Ik zit met een vervelend snelheidsprobleem in mijn thuisnetwerk, waarvan ik de bottleneck maar niet kan achterhalen.
Alles is bedraad gigabit, echter haal ik als ik alle apparatuur aansluit als gewenst toch niet meer dan 30 Mbit/sec op mijn mediaspeler (Boxee Box). Door middel van omkoppelen probeer uit uit te vogelen waar het probleem zit, echter lukt dit niet.
Mijn situatie:

Alles is bedraad gigabit, echter haal ik als ik alle apparatuur aansluit als gewenst toch niet meer dan 30 Mbit/sec op mijn mediaspeler (Boxee Box). Door middel van omkoppelen probeer uit uit te vogelen waar het probleem zit, echter lukt dit niet.
Mijn situatie:

- Mijn data staat op de Freenas server (samba share), en deze probeer ik te streamen naar de Boxee Box. Hier wordt de snelheid gelimiteerd op zo'n 25-30 Mbit/sec wat net te weinig is voor HD-film en wat dus zorgt voor constant buffering in drukke scenes: zeer irritant.
- De Windows 7 PC en de Freenas server praten met zo'n 750 Mbit/sec met elkaar
- Als ik exact dezelfde .mkv-bestanden via de Windows 7 PC via samba deel, dan speelt de Boxee Box ze zonder problemen af
- De playstation 3 kan in een speedtest strak met 50 Mbit/sec downloaden.

- Nu kan ik hetzelfde mkv bestand probleemloos van de server naar de Boxee Box streamen, ineens werkt alles. Echter wil ik de server niet beneden hebben, dit ziet er niet uit.
- De windows 7 PC kan nu nog maar met 110 Mbit/sec van de server downloaden. Er gaat dus wel iets mis van boven naar beneden, echter zou 110Mbit/sec ruim voldoende moeten zijn om een HD-film te streamen.
- Het netwerk is snel genoeg om HD-films te kunnen streamen
- De Boxee Box en de Freenas server hebben geen communicatieprobleem