Auto audio

Pagina: 1
Acties:

• paulvandeven
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2021
Geen idee of deze vraag in dit forum thuishoort, maar hier komt mijn vraag:

Sinds kort ben ik in het bezit van een eigen autotje, en aangezien je zelf altijd beter draait dan de radio-dj's wil ik kijken naar de mogelijkheden om mijn iPod dan wel een USB-stick op mijn radio aan te sluiten.
De huidige radio die erin zit betreft een Pioneer DEH-534R High Power 40W x 4, deze werkt prima en ik zie dus geen reden deze te vervangen. Echter bevat het frontje geen enkele ingang/poort om een eventuele kabel op aan te sluiten (Ook 'achter' het frontje zit geen poort).
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn iPod danwel een USB-stick met eigen muziek op de radio aan kan sluiten, en daarbij dezelfde radio dus kan behouden? Wellicht via de sigarettenaanstekeraansluiting, maar dan blijft dat er een 'verbinding' met de radio gemaakt dient te worden zodat het geluid door de speakers komt... Iemand enig idee/suggesties?

Alvast bedankt!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-01 13:27

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Volgens mij gaat het zonder front-in (Aux) aansluiting/usb aansluiting vrij lastig worden.

Last.fm | Code Talks

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:08
paulvandeven schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:58:
Echter bevat het frontje geen enkele ingang/poort om een eventuele kabel op aan te sluiten (Ook 'achter' het frontje zit geen poort). Heeft iemand enig idee hoe ik mijn iPod danwel een USB-stick met eigen muziek op de radio aan kan sluiten, en daarbij dezelfde radio dus kan behouden?
Wikipedia: FM-transmitter

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 08:14

Mud.Starrr

I shoot people for money

paulvandeven schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:58:
Geen idee of deze vraag in dit forum thuishoort, maar hier komt mijn vraag:

Sinds kort ben ik in het bezit van een eigen autotje, en aangezien je zelf altijd beter draait dan de radio-dj's wil ik kijken naar de mogelijkheden om mijn iPod dan wel een USB-stick op mijn radio aan te sluiten.
De huidige radio die erin zit betreft een Pioneer DEH-534R High Power 40W x 4, deze werkt prima en ik zie dus geen reden deze te vervangen. Echter bevat het frontje geen enkele ingang/poort om een eventuele kabel op aan te sluiten (Ook 'achter' het frontje zit geen poort).
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn iPod danwel een USB-stick met eigen muziek op de radio aan kan sluiten, en daarbij dezelfde radio dus kan behouden? Wellicht via de sigarettenaanstekeraansluiting, maar dan blijft dat er een 'verbinding' met de radio gemaakt dient te worden zodat het geluid door de speakers komt... Iemand enig idee/suggesties?

Alvast bedankt!
Ik ben niet zo bekend met Pioneer radio's, maar veel merken hebben op de achterkant uitbreidingsmogelijkheden.
Een zogenaamde cd-wisselaar uitgang/mogelijkheid, daar zijn vaak ook stakkertjes voor te krijgen met een iPod ingang en dergelijke.
Zoek eens op de Pioneer site voor de mogelijkheden.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• paulvandeven
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2021
Goh, nooit gezien, want een uitvinding! Iemand die ervaring heeft met FM-Transmitters? Goede geluidskwaliteit, geen ruis? Zie dat die dingen incl. sigarettenaanstekeraansluiting, kabel om iPod op aan te sluiten én USB-poort al voor 'n tientje verkrijgbaar zijn, ideaal! Word de iPod ook nog automatisch opgeladen, hulde. Lees dat ze tot voor kort zelfs illegaal waren, maargoed probleem opgelost, bedankt!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

paulvandeven schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:52:
[...]

Goh, nooit gezien, want een uitvinding! Iemand die ervaring heeft met FM-Transmitters? Goede geluidskwaliteit, geen ruis? Zie dat die dingen incl. sigarettenaanstekeraansluiting, kabel om iPod op aan te sluiten én USB-poort al voor 'n tientje verkrijgbaar zijn, ideaal! Word de iPod ook nog automatisch opgeladen, hulde. Lees dat ze tot voor kort zelfs illegaal waren, maargoed probleem opgelost, bedankt!
Ik heb de Griffin RoadTrip. Die ik overigens niet gebruik, aangezien ik nu een autoradio/cd-speler heb die een USB-poort op het front heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.megaelectronixs.com/images/griffin.jpg

Werkt prima. In het buitenland moet je alleen vaak een andere frequentie instellen omdat de frequentie die in NL vrij is dan gebruikt wordt door een lokale radiozender.

Ik kan 'm op V&A zetten... O-)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

paulvandeven schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:52:
[...]

Slechte kwaliteit, vaak mono ontvangst.
Soms moet je een nieuwe frequentie zoeken op verschillende locaties.
Persoonlijk ben ik hier geen fan van, die van mij ligt nog ergens te verstoffen.
Ik zou als ik jou was gewoon kijken naar uitbreidingsmogelijkheden met een kabeltje aan de achterkant, grote kans dat dat gewoon mogelijk is (meeste moderne radio's hebben dat gewoon) zeker met een merk als Pioneer.
De geluidskwaliteit is geheid vele mate beter dan met zo'n FM-transmitter.

Zoiets: http://www.acr-helmond.nl..._pioneer_aux_adapter.html

[ Voor 5% gewijzigd door Mud.Starrr op 04-02-2011 18:33 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:01

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Mud.Starrr schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:26:
[...]

Slechte kwaliteit, vaak mono ontvangst.
Soms moet je een nieuwe frequentie zoeken op verschillende locaties.
Persoonlijk ben ik hier geen fan van, die van mij ligt nog ergens te verstoffen.
Ik zou als ik jou was gewoon kijken naar uitbreidingsmogelijkheden met een kabeltje aan de achterkant, grote kans dat dat gewoon mogelijk is (meeste moderne radio's hebben dat gewoon) zeker met een merk als Pioneer.
De geluidskwaliteit is geheid vele mate beter dan met zo'n FM-transmitter.
even hierop inhaken: een prul van 15 euro doet het inderdaad verschrikkelijk slecht. maar lees wat revies, kijk eens rond. FM transmitters kunnen ook erg goed zijn namelijk!

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

powerflux schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:30:
[...]

even hierop inhaken: een prul van 15 euro doet het inderdaad verschrikkelijk slecht. maar lees wat revies, kijk eens rond. FM transmitters kunnen ook erg goed zijn namelijk!
Die van mij koste me 45 euro (ok 2 jaar geleden dan toch).
Maar ja ik ben ook een beetje kritisch als het op geluid aankomt.
De eerste FM transmitter die het haalt bij een directe kabel aansluiting moet ik nog tegenkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mud.Starrr op 04-02-2011 18:35 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Ik heb nu al een paar jaar in mijn vakantieauto (een oude VW Jetta met radio/cassette) deze FM-transmitter
zitten. Werkt in stereo (stereolampje van radio gaat branden iig) en is lekker makkelijk in gebruik. Gewoon
SD-kaart/USB-stick erin duwen (of GSM/iPod aansluiten dmv bijgeleverd kabeltje) en frequentie instellen.
Omdat dit ding een normale USB-poort heeft kan je er ook je iPod en/of GSM mee opladen.

Voor €5.61 incl. verzenden naar NL kan je je er in ieder geval geen buil aan vallen, lijkt me. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_8181_1.jpg
Er was er ook nog 1 (zelfde fabrikant) met ingebouwde bluetooth carkit, maar die kan ik even niet vinden.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

paulvandeven schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:58:Echter bevat het frontje geen enkele ingang/poort om een eventuele kabel op aan te sluiten (Ook 'achter' het frontje zit geen poort).
Maar, zoals Mud.Starrr al schreef, zit er achterop je radio een "ip bus". Dit is een pioneer eigen aansluiting voor cd wisselaars en andere randapparatuur.

Er is een speciaal kastje wat je daarop aan kan sluiten, en daar hang je je ipod aan. Dan bedien je je ipod via de radio:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.de/images/products/caraccessories/pioneer/cdib100_gallery.jpg
http://www.pioneer.de/nl/...8/301/CD-IB100/index.html
Dit ding is wel prijzig, en ik lees er wisselende ervaringen over.

Goedkopere oplossing: een ip-bus > ipod adapterkabel:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41W1GXbHQDL._SS500_.jpg

een andere optie is zelf iets in elkaar zetten:
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTUtTs4-F4oY-pKEWW8-RmikLGzRK99FAk9hvayaxqjsY468n7q&t=1
Dit is de pinout van de ip-bus.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1