Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP 1810G + LACP + Trunk + Redundancy

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hoi Tweaps,

Ik ben voornemens om bij een klant een drietal switches te vervangen. Ik heb gekozen voor 3x HP Procurve 1810G-24. Lekker makkelijke switches zonder teveel poespas.

Nu wil ik wat redundantie inbouwen en had dit in gedachte:
- Switch 1 is de hoofdswitch
- Switch 2 heeft een LACP-lijn (2x 1Gbit) met Switch 1
- Switch 3 heeft een LACP-lijn (2x 1Gbit) met Switch 1
- Switch 2 en 3 hebben onderling ook een LACP-lijn (2x 1Gbit)

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/1008/1810g.png

Hierdoor ontstaat een kring van switches.

Met (R)STP zou ik kunnen zorgen dat er een redundante opstelling ontstaat en worden loops tegengehouden maar helaas bevat dit model geen STP-functionaliteiten. Wel is er een vage "Loop Protection" functie, maar dat is volgens mij niet gerelateerd aan STP en is daar niet voor bedoeld volgens mij.

Nu is mijn vraag -en ik denk dat ik het antwoord al weet- of er toch een mogelijkheid is om zo'n kring te maken met deze switches.

[ Voor 6% gewijzigd door Pingelmonster op 04-02-2011 22:11 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heel simpel: Nope.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ethernet switches zonder STP? 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 22:25 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsja, 't is entry-level spul. STP zou ik zelf ook niet weggelaten hebben maar blijkbaar achten zij 't niet nodig in het beoogde gebruik van 18xx switches.

Verwijderd

Desondanks ik het een vage keuze van HP vind, (om mijn part implementeer je alleen 802.1D voor de entry switches...) komt het er dus op neer dat de TS plat gezegd het verkeerde materiaal gekocht heeft. Of een minder redundant netwerk moet gaan bouwen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 22:29 ]

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:27:
Desondanks ik het een vage keuze van HP vind, (om mijn part implementeer je alleen 802.1D voor de entry switches...) komt het er dus op neer dat de TS plat gezegd het verkeerde materiaal gekocht heeft. Of een minder redundant netwerk moet gaan bouwen.
Nouja, verkeerd materiaal... door de LACP-lijntjes ontstaat er ook al enige redundantie maar het was chiquer geweest als er echt een dedicated backupverbinding was geweest. Maargoed.

Ik was in de veronderstelling dat eigenlijk alle managed switches wel over STP of RSTP zouden beschikken maar dat is dus niet waar. In ieder geval een goede leer voor de volgende keer:P

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Managed switch en een smart switch zijn toch best verschillende dingen.. Ja, er is overlap in bepaalde functionaliteiten, maar iets anders dan vlans en link aggregations kan je van een smart switch eigenlijk niet verwachten.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 21:38

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Wellicht is een ander soort switches hier wel voor geschikt en is dit echt puur als access switch bedoeld en zijn de zwaardere wel uitgerust (distributie en core) met alle STP vormen. (lijkt mij logisch ook al weet ik niets van HP's)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Andere modellen hebben dat wel ja. HP heeft een aantal unmanaged switches in hun portfolio, een paar web-managed en de rest is volledig managed. Die laatste categorie kan gewoon alles wat je ervan verwacht. Dan heb ik 't niet over de 3com meuk die ze overgenomen hebben trouwens-- daar weet ik niets van.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het hele Cisco DC 4.0 (of waar zijn ze) verhaal is anders gebaseerd op een loop free topology. Je hebt er wel bleeding edge hardware voor nodig dat dan weer wel.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DC 3.0 geloof ik...
Met Nexus 7k met speciale F lijnkaarten die FabricPath en in de toekomst TRILL ondersteunen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11 10:30

erwinb

Probeert iets secure te doen

CyBeR schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:22:
de 3com meuk die ze overgenomen hebben.
Deze switches worden ten onrechte -mijn mening- als meuk bestempeld. Deze switches zijn absoluut high end te noemen. HP heeft niet 3Com over genomen maar H3C, de samen voeging van 3Com en Huawai. De “A” series switches worden vaak ingezet als alternatief voor Cisco tegen een veel gunstiger prijs, waarbij ook meer opties beschikbaar zijn.
Pagina: 1