Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Notebook Aspire 7730G-584G32MN 17", T5800, 320GB
Hier is laatst een zwaar voorwerp op toetsenbord gevallen. toetsenbord licht ingedeukt rond de toetsen t,g,y,
Laptop doet nu niets meer. Aanzetten kan nog, maar geen beeld, geen geluid en geen opstart. Gebeurt helemaal niets.

Nu heb ik hem zelf opengeschroeft (garantie is al vervallen) en de buigbare plaat die achter toetsenbord zit weer recht gebogen op plek waar deuk in zat. Ik ben echter bang dat het moederbord ook een klap heeft gehad want precies op de plek waar de deuk zit, ontbrak verdere bescherming voor het moederbord.

Kan ik dit nog enigzins goedkoop laten reparen of kan ik beter een nieuwe kopen? Vond deze toch al te zwaar en te groot waarvoor we hem gebruikten. Alleen gebruikt voor internet, office en opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat een nieuwe goedkoper is. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Wellicht kun je HDD er nog uit slopen, 320GB 2,5" is vest nog wel een USB casing voor te krijgen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 23:57
Een nieuw moederbord voor de 7730G kost ongeveer 400 euro incl. BTW. En dan moet ie er nog in. Ik zou het niet doen, dat is echt zonde van je geld. Je kan hem beter 2e hands voor onderdelen verkopen, wat geld bijleggen en een nieuwe halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
http://www.notebooksoluti...th=66_81&products_id=5246

Maar ik zou de laptop in onderdelen verkopen en een nieuwe aanschaffen.

Specifieke onderdelen zoals een lcd scharnier of een lcd hinge zijn veel geld waard. (via ebay/marktplaats/V&A tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 23:57
Hmm een exchange programma. Dan is het inderdaad wel een stuk goedkoper, maar moet soms ook voor in aanmerking komen. Wat mij alleen een beetje zorgen doet geven is dat er zo'n programma voor dit type is. Laat staan dat er ook 5+ prijzen bij staan. Dat betekent niet veel goeds voor dit model ;)

Verder: Je moet hem wel eerst opsturen en als ik de tekst zo begrijp, krijg je geen nieuw bord maar een gereviseerd bord terug (er staat nieuw of gereviseerd, maar gezien de handelswijze zal je alleen maar gereviseerde terug krijgen). Er staat verder in de tekst: For your old (core) motherboard to qualify for exchange, it must be in good physical condition. Daarbij komt er ook nog aardig wat verzendkosten bij vermoed ik. Al met al ben ik het verder wel met je eens, onderdelen zijn nog best wat waard.

[ Voor 54% gewijzigd door Frank__B op 05-02-2011 13:04 ]