Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Sinds kort ben ik mij aan het verdiepen in Adobe After Effects...

Hierbij stuitte ik op dit probleem tijdens het maken/editten van een sound spectrum waarbij ik gebruik maak van de plugin(s) van Red Giant People: Trapcode plugins.
Unable to allocate 0.063MB of memory. Either reduce memory required for rendering this frame or install more RAM. (12803/object or shadow fragment) For more information see adobe.com/go/learn_ae_mem
Nu ben ik even wezen googlen en langs Adobe Help geweest en kwam dit tegen:
Error: “Unable to allocate [n] MB of memory....”

Either decrease the memory requirements for the rendering of this frame, or install more RAM.
Verder dan dit (wat ik kon begrijpen) kon ik niet vinden :-( Of hoe ik dit moest aanpassen... Of dat mijn systeem niet goed genoeg is ;)

Mijn huidige systeem: Beukgevaar's Systeem

Daarom hoop ik dat er hier iemand is die mij kan helpen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Beukgevaar schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:25:
waarbij ik gebruik maak van de plugin(s) van Red Giant People: Trapcode plugins
Welke van de 676 :?
Handig ja, daar staat de hoeveelheid geheugen niet in/bij. En is 't nou echt zoveel moeite om even 1, 2, 4Gb te typen?

Het zou handig zijn als je wat specifieker was; ook in wat je precies probeert te doen etc.

Als 'ie moeite heeft met .063MB geheugen (=64K) te reserveren dan lijkt me overigens iets anders aan de hand. Dit is vermoedelijk een bug danwel een verkeerde vage instelling ergens.

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 04-02-2011 21:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54
RobIII schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:58:
[...]

Welke van de 676 :?

[...]

Handig ja, daar staat de hoeveelheid geheugen niet in/bij. En is 't nou echt zoveel moeite om even 1, 2, 4Gb te typen?

Het zou handig zijn als je wat specifieker was; ook in wat je precies probeert te doen etc.

Als 'ie moeite heeft met .063MB geheugen (=64K) te reserveren dan lijkt me overigens iets anders aan de hand. Dit is vermoedelijk een bug danwel een verkeerde vage instelling ergens.
Ik zie toch duidelijk dat het een 4GB dual channel kit is?!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SgtElPotato schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:02:
[...]

Ik zie toch duidelijk dat het een 4GB dual channel kit is?!
Of TS zit te editten in z'n systeem of ik ben scheel maar een CTRL+F op die pagina op "dual" noch op "4G" noch op "4" leverde ook maar iets dat in de buurt van "4GB dual channel" of überhaupt een geheugenspecificatie komt. En dan blijft nog steeds staan dat 't net zo makkelijk was geweest "4GB" te typen in de startpost i.p.v. ons te laten speuren op die pagina.

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DN9PtY7aAyfuQRMpasWjF0UK/full.png
Ah, nu zie ik 't ook... Ik zag 't voor een SSD aan :X

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 04-02-2011 21:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Mijn excuses :)

Het gaat om 8GB RAM op een Quad Core (AMD Phenom X4 955 BE die draait op +/- 3.6 Ghz)
Die 676 zijn de templates/presets :) Wat ik bedoel is de plugin --> Uit het Trapcode pakket gebruik ik voor dit : Trapcode Sound Keys

Van de site heb ik dan 1 van die 676 templates gehaald om een sound spectrum te bewerken/maken --> Sound Spectrum Template
Je moet dan zelf wat dingetjes aanpassen (zoals het nummer zelf etc.)

Ik krijg de error als ik bij dat template de 'Sound Keys' ga toekennen aan de rijen (per 3)
In het template zitten ze al netjes verwerkt --> totaal 32 en dan per 3 kan je je nummer het gegeven spectrum geven. (als ik het goed zeg, ik heb netjes tutorail gevolgd)
Dit gaat foutloos als ik mij netjes aan de totale lengte van hun template houd (30 seconden). Maar ik probeer dus een volledig nummer te doen. Ik heb dan ook alles netjes (denk/verwacht/gok ik :X) van 30 sec naar de totale tijd van mijn nummer gedaan. (zowel in de project tab als in al de compositions)

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/1363/erroradobeaftereffect.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Beukgevaar op 05-02-2011 00:03 ]