Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kon geen topic vinden over de verschillende browsers, dus bij deze open ik er eentje :)

Er zijn een aardig aantal verschillende browsers voor Android te krijgen, ze hebben alleen hun voor en nadelen.
Hieronder volgt een lijstje met de browsers (voor zover ik ze ken).

• De ingebouwde Androidbrowser
Opera Mobile Web Browser
Opera Mini Web Browser
Dolphin Browser
Dolphin Browser Mini
Dolphin Browser HD
Skyfire Web Browser 3.0
Miren Browser
Mozilla Firefox Web Browser
xScope Browser - Web & File

Het kan zijn dat ik een browser vergeten ben, vermeldt het dan hieronder :)

Ikzelf heb een Android-telefoon (Desire HD) en ben nog heel erg in de 'testfase', gebruik verschillende browsers door elkaar heen om te kjken wat het beste bij mij past.
Ik moet zeggen dat ik zeer gecharmeerd ben door de Miren Browser, de tabjes werken een stuk fijner dan de standaard browser en pagina's worden prima geresized, multimedia werkt prima, maar dat ik het af en toe nog een beetje buggy vind en dat het van mij nog een stuk meer responsive mag zijn.
Ook de Opera Mini browser bevalt me vanwege de enorme snelheid, maar de webpagina's worden wel herverpakt en raken vaak een hoop functionaliteit kwijt. Ook werkt multimedia en scriptjes vaak niet.

Welke browser gebruik jij? En vooral: Waarom?

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 06-02-2011 02:44 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik gebruik op zowel m'n telefoon als op m'n tablet de standaard ingebouwde Androidbrowser..
Ziet er imho goed genoeg uit, werkt snel, werkt nog niet met tabs, maar voor de rest okee.
Gebruik het eigenlijk meer uit gewenning, aangezien ik al anderhalf jaar met Android op zak loop.

Ga het lijstje in de TS weleens afwerken om te kijken hoe of wat mij die verschillende browsers bevallen. :)

Heb ooit weleens Dolphin Browser gedownloadet en geinstalleerd, maar was er zo weer af.. waarom, geen idee meer... Wel leuk zo'n lijstje van alle bekende browsers, ben ook wel benieuwd naar input van andere Tweakers.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
Zelf heb ik de volgende ervaringen met de verschillende browsers onder Android:

Standaard webbrowser
Werkt over het algemeen gewoon goed, maar is erg basaal en bij sommige websites wil het nog wel eens buggy werken. Bijvoorbeeld als je een aantal keer achter elkaar een Google query wilt doen, kan het voortkomen dat de pagina niet meer laadt. Ook het wisselen tussen vensters/tabs werkt niet (goed) voor mij.

Opera browsers
Persoonlijk vind ik de Opera browsers (beide dus) een paar aparte 'quirks' hebben. Tekstvergroting werkt niet geheel lekker, maar pagina's laden gaat wel goed en snel. Ook het wisselen tussen tabbladen vind ik hier niet altijd even prettig werken en zit voor mijn gevoel te ver verstopt.

Dolphin Browsers
Dolphin Browser HD is momenteel mijn vaste browser. Veel plugins beschikbaar, pagina's laden gaat relatief gezien erg snel, opties zijn gemakkelijk en de grootste feature: echte tabbladen! Het enige wat naar werkt aan Dolphin is dat wanneer je een tab open hebt staan en je dan een link opent uit een externe applicatie (bijvoorbeeld Talk of Twitter) de actieve tab dan overschreven wordt in plaats van dat er een nieuwe tab wordt aangemaakt.

Dolphin Browser en Dolphin Browser Mini vind ik daarnaast ook wel goed, maar ik heb het gevoel dat de eerste niet echt meer ontwikkeld wordt en de tweede wat functies mist welke ik gebruik. Geef mij maar dus de HD-versie.

Miren browser
Deze vind ik nog erg Chinees en buggy aanvoelen. Ook laden de pagina's niet echt snel voor mijn gevoel en is tekst soms niet helemaal goed uitgelijnd. In vergelijking tot Dolphin Browser HD voelt deze browser dus niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-05 14:47
Op mijn tablet gebruik ik nu ook de standaard Android Browser en de Dolphin HD.
Voordeel van de Dolphin is idd dat er gebruik wordt gemaakt van tabbladen.
Ook de beschikbare plugins zijn erg makkelijk.
Op dit moment gebruik ik de Ebay plugin en die werkt echt super.

Verschil in snelheid of stabiliteit van de browsers kan ik nog moeilijk beoordelen.
Beide browsers werken soepel maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar Dolphin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vergeet de Firefox-browser niet. Mozilla heeft inmiddels al aardig wat bèta-versies uitgebracht, en ik moet zeggen dat het best aardig werkt. Hij lijkt in ieder geval sneller dan de standaard Android-browser. Helaas vind ik de originele browser, op de een of andere manier, nog wel wat lekkerder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390221

en xScope is ook een goeie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Stock Desire HD browser, werkt fijn genoeg. Kan een stuk handiger, dat zeker, maar voldoet met het lezen van websites prima. Vooral het limiet aan vier vensters is gewoon zwaar kut gedaan. Ik heb meer dan genoeg RAM over voor nog meer vensters. Echter Firefox geprobeerd en dat is gewoon net zo bagger als Firefox 4 op de pc, dat hoef ik dus niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td1964
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09-2021
Helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
De stock Desire browser, snel, clean en werkt altijd, ik snap niet wat de meerwaarde van andere browsers is, de interface is veel meer doordacht, de snelheid moet niet het probleem zijn, en flash werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 18:08
CLB schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:23:
Ik gebruik op zowel m'n telefoon als op m'n tablet de standaard ingebouwde Androidbrowser..
Ziet er imho goed genoeg uit, werkt snel, werkt nog niet met tabs, maar voor de rest okee.
(..)
Vensters mogen dan geen tabs zijn, maar je kunt wel meerdere pagina's tegelijk open hebben. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tja big probleem vind ik, net enige dagen de Galaxy Tab :

- Standaard browser schokt enorm
- Opera mini heeft maar 1 inzoom stap
- Dolphin HD is het ook niet helemaal
- Miren is nog de minst slechte van het stel qua snelheid en scrolbaarheid

Het wachten wat mij betreft is op de opera brower voor tabs, kan niet snel genoeg komen. Tablet browsers hebben nog een lange weg te gaan tot ze net zo handelbaar en snel zijn als chrome of firefox.

[ Voor 13% gewijzigd door HaseMike op 09-02-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 23:26

Res-q

Redder in nood?

En waarom? Wat biedt xScope dat de standaard niet biedt, of andersom? Iets meer toelichting zou wel handig zijn :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:13

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Voor mij is de Miren Browser toch de fijnste browser (heb een "kale" Sense loze custom ROM op mijn Desire). Hij werkt lekker snel, met tabbladen, is full screen en in het Nederlands (bedankt SpaceK33z ;) ) en is fijner dan de standaard Android browser.

Afbeeldingslocatie: https://ssl.gstatic.com/android/market/cn.miren.browser/hi-256-1-23cbae20477ad91c4e0b1aebf82bb2707346d1b6Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://details%3Fid%3Dcn.miren.browser%26referrer%3Dutm_source%253DAndrolib%2526utm_medium%253DPage%2526utm_campaign%253DAndrolib%2520Page

en een Android Market linkje https://market.android.com/details?id=cn.miren.browser

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Bestaat er een browser waarin je te allen tijde je adresbalk en tabs blijft zien? Dus ook als je naar beneden scrollt?

Met Dolphin vind ik het vervelend als je halverwege een pagina bent en je wilt een andere tab openen, dat je dan met een gesture eerst weer naar boven moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:12
@Bad_Karma. Miren Browser houdt de tabs gewoon vanbove en een swype op te tabs naar onder toont de url balk.

Zelf gebruik ik gewoon Miren Browser. Niet veel anders geprobeerd. Werkt lekker, veel paginaruimte en minimale interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144867

Ook hier een fan van Miren. Lekker basic en snel. In tegenstelling tot wat in de TS staat heb ik juist het idee dat Dolphin HD trager is op mijn Desire Z. En sowieso zit die vol met door mij niet gebruikte features. Het enige echt irritante aan Miren is dat je de gestures niet kan instellen/uitzetten. Ik ga nogal vaak terug terwijl ik naar links wil scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 21:13
Heb de standaard even gebruikt, ook de Dolphin browser, maar kom toch iedere keer terug bij Opera Mobile. Mis nog wel wat functionaliteit, maar de browser ziet er gewoon slick uit (Irriteer me aan de vormgeving van de Dolphin Browser, hehe) en laadt in principe alles wat ik nodig heb. Had die hiervoor op mijn WM6 toestel ook.

Moet zeggen dat ik mijn browser, met alle apps die er beschikbaar zijn, op mijn telefoon wel steeds minder ben gaan gebruiken. XDA/Rabo/NU.nl/HWI/LinkedIN/Faceboek/etc. allemaal via appz. Gebruik de browser eigenlijk alleen nog regelmatig voor T.net :9

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
Bad_Karma schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:49:
Bestaat er een browser waarin je te allen tijde je adresbalk en tabs blijft zien? Dus ook als je naar beneden scrollt?

Met Dolphin vind ik het vervelend als je halverwege een pagina bent en je wilt een andere tab openen, dat je dan met een gesture eerst weer naar boven moet.
Je kunt ook de menu-toets indrukken om de tabs en adresbalk te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 07:55
Dolphin Mini doet dat. Is verreweg mijn favoriete browser (omdat m'n mobiel 0MB geheugen heeft en de Mini versie érg resource vriendelijk is).

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/dolphinmini01.png
Dolphin Mini doet dat ook gewoon prima. In de normale stand héb je dus al je tabs open staan zoals hierrboven te zien is, draai je full-screen druk je even op Menu en kan je meteen Tabs openen/sluiten/whatever. Daarna gaat ie weer over op full-screen weergave. Al met al werkelijk een prima app :)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/dolphinmini02.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/tweakers/dolphinmini03.png

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-06 20:39

Je kan Miren gewoon zo instellen.

• Bad_Karma
Dank voor jullie reacties!

Ik zal Dolphin Mini en Miren eens naast elkaar draaien.

Op onderstaande site wordt een groot aantal Android browsers vergeleken.
Ze zijn daar erg enthousiast over xScope. Heeft iemand daar ervaring mee?

http://hubpages.com/hub/R...b-Browsers-for-Android-2x

• Brad Pitt
Bad_Karma schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:34:
Die heb ik er ook op staan ja. Vind zowel deze als ook Dolphin Mini persoonlijk wat fijner dan de stock Browser. En ook bij xScope blijven de tabs en het adresveld gewoon in beeld als je omlaag scrollt, FYI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik dacht dat de stock browser wel okay was, maar sinds ik het verschil tussen de normale app drawer en Launcher Pro heb gezien denk ik dat de ervaring nog wel beter kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
In Dolphin HD kon ik met één swipe naar rechts de bookmarks tevoorschijn halen. Dat werkte plezierig.
In Dolphin mini hebben ze dit weggelaten. Nu moet ik twee keer klikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bad_Karma schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:34:

http://hubpages.com/hub/R...b-Browsers-for-Android-2x
Ik heb er geen ervaring me, maar het moet (voor mij) best goed zijn wil ik betalen voor een browser terwijl er redelijk wat goede gratis browsers zijn.
Ik ben benieuwd wat mensen met ervaring met xScope ervan vinden. Is het het geld waard?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
anandus schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:52:
Ik ben benieuwd wat mensen met ervaring met xScope ervan vinden. Is het het geld waard?
Probeer je toch gewoon eerst de trial? Die is gratis en qua browser-functionaliteit gewoon 100% identiek.

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 11-02-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td1964
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09-2021
Probeer je toch gewoon eerst de trial? Die is gratis en qua browser-functionaliteit gewoon 100% identiek.
[/quote]
Ik gebruikte altijd dolfin erg tevreden over.
Maar xscope is nog prettiger in gebruik op mijn desire hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:43

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dolphin HD vind ik geweldig voor het standaard browsewerk. Mijn scherm is niet al te groot, daarom hou ik ook erg van de fullscreenmodus.
Voor flash-filmpjes is het ook nog wel leuk om SkyFire te gebruiken. Deze browser browset niet erg snel (vind ik) maar flash filmpjes doet hij prima (ik kan geen flash op mijn android krijgen, althans dat denk ik)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Nog een browsertestje: http://www.pcworld.com/ar...the_android_browsers.html

De verschillen in laadsnelheid zijn toch wel groot:

Afbeeldingslocatie: http://images.pcworld.com/news/graphics/206278-mobilebrowserspeedchart_560_original.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Ik heb nu Xscope getest, maar vind de tekst in de adresbalk wel erg klein (op mijn 10" 1024x600 scherm).

Verder vervelend dat je die vrij grote toolbalk niet kan verbergen. Je kunt hem wel naar boven verplaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bad_Karma schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:13:
Verder vervelend dat je die vrij grote toolbalk niet kan verbergen. Je kunt hem wel naar boven verplaatsen..
Eén druk op Menu en de balk is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 07:15
ik vind persoonlijk skyfire erg fijn en stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Brad Pitt schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:19:
[...]

Eén druk op Menu en de balk is weg.
Maar blijft hij dan ook weg? Of komt die balk weer terug als een je URL oid intikt?

Ik moet zeggen dat ik xscope nog iets prettiger vond werken dan Dolphin mini.

[ Voor 4% gewijzigd door Bad_Karma op 16-02-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bad_Karma schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:33:
Maar blijft hij dan ook weg? Of komt die balk weer terug als een je URL oid intikt?
Die komt terug. Dus na het intikken van het adres druk je gewoon weer effe op Menu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245441

Weet iemand misschien waar de browser zijn bookmarks opslaat in Andoid? Bij windows kun je die gewoon vinden onder windows > favorieten, maar in Android zie ik zoiets niet. Ik heb alles af afgezocht (denk ik), maar kon niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 245441 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:25:
Weet iemand misschien waar de browser zijn bookmarks opslaat in Andoid?
Volgens mij staan die in het /data/data/com.android.browser/databases/browser.db bestand.

[ Voor 22% gewijzigd door Brad Pitt op 21-03-2011 15:42 ]

Pagina: 1