• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
Wij hebben hier een Sony Bravia KDL-32NX500 staan met 4 HDMI uitgangen.

Deze TV is ongeveer een half jaar oud, maar we hebben nog nooit een HDMI uitgang gebruikt. Nou wil ik vandaag mijn notebook (DELL E6500) aansluiten via een displayport naar HDMI adapter. Bij mijn andere TV Philips werkt dit perfect, waarom zou het ook niet? Op de Sony krijg ik geen beeld, deze TV wordt ook niet gezien door mijn videokaart waardoor ik mijn bureaublad niet kan uitbreiden of dupliceren.

Heb nog wat op Google gezocht zou het kunnen zijn dat deze uitgangen gewoon defect zijn? Ik heb de Sony van nieuwe firmware voorzien en tevens mij notebook van nieuwe drivers.

Zou het ook aan de kabel kunnen liggen, verkeerde versie ofzo? 1.3

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:34

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Voor gewone videobeelden is een standaard hdmi-kabel meer dan voldoende...

Vreemd dat het niet werkt. Staat je tv op hetzelfde hdmi-kanaal als de input (ik weet het, inkoppertje)? :)

Anders zou ik de Sony support bellen, zodat ze een monteur langssturen die het probleem mag fixen. Je toestel is namelijk binnen garantie.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• STIMPPYYY
Topic kan worden gesloten, het lag toch aan de HDMI kabel, die was, ondanks dat hij nieuw uit de verpakking kwam, defect.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

als je je tv aansluit op een pc moet je op een Sony tv ergens in het beeldinstellingen menu hoge resolutie aanzetten, dan gaat de overscan uit.

• STIMPPYYY
Hmm ik dacht dat het dus aan de kabel lag, gezien die dus niet werkte op mijn Philips LCD, maar de nieuwe kabel die wel werkt, werkt ook niet op de Sony Bravia, dus dan ga ik er vanuit dat de poorten toch defect zijn.

• STIMPPYYY
Vandaag is de monteur langsgeweest van Sony, deze sloot een ander apparaat aan op de HDMI poorten en deze werkte gelijk.

Wat is dan het probleem?

Ik heb een displayport naar HDMI kabel. Hier sluit ik een werkende HMDI kabel op aan. Vervolgens breid ik mijn bureaublad uit en het werkt niet. Op mijn Philips TV en op een andere Samsung TV werkt het prima, behalve op de Sony Bravia. Ik heb het aantal HZ al naar beneden gehaald maar dat was geen oplossing, hoe kan dit nou niet werken? Is mij echt een raadsel :S

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
STIMPPYYY schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:52:
Vandaag is de monteur langsgeweest van Sony, deze sloot een ander apparaat aan op de HDMI poorten en deze werkte gelijk.

Wat is dan het probleem?

Ik heb een displayport naar HDMI kabel. Hier sluit ik een werkende HMDI kabel op aan. Vervolgens breid ik mijn bureaublad uit en het werkt niet. Op mijn Philips TV en op een andere Samsung TV werkt het prima, behalve op de Sony Bravia. Ik heb het aantal HZ al naar beneden gehaald maar dat was geen oplossing, hoe kan dit nou niet werken? Is mij echt een raadsel :S
Sorry hoor, maar een beetje knullig dat je niet eerst zelf even een ander apparaat hebt geprobeerd. Nu laat je voor niks een monteur langs komen. Das het eerste wat je uit wil sluiten, dat het aan de TV ligt?

• STIMPPYYY
Wat is dat voor reactie, die woont hier om de hoek. Geef aub relevante reacties.

• bram1984
STIMPPYYY schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:06:
Wat is dat voor reactie, die woont hier om de hoek. Geef aub relevante reacties.
Dat verandert de zaak, maar dan nog. Het lijkt me logisch dat je in eerste instantie zoveel mogelijk apparaten uitsluit bij een situatie waarin iets niet werkt. Voordat je je topic opende had je nog helemaal niets geprobeerd, niet eens een andere HDMI kabel (gezien je 2e post). :+

Het lijkt dan toch aan je laptop, of in ieder geval de combi tussen je laptop en de TV te liggen. De volgende stap zou zijn een andere laptop/PC proberen met HDMI aan te sluiten, en kijken of dat wel werkt.

• STIMPPYYY
Ik zal eens een MB pro proberen. Vind het erg raar gezien het prima werkt op 2 andere lcd tv's. Ik moet e wel bij vermelden dat dit beide 720p lcd tv's zijn en de bravia 1080p

• bram1984
Heb je toevallig ook al verschillende resoluties op je laptop geprobeerd?

• STIMPPYYY
Ja, dit maakte helaas geen verschil. Zou het aan het OS kunnen liggen?

Wat er btw wel gebeurd zodra ik de kabel aankoppel, is dat het beeld op mijn laptop van de hele tijd om aantal seconden op zwart springt en wet terug dus volgens mij wilt hij wil het singaal versturen of opvangen.

[ Voor 60% gewijzigd door STIMPPYYY op 09-02-2011 12:41 ]

• bram1984
Lijkt me niet dat het aan het OS ligt.

Het kan zijn dat de HDMI output op je laptop geen goed contact maakt, gezien het geflikker van het scherm. Desondanks doet deze het wel op andere TV's. Beetje wroeten aan de kabel?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

HDMI is digitaal, dus het werkt of het werkt niet ;)

• bram1984
brilsmurfffje schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:54:
HDMI is digitaal, dus het werkt of het werkt niet ;)
En je punt is? Blijkbaar werkt het nu niet. Er staat nergens dat hij maar voor de helft beeld heeft.

Ik heb in het verleden ook wel eens gehad dat mijn (goedkope) kabel geen goed contact maken. Beetje heen en weer bewegen verhielp dit.
Pagina: 1