Hoi Tweaps,
Ik ben voornemens om bij een klant een drietal switches te vervangen. Ik heb gekozen voor 3x HP Procurve 1810G-24. Lekker makkelijke switches zonder teveel poespas.
Nu wil ik wat redundantie inbouwen en had dit in gedachte:
- Switch 1 is de hoofdswitch
- Switch 2 heeft een LACP-lijn (2x 1Gbit) met Switch 1
- Switch 3 heeft een LACP-lijn (2x 1Gbit) met Switch 1
- Switch 2 en 3 hebben onderling ook een LACP-lijn (2x 1Gbit)
Voorbeeld:

Hierdoor ontstaat een kring van switches.
Met (R)STP zou ik kunnen zorgen dat er een redundante opstelling ontstaat en worden loops tegengehouden maar helaas bevat dit model geen STP-functionaliteiten. Wel is er een vage "Loop Protection" functie, maar dat is volgens mij niet gerelateerd aan STP en is daar niet voor bedoeld volgens mij.
Nu is mijn vraag -en ik denk dat ik het antwoord al weet- of er toch een mogelijkheid is om zo'n kring te maken met deze switches.
Ik ben voornemens om bij een klant een drietal switches te vervangen. Ik heb gekozen voor 3x HP Procurve 1810G-24. Lekker makkelijke switches zonder teveel poespas.
Nu wil ik wat redundantie inbouwen en had dit in gedachte:
- Switch 1 is de hoofdswitch
- Switch 2 heeft een LACP-lijn (2x 1Gbit) met Switch 1
- Switch 3 heeft een LACP-lijn (2x 1Gbit) met Switch 1
- Switch 2 en 3 hebben onderling ook een LACP-lijn (2x 1Gbit)
Voorbeeld:

Hierdoor ontstaat een kring van switches.
Met (R)STP zou ik kunnen zorgen dat er een redundante opstelling ontstaat en worden loops tegengehouden maar helaas bevat dit model geen STP-functionaliteiten. Wel is er een vage "Loop Protection" functie, maar dat is volgens mij niet gerelateerd aan STP en is daar niet voor bedoeld volgens mij.
Nu is mijn vraag -en ik denk dat ik het antwoord al weet- of er toch een mogelijkheid is om zo'n kring te maken met deze switches.
[ Voor 6% gewijzigd door Pingelmonster op 04-02-2011 22:11 ]