• ajalan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01-2023
Tweakers, misschien hebben jullie een oplossing. Sedert de upgrade van SP2 herkent mijn pc/xp via firewire de camera niet meer (camera Sharp vl 20 sd). Ik heb al een nieuwe firewire kabel gekocht en de driver geupdate, maar niets helpt. Ik gebruikte altijd DV Win. Ik heb al bij Sharp na gevraagd maar krijg geen duidelijk antwoordt, het is een fantastische camera maar bouwjaar rond 2000. Ik heb ergens gelezen dat Microsoft dit probleem kent maar heb nog geen fix gevonden. :(
Ik heb ook nog een laptop met Vista, zou een firewire card in de laptop een oplossing zijn of zal de driver van Vista ook geen erkenning geven ?
Alvast dank voor een reactie met jullie tweakers ervaring met dit probleem. _/-\o_

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ga eerst eens naar SP3.

• ajalan
Wel dat heb ik geprobeerd maar bij de installatie krijg ik de melding dat er geen product gevonden is voor de upgrade 8)7

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

ajalan schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:14:
Wel dat heb ik geprobeerd maar bij de installatie krijg ik de melding dat er geen product gevonden is voor de upgrade 8)7
Mja, ik denk dat je ook eens naar SP3 zou moeten gaan. Heb je wel de juiste SP met de juiste taal !
Ik zou hem eerst even downloaden en dan installeren. http://www.microsoft.com/...1555d4f3d4&displaylang=en

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Sorry even voor de duidelijkheid: het gaat hier over Windows XP SP2? In dat geval heb ik namelijk geen enkele hoop dat het nog goed gaat komen voor je. De enige mogelijkheid die ik nog voor je zie is om een VM te draaien met een ouder besturingssysteem die FW wel herkent. Ik verwacht eerlijk gezegd dat Vista je camera ook niet meer ondersteunt.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:49
Hier worden diverse oplossingen gegeven voor het bekende SP2/DV 1394 probleem:

Digital Video Forums: DV 1394 Capture Not Working After Xp Sp2 - Fixed

• ajalan
Ok ik ga eerst eens de oplossingen proberen van de laatste reactie. Als dat niet helpt ga ik nogmaals proberen SP3 te installeren. De SP3 die ik getracht heb te installeren is de Nederlandstalige versie en dat is toch degene die nu op mijn systeem draait. Ik kom terug met nieuws als ik alles geprobeerd heb, alvast bedankt met jullie reacties.

• ajalan
Hola, ik heb alles gedaan wat mogelijk is, driver gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd, SP3 geïnstalleerd, en microsoft patch geïnstalleerd.
De camera wordt nu al herkent :) en is te besturen alleen de opname is gans met artefacts 8)7 dus de snelheid van de firewire zal nog steeds op 100 ipv op 400 of 800 staan
Dus was ik toe aan het terug zetten van de SP1 drivers, en daar duikt weer een probleem op want in de map C:\Windows\Driver\Cache\i386\ bestaat SP1cab niet alleen SP2 en SP3, en tevens een Driver cab met dezelfde inhoud als deze van SP2, dus vermoedelijk was dit de SP1 en is die hoe dan ook overschreven geweest.
Hoe geraak ik nu aan die oude SP1 driver ? :?

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Is erkennen hetzelfde als herkennen? De term erkennen zegt mij in dit verband niet zoveel namelijk, en wellicht dat de mensen je na het wegnemen van deze verwarring nog beter kunnen helpen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• ajalan
Haha, typ foutje natuurlijk
Pagina: 1