Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweaker.
Sinds gister heb ik een nieuwe pc gekocht.
de specs zijn als volgt.

Asus P5P55D-E
I5-750 stock
Gigabyte 560 Ti
2x2 corsair TW3X4G1333C9DHX.
XFX 650 Watt voeding Core-editon.

Probleem:
Als ik hem aanzet zie ik op de moederbord eerst een rooie led lampje flikkeren bij de cpu.
Dan stop het flikkeren en staat de led bij de RAM rood te staan.
Ik heb al geprobeerd om de ram steeds van slot te veranderen en ook steeds 1 stick te gebruiken in elke slot, maar ter vergeefs.

Ik heb ook 1 stick in de eerste slot gedaan en de Videokaart in de onderste PCI-E gedaan.
De Cpu, Ram en Boot-devices led begonnen rood te staan. en ging de moederbord steeds aan en uit.

Als ik een Ram stick in de 2e slot doe dan begint de Cpu, Ram en Boot-devices rood te staan constant.

Ik heb al de moederbord op een kartonnen doos gelegd en alles nog een keer geprobeerd.
Geen geluk. Dus de oorzaak ligt niet aan de behuizing.

Hebben jullie nog enige ideeën ?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Voor zover ik uit de handleiding op kan maken onder 2.9 op pagina 2-42 geeft dit moederbord middels de knipperende led's aan op welk punt hij is in de POST. Als het ergens fout gaat dan blijft die led continue branden. Je geeft aan dat hij stopt bij het geheugen dus lijkt het er op dat er iets met het geheugen niet goed gaat.
Volgens de handleiding onder 2.6 op pagina 2-24 geeft het moederbord aan dat je geheugen incompatible lijkt met het moederbord. Je zult dan de MEM_OK knop in moeten drukken tot de D-Ram led begint te knipperen. Voor verdere info RTFM.

Verwijderd

Topicstarter
De ram is wel compatible en ik heb ook de manual gelezen.
Ik heb ook op de MEM_OK knop gedrukt maar dat helpte niet.

Na een tijdje expimenteren is het vaag genoeg weer aan de praat gekregen.
Wat ik gedaan heb:
Cpu er opnieuw ingedaan.
Ram stick in slot 2 en 4 gedaan (blauwe slots)
De videokaart in de 2e PCI-E slot gedaan.
ik krijg geen rooie leds en moederbord gaat voorbij de post.

Bedankt voor jou moeite.