Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dual boot op werklaptop?

Pagina: 1
Acties:

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe laptop van het werk ontvangen maar daar staat windows XP op vanwege het huidige netwerk en programma's van het werk.
Nu kan ik overal inloggen met een zogenaamd beveiligd VPN account met token. Dit moet via xp anders wordt al mijn software van het werk niet herkend
Nu wil ik eigenlijk los van XP ,windows 7 ernaast zetten als dual boot zodat ik de pc ook "normaal" kan gebruiken. ( licentie zit onderop )

Mijn vraag; heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik zonder problemen win 7 ernaast installeren zonder dat dit enig effect heeft op het huidige xp account? ( nee, uiteraard formatteer ik de boel niet ;) )

En kan ik, mocht dat nodig zijn, windows 7 daarna weer verwijderen zodat de laptop in originele staat blijft?

Ik hoor graag jullie ervaring/mogelijkheid!

ps, ik weet helaas niet zeker of dit hier of in het netwerk fora moest...

[ Voor 4% gewijzigd door Humma Kavula op 04-02-2011 18:58 ]

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Na mijn weten kun je gewoon naast de image van je werk, een Windows 7 installeren. Dat zal geen problemen moeten geven. Zolang je maar een aparte partitie hebt, zodat je die later ook weer makkelijk kunt verwijderen/formatteren.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:59:
Zolang je maar een aparte partitie hebt, zodat je die later ook weer makkelijk kunt verwijderen/formatteren.
Dat is het probleem nou juist... Geen partitie vrij, tenzij ik de boel formatteer.. en dat wil ik liever niet.
Liever geen gezeur als ik laptop heb geformateerd.. :+ ( duurde al 2 weken eer dat hij klaar was..)

Wear Sunscreen!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:40
Is je systeembeheerder het hier mee eens?

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:05:
Is je systeembeheerder het hier mee eens?
Ik vraag hier of het mogelijk is...

Wear Sunscreen!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 08:46
Alles is mogelijk en je kan altijd ruimte vrijmaken op de huidige schijf. En "Is je systeembeheerder het hier mee eens?" is een normale vraag hoor! ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Pedr0 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:09:
Alles is mogelijk en je kan altijd ruimte vrijmaken op de huidige schijf. En "Is je systeembeheerder het hier mee eens?" is een normale vraag hoor! ;)
Al gevonden, extra partitie kon gecreëerd worden dus is mijn vraag beantwoord! Bedankt!

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Humma Kavula schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:13:
[...]

Al gevonden, extra partitie kon gecreëerd worden dus is mijn vraag beantwoord! Bedankt!
Mooi! Maar de vraag die voor dit bericht is gesteld, is ook vrij logisch.

Want een Systemebeheerder vind het niet zo tof, als één van zijn clients zijn werk/plan vernield :X

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Houdt er wel rekening mee dat je de boel zelf moet backuppen en regelen etc.

In vroeger tijden toen ik ook nog laptops beheerde deed ik gewoon bij elke laptop die met een vage fout kwam gewoon hdd-image terugzetten en dan was dat ding in een kwartier weer zo goed als nieuw.
Van mij (en mijn collega's) mocht iedereen experimenteren met partities etc. maar als er iemand kwam met de melding dat ze bijv een bedrijfsfont in word niet hadden dan was het gewoon blind re-imagen en een kwartier later was het probleem opgelost.

Al had iemand zijn hele prive-administratie erop staan. Als wij inschatten dat het herstellen langer ging duren dan 1 minuut werken en daarna 14 minuten niets doen dan was het gewoon pech en had de werknemer maar de voorschriften moeten lezen toen hij de laptop kreeg.
Pagina: 1