Python/Django PyCharm IDE issue

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298590

Topicstarter
Ik ben enkele maanden bezig met python/django en deed dit eerst via de command line.. Omdat het makkelijker is en sneller werkt toch maar PyCharm aangeschaft.. Dit draaide prima tot op heden, echter nu de volgende issue (ik denk dat het een path issue is, maar weet niet meer wat ik veranderd zou hebben..)

Autocompletion is kapot.. ik krijg na de statement from django een unresolved error zodra ik de punt in tik bijv:
from django.http import HttpResponse geeft dus direct een error als ik de 'punt' intik.. als ik vervolgens de import statement af maak kleurt de code wel goed alleen staat er een zigzag lijn onder HttpResponse en als je daarover heen beweegt krijg je een unresolved error..

Het gekke is.. als je compiled dan werkt het script wel gewoon.. alleen zonder auto completion werkend te hebben is pycharm behoorlijk waardeloos...

Ik draai de boel op een iMac met python interpreter 2.6.1 en Django-1.2.4 en pycharm 1.1(.1)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 298590 op 15-03-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
op de python path lijkt het zo dat __init__.py files niet worden gelezen (deze blijven blanco terwijl alle libraries verder wel kleuren in code interpretatie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:27

Pindamann

Human

Misschien niet heel constructief maar heb je ook geprobeerd de hele map weg te gooien en de laatste versie te downloaden en die te gebruiken?

De instellingen bevinden zich zover ik weet ergens in je profiel map.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

En uh, waar staat django? In je /Library/Python/2.6/site-packages/ ? Als egg of als platte source directory?

On track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WouZz schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:32:
En uh, waar staat django? In je /Library/Python/2.6/site-packages/ ? Als egg of als platte source directory?
Als platte source directory.. ik weet bijna zeker dat de fout te maken heeft met het lezen van __init__.py files.. die hebben namelijk ineens geen python logotje meer maar notepad logo en worden dus ook niet als python packages herkend... tijdens het compilen werkt alles gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 16:41

drm

f0pc0dert

Heb je al geprobeerd je project opnieuw te initialiseren? Even het .idea mapje weghalen uit je projectroot en dan de directory opnieuw openen in de IDE. Dat wil in PhpStorm (PyCharm's broertje) nog wel eens helpen bij rare indexeringsproblemen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fixed, hele machine opnieuw geinstalleerd (formateerd) er zat een system error in python ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Ga eens gebruik maken van virtualenv en pip, dit voorkomt over het algemeen problemen met packages, paths en diverse python installaties. Hiervoor zal je wel wat met de commandline moeten doen, maar dat hoort nou eenmaal een beetje bij Django development (zo moeilijk is het niet ;)).

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Pagina: 1