[PHP] Exchange attendees uitnodigen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:07

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Ik heb een PHP script waarmee ik een planning kan vullen. Ik kan een planitem toevoegen en deze moet vervolgens naar mijn Outlook agenda toe (Exchange 2007).

Ik heb op internet deze klasse gevonden, hiermee kan ik zonder problemen een event aan mijn outlook agenda toevoegen.

Echter wil ik ook anderen kunnen uitnodigen, toen kwam ik hier uit in de MSDN. Volg ik de nodes, moet ik deze toevoegen: $CreateItem->Items->CalendarItem->RequiredAttendees->Attendee->Mailbox->EmailAddress

De functie create_event() ziet er als volgt uit

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
function create_event($subject, $start, $end, $location, $isallday=false) {

$this->setup();

$CreateItem->SendMeetingInvitations = "SendToNone";
        $CreateItem->SavedItemFolderId->DistinguishedFolderId->Id = "calendar";
        $CreateItem->Items->CalendarItem->Subject = $subject;
        $CreateItem->Items->CalendarItem->Start = $start; #e.g. "2010-09-21T16:00:00Z"; # ISO date format. Z denotes UTC time
        $CreateItem->Items->CalendarItem->End = $end;
        $CreateItem->Items->CalendarItem->IsAllDayEvent = $isallday;
        $CreateItem->Items->CalendarItem->LegacyFreeBusyStatus = "Busy";
        $CreateItem->Items->CalendarItem->Location = $location;

$response = $this->client->CreateItem($CreateItem);

$this->teardown();

if($response->ResponseMessages->CreateItemResponseMessage->ResponseCode == "NoError")
            return true;
        else {
            $this->lastError = $response->ResponseMessages->CreateItemResponseMessage->ResponseCode;
            return false;
        }

}

Ik dacht dit simpel op te lossen door de volgende regel toe te voegen:
code:
1
$CreateItem->Items->CalendarItem->RequiredAttendees->Attendee->Mailbox->EmailAddress = "emailvandeandere@gebruik.er";

Helaas is het niet zo makkelijk. Ik krijg de melding wel in mijn agenda, maar niet in de agenda van de attendee. Heeft iemand enig idee hoe dit wel te doen? Of misschien een uitgebreidere klasse? Hierin kon ik niets vinden. Mooier zou het zijn als ik direct in de agenda van iemand iets kan toevoegen, maar dat zou stap 2 zijn.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android