Toon posts:

Nieuwste Celeron (100 MHz FSB) ook op BX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He all,

ik zit er over te denken mijn PIII 450 op een Abit BE6 te upgraden. De nieuwste PIII's
gaan er waarschijnlijk niet in omdat die met een FSB van 133 MHz werken en mijn moederbord (standaard) met 100 Mhz (en overclocken wil ik niet). Kan ik veilig een Celeron exemplaar in mijn BE6 douwen (en dan bedoel ik die nieuwe Celerons met 100 Mhz FSB en met een PIII kern)? En zoja, moet ik dan ook een krachtigere voeding nemen (ik weet niet wat het in powerconsumptie scheelt...)?

Greetz,

Sebas

Verwijderd

Past, en als je compu nu draait, blijft hij het gewoon doen met dezelfde voeding.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wel opletten (dacht dat het met de BE6 geen probleem was, maar toch) dat je mobo de lagere Vcore (1.7V voor de 800) van een Celeron II aankan. Zo niet een converter gebruiken met Vcore regeling.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

je hebt de p3's ook in 100fsb uitvoering...

Verwijderd

het werkt in ieder geval, enne powerconsumptie heb ik ff uitgerekend met radiate:
P3-450 (2.0Volt) = 25,3 Watt
Celeron 800 (1.7Volt) = 22,6 Watt

Oftewel, je pc wordt energiezuinig :)

Verwijderd

FSB's van 133mhz werken wel hoor. Ik heb een P3-866EB (6.5*133) @ 975 (150mhz FSB, dus 100mhz agp) runnen. Rockstable!
Maar als je echt safe wil zijn koop dan een P3-850E met 100mhz FSB.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
zet gewoon een fannetje op je bx-sjip.

die bx borden, werden ook wel eens als 133mhz boden verkocht. bx133 noemden ze dat.
moet dus zeker goed kunnen.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

je kan gemakkelijk een 133 mhz proc erop pleuren!
je hoeft niet eens p[ersee een koelertje op je bx te doen, al is het wel wat veiliger.
Heb je de nieuwste bios al voor de be6?
dan kun je al die nieuwe procs wel selecteren!

systeem specs

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp kan ik een p3-800EB 133mhz (is FC-PGA) nemen op een BE-6 moederbord met een goede slot-1 convertor (asus bv) en dat werkt? :?

Ook heb ik er 2 x 128 mb 100 mhz geheugen in zitten...dat werkt dus wel stabiel samen met die proc.??

Waar wordt eigenlijk van 133Mhz --> 100Mhz 'terug' geschakeld, op de convertor of op het bordje? :)

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

ligt eraan of het bordje de instelingen van je convertor "override".

bij een goedkoop bordje dat weing overklokmogelijkheden heeft meestal door de convertor, bij een goed overklokbordje zoals Abit met spannings tweaks, meestal door het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PIII 450 Mhz uit 1999 (Katmai-kern): is dat nou een Slot 1? (handig om te weten als ik een convertor moet kopen...)

Verwijderd

Ja

Verwijderd

De PIII 450 is Slot 1. Jij hebt 100Mhz geheugen dus je kunt geen 133Mhz proc. kiezen. Je zult een 100Mhz P3-coppermine of Celeron 2 moeten kiezen. Je kunt ook een Celeron 2 600Mhz op 66Mhz bus kopen en deze dan op 900Mhz proberen te laten draaien 100Mhz bus.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op Friday 16 March 2001 08:42 schreef CrazyTaxi het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kan ik een p3-800EB 133mhz (is FC-PGA) nemen op een BE-6 moederbord met een goede slot-1 convertor (asus bv) en dat werkt? :?

Ook heb ik er 2 x 128 mb 100 mhz geheugen in zitten...dat werkt dus wel stabiel samen met die proc.??

Waar wordt eigenlijk van 133Mhz --> 100Mhz 'terug' geschakeld, op de convertor of op het bordje? :)
Je kunt dus inderdaad beter een pIII-800E nemen, deze heeft een 100 MHz FSB en zal gegarandeert probleemloss draaien zonder tweaks. (pIII-850 kan ook :))

Verwijderd

Ik had altijd een Celeron 366 op m'n Soyo BX-bordje lopen op 525MHz (95x5.5). Dat werkte perfect. Nu heb ik nog een Celeron 800 gevonden en geïnstalleerd. Dit omdat ik op mijn mobo 'maar' een max. multiplier van 8 kan instellen.
Maar stabiel loopt mijn comp. nog niet. Onder W98 loopt ie behoorlijk goed maar onder XP crasht ie nogal 's.
In m'n BIOS heb ik die L2 ECC Checking gedisabled en dat hielp al wat maar 't probleem is nog niet opgelost.
In 3DMark 2000 crasht ie nooit maar wel in 3DMark 2001. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Pagina: 1