[Win7] Group Policies omzetten naar nieuw formaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een SBS 2003 domein met XP clients. Nu beginnen we langzaamaan Windows 7 te gebruiken. Die heeft uiteraard andere 'administrative templates' dan Windows XP. Niet alleen kwa formaat (ADMX) maar ook kwa settings. Gelukkig kan je de ADMX policies beheren met een Windows 7 client en de GPO's toch op de SBS 2003 server zetten.
Nu kan Windows 7 zonder problemen de XP policies verhappen, maar ik zou graag de boel helder willen houden en aparte GPO's willen maken voor XP en Win 7. Ik kan natuurlijk alle instellingen van XP over gaan tikken in de GPO voor Windows 7, maar ik vraag me af of er wellicht een tooltje is waarmee ik de settings van de ene GPO kan omzetten naar de andere GPO?
Na een uitgebreide zoektocht op internet is het enige wat ik tegenkom de "ADMXconverter"; waarmee je 'oude' ADM bestanden kunt omzetten naar ADMX bestanden. Leuk, maar die converteert niet de settings van de ene GPO naar de andere...
Ik heb ook getracht een backup van de 'oude' GPO te maken en deze dan terug proberen te zetten in een nieuwe GPO, maar dat kan niet.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het voordeel qua beheer dat je dat wil doen?

is http://technet.microsoft....rary/cc779123(WS.10).aspx
misschien wat..

misschien is het een idee om voor je win7 machines met een schone lei te beginnen..
alle policies nog een keer doorlopen vanwege ouwe zult wat niet meer van toepassing is..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 13:30 ]