Wirless bridge Thomson TG712 en Sitecom WL-173

Pagina: 1
Acties:

• Lord Driminicus
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik doe een poging om een draadloze bridge in te stellen tussen mijn 2 routers.
Helaas lukt dat tot op heden niet en vraag ik me inmiddels af of het wel gaat lukken.

Ik heb een TG712 van Online (internet provider) die de internetverbinding heeft, en waar mijn pc's beneden op aangesloten zijn en ik wil graag boven mijn printer en computer aansluiten op het netwerk.
Daarvoor had ik mijn WL-173 bedacht en ik heb het een en ander geprobeerd om via WDS een bridge in te stellen.

In mijn TG712 kan ik maar weinig instellen, eigenlijk alleen de naam van het draadloze netwerk, de beveiliging, channel en het wat mij betreft ietwat mysterieuze vinkje Allow multicast from Broadband Network. (Staat aan)

De sitecom heeft behoorlijk veel meer opties en ik heb geprobeerd om het mac-adres van de thomson in te vullen, samen met de zelfde netwerknaam en wachtwoord om via de setting AP-WDS een draadloze verbinding te krijgen, maar dit lukt tot nu toe niet.
Ik heb kort geprobeerd om ipv WPA-PSK een WEP encryptie te gebruiken, maar dit leverde geen resultaat.

de WL-173 heeft voor het wireless netwerk de volgende mogelijkheden:
AP bridge point to (multi) point en AP bridge WDS (en natuurlijk gewoon acces point)

Kan iemand me verder helpen?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:08
Heb je de DHCP server uitgezet op de Sitecom?

• Lord Driminicus
Ja, dat heb ik.

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-02 23:53
Hoi Lord Driminicus, is het je inmiddels gelukt, ik zit met hetzelfde probleem?!

• Lord Driminicus
Hoi effect10.
Een oud topic, maar misschien de moeite waard om toch even te noemen. Ik heb met de klantenservice van zowel online als thomson gebeld.
De TG712 ondersteunt WDS wel, maar online heeft dat uitgeschakeld (ze hebben een goed dichtgetimmerde firmware op de router gezet.)
In principe zou het mogelijk zijn om andere firmware te flashen, volgens de online klantenservice zou dat geen problemen op het gebied van internet en telefonie op moeten leveren (let wel op dat je dezelfde instellingen en MAC adres houdt!) Maar de firmware flashen is niet eenvoudig. Zoals gezegd is het behoorlijk dichtgetimmerd.
Ik heb op internet wel wat gelezen over mensen die binnen gekomen zouden zijn, maar ik heb niet kunnen vinden hoe dat precies in zijn werk gegaan is.
Al met al is het mij teveel moeite.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:38
Bij een Online TG712 is nog nooit iemand binnengekomen.
Je verwart hem met de 706, waar dat onder bepaalde omstandigheden wel mogelijk is.

En waarom wil je WDS gaan werken?
Volledig out-dated en veel te langzaam.

Als je een wireless repeater wilt inzetten met de Thomson, kan dat best.
Maar dan moet je wel omkijken naar wat beter spul dan een Sitecom.
Hier bijvoorbeeld: http://www.avm.de/en/Prod...AN_Repeater_N_G/index.php
Niet goedkoop, maar dan heb je wel wat.

• Lord Driminicus
Het gaat om een wireless bridge: Ik wil van draad, via Wlan naar draad. Daarnaast wil ik liever niet al te veel geld uitgeven.
Ik vermoed dat het wel mogelijk is om het een router met DDWRT in client mode te regelen, maar dan moet ik wel een router vinden die dat kan.

Dank voor de correctie, trouwens: ik twijfelde nog of ik tijd zou investeren om erachter te komen of en hoe iemand bij de TG712 was binnengekomen.

[ Voor 21% gewijzigd door Lord Driminicus op 27-09-2011 12:35 ]

• cornfed99111
Kijk maar op Marktplaats. Daar staan genoeg Linksys modellen waar je een alternatieve firmware op kan flashen.
Op de site van DD-WRT staan vermeld welke modellen geschikt zijn.
Kijk ook eens naar Tomato firmware, die schijnt ook heel goed te zijn.

• Lord Driminicus
Ik heb het uiteindelijk als volgt werkend gekregen:
Een linksys WRT54G v2 heb ik met tomato firmware geflashed (dank voor de tip, is wat gebruiksvriendelijker dan dd-wrt.)
Ik heb die in wireless ethernet bridge mode ingesteld (met de juiste instellingen van het draadloze netwerk van de TG712) en nu werkt het. (ik ben begonnen met client mode, dat werkte ook, maar wireless ethernet bridge is handiger, dan zitten alle apparaten in hetzelfde subnet.

[ Voor 16% gewijzigd door Lord Driminicus op 02-10-2011 21:43 ]

• cornfed99111
Kijk eens aan, weer een tevreden klant.. 8)
Pagina: 1