Toon posts:

SQL; betekenis van Identity

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een vraag... Ik wil graag mezelf meer in SQL van Microsoft verdiepen, maar ik heb een vraagje.
Ik ben niet zo bekend met SQL dus vraag ik het hier.

De betekenis van Identity (die je kunt aanvinken), Identity Seed / Increment en Rowguid.

Wat doen deze opties allemaal? Zou iemand mij dit kunnen uitleggen aub? Ik heb via google gegoogled, maar ik zat alsnog met vragen..

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waar loop je precies vast / wat snap je er niet aan? Bijvoorbeeld [google=sql server manual] brengt je al snel op MSDN en pagina's zoals http://msdn.microsoft.com...aa933196%28SQL.80%29.aspx
Ik neem aan dat de andere ook daar zijn uitgelegd. Zijn dergelijke "boeken" niet duidelijk?

offtopic:
Je wilt je overigens IMHO niet in een applicatie zoals SQL Server verdiepen door de opties door te lopen, maar door eerst zonder handen aan het toetsenbord te lezen wat de principes zijn - en daarna pas oefenen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan als Moderator wel gemeen doen, maar ik alsnog alleen maar weten waar die Identity opties voor staan, dat ik hiervoor een boek moet aanschaffen is natuurlijk niet de bedoeling.

Je link naar google heeft me wel geholpen, want ik had alleen maar gegoogled naar SQL identity e.d., niet in de vorm van manual.
Bedankt voor de informatie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Je kan als Moderator wel gemeen doen" :?

Je mag blij zijn dat er niet meteen een slotje op je topic beland. Ik kan overigens ook niet geloven dat je met een google zoekopdracht met daarin zowel 'SQL' als 'identity' verwerkt geen vergelijkbaar materiaal hebt kunnen vinden...

Overigens als jij je echt wil "verdiepen" in SQL van Microsoft is een boek nog niet eens zo heel vreemd idee. Ik geloof dat dit principe ook gebruikt wordt bij scholen en studies 8)7