Ik heb op mijn pc al een tijdje OSX draaien, en gebruik windows eigenlijk alleen nog maar voor wat spelletjes (zo speel ik bijv. FSX). Dit zijn spellen die erg afhankelijk zijn van de snelheid van je CPU. Nu heb ik net de laatste versie van Epu Six Engine van Asus geïnstalleerd, hij staat standaard op High Performance (0% overklokt, alles voorderest op off), met de kalibratie heeft hij de turbo modus gezet op 3% overklok, (de rest op off). Kan dit kwaad om deze modus te activeren? Ik heb lang geleden wel een beetje verdiept in overklokken met een Q9550, maar is er nooit van gekomen.
Tevens de andere modussen, Medium Power Saving heb ik handmatig de CPU naar beneden gedraait, naar -5% en de rest laten staan zoals die standaard is op die modus (vCore Voltage Downgrade - Medium, CPU Loadline - Medium, Chipset Voltage Downgrade -Off, Fan Control - Keep Bios Setting, AI Nap Idle Time - after 20 mins). Voor de modus maximum power saving heb ik CPU naar -10%, de overige instellingen zijn hetzelfde gebleven. Kan het kwaad om een van deze modussen (langdurig) te activeren voor moederbord en/of CPU?
PC Specs:
Asus P5Q PRO
Intel C2Q Q9550 met Intel Stock koeler
4GB OCZ DDR2-800 ram
WD 320 HDD
Asus ATI 4850 1GB.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Tevens de andere modussen, Medium Power Saving heb ik handmatig de CPU naar beneden gedraait, naar -5% en de rest laten staan zoals die standaard is op die modus (vCore Voltage Downgrade - Medium, CPU Loadline - Medium, Chipset Voltage Downgrade -Off, Fan Control - Keep Bios Setting, AI Nap Idle Time - after 20 mins). Voor de modus maximum power saving heb ik CPU naar -10%, de overige instellingen zijn hetzelfde gebleven. Kan het kwaad om een van deze modussen (langdurig) te activeren voor moederbord en/of CPU?
PC Specs:
Asus P5Q PRO
Intel C2Q Q9550 met Intel Stock koeler
4GB OCZ DDR2-800 ram
WD 320 HDD
Asus ATI 4850 1GB.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.