[Forefront] Website hosten en informatie heen en weer sturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:41
Ik host momenteel weer een website thuis. Hier heb ik een Win2k8r2 server als webserver en daarvoor hangt een Forefront TMG server.
De site forwarding heb ik inmiddels redelijk op orde. Wanneer er een request voor een site binnen komt, wordt deze naar de juiste server toegestuurd. Nu zit ik nog met 1 probleem.
Ik host namelijk een Orchard website en daarmee wil ik met Live Writer pagina's posten op het weblog. Live Writer praat dan een beetje met de site om te vragen wat het thema van de site is en wanneer ik het publiceer stuurt het deze op naar een of andere service die luistert. Dit gaat allemaal naar het XmlRpc adres van de website (http://website/xmlrpc). Wat ik zo raar vind is dat dit niet lukt. Het is net alsof er requests of responses worden geblokkeerd. Het lijkt me dat al het verkeer over poort 80 gaat (http), aangezien ik geen ssl heb ingeschakeld.
Al eerder heb ik een dergelijk probleem gehad door op een Sharepoint site (thuis) het mogelijk te maken om met een Live ID in te loggen. Dit werkte ook niet meer toen ik ForeFront had geinstalleerd.

Ik weet niet echt waar ik naar moet zoeken. De webserver kan wel gewoon internetten, dus dat is het probleem niet. Ook heb ik de firewall al uit gezet (van de webserver zelf), maar dat mag ook niet baten. Het zal dus een instelling in Forefront zijn. Wanneer ik de site direct benader door het interne IP in m'n hosts file te zetten werkt alles wel prima.

Weet iemand aan de hand van deze beschrijving of ik ergens nog een vinkje of zo aan moet zetten? Ben zelf niet zo heel bekend met het hele server beheer en al helemaal niet met Forefront.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:41
Niemand dus een idee waar ik verder nog aan moet denken voor dit probleem?
Volgens mij ligt het er aan dat een webrequest geen bepaalde response terug mag sturen naar een (externe?) partij (nu dus Live Writer, maar eerder ook al eens de Live Services), behalve een browser. Weet niet of dat kan (of bestaat) en ook niet waar ik op moet gaan zoeken

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ