Opnieuw instellen modem -> Nieuw IP?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een vraag over het feit dat we binnenkort onze Fritz Box 7340 gaan resetten aangezien hij vaag doet, continu opnieuw starten aangezien het internet dan wegvalt. Dit op aanraden van XS4ALL.
Nu heb ik een eigen servertje met een IP-adres en een .tk-domein dat naar het IP-adres verwijst. Nu staat er op de beheerpagina van Fritz Box dat als je opnieuw verbindt dat hij dan een nieuw IP krijgt toegewezen, dus ook mijn servertje en dus alle verwijzingen naar dat IP opnieuw instellen?
Of hoe zit dat? Moet ik op die server een vast IP instellen, ik vraag me het allemaal af.
Weten jullie het?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat hangt van je provider af. Je modem (eigenlijk de router) vraagt een IP adres aan, en de DHCP server van je provider geeft die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
zolang de reset in je leasetijd gebeurt (als je hem dus niet langer dan de leasetijd uit laat staan) dan krijg je hetzefde ip. Leasetijd is meestal iets als 3-6 uur.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^^ Eensch
Ik denk dat alleen XS4ALL zelf het antwoord kan geven op je vraag.
Je modem kan er in ieder geval niets anders aan doen dan gewoon een IP vragen aan XS4ALL.

En anders krijg je inderdaad een nieuw IP. Dan zal je de hoster van het .tk domein de DNS aan moeten laten passen naar je nieuwe IP.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43
Volgens mij krijg je bij XS4all sowieso een vast IPadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:57
Bij XS4All heb je toch gewoon een vast ip? Dat deze toevallig via DHCP uitgedeeld wordt doet daar verder niks aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:52
XS4all geeft een vast ipadres.
Ik heb de mijne al jaren.
Alleen als je een overstap maakt van XS4all via KPN naar XS4all only dan krijg je een nieuw ipadres.
Pagina: 1