleerd kunnen worden de Atheros driver kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
beta drivers willen ook niet helpen en lijken het zelf helemaal niet meer te laten werken :/

Hallo met Tim

Pagina: 1