Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 23:39
Ons backupwindow wordt te krap voor de hoeveelheid te backuppen data. D.w.z. onze data groeit te hard.
Een LTO-5 staat in de planning, maar met de huidige snelheid gaat die binnen een x aantal jaren ook tegen zijn limiet aanlopen.

Nu weet ik dat er ook zoiets bestaat als data deduplication, maar ik sla stijl achterover van de prijzen. Ze lijken allemaal gericht op Enterprise, en negeren het MKB (+/- 120 pc's). Vooral op Exchange attachment gebied verwacht ik veel van deduplication (bouwbedrijf, veel dwg's).

Wie heeft ervaring met leuk geprijsde pakketten?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:04
Even het hele deduplication verhaal achterwege gelaten. Je hebt het over exchange attachments en dwg's in 1 zin. Dan lopen de rillingen eerlijk gezegd al over mijn rug. Ze mailen met z'n allen die dingen toch niet 20 keer in de rondte? Daar heb je namelijk fileservers voor en een goed geordende mappenstructuur + procedures hoe je daarin bestanden opslaat.

edit: het is ook misschien handiger als je het complete probleem hier post i.p.v. wat jij denkt dat de beste oplossing is.

[ Voor 15% gewijzigd door Craven op 04-02-2011 13:54 ]

• fRiEtJeSaTe
Craven schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:51:
Even het hele deduplication verhaal achterwege gelaten. Je hebt het over exchange attachments en dwg's in 1 zin. Dan lopen de rillingen eerlijk gezegd al over mijn rug. Ze mailen met z'n allen die dingen toch niet 20 keer in de rondte? Daar heb je namelijk fileservers voor en een goed geordende mappenstructuur + procedures hoe je daarin bestanden opslaat.
Tja. Een aantal zaken dragen bij aan die situatie.
- voorganger tig jaar niets gedaan aan opvoeding
- computerhandigheid/koppigheid in een bouwbedrijf/bouwbranche
- 2Mbit internetverbinding

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:49:
Vooral op Exchange attachment gebied verwacht ik veel van deduplication (bouwbedrijf, veel dwg's)
Wel handig als je wat meer details geeft, neem aan dat het om Exchange 2010 gaat, aangezien oudere versie al Single-Instance Storage hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Nielson op 04-02-2011 14:07 ]

• fRiEtJeSaTe
Nielson schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:02:
[...]
Wel handig als je wat meer details geeft, neem aan dat het om Exchange 2010 gaat, aangezien oudere versie al Single-Instance Storage hebben?
Het gaat inderdaad om Exchange 2010.
Intern wordt er netjes gebruik gemaakt van fileserver, maar extern tekeningen delen/ontvangen is een ander verhaal. Concullega's gebruiken externe partijen als File2Share, maar a €300 per project p/m wordt dat een kostbaarder verhaal dan Exchange opslag faciliteren.
Deduplication is ook voor de fileserver, maar verwacht daar weinig rendement omdat er netjes gewerkt wordt (afgezien van tig versies van dezelfde tekening).

[ Voor 13% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 04-02-2011 14:11 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SIS zit al niet meer in Exchange 2010 hoor:
http://www.howexchangewor...tance-storage-sis-in.html

Kijk ook naar incremental/differential dagelijkse backups en full backup in het weekend.

[ Voor 27% gewijzigd door ZeRoC00L op 04-02-2011 16:05 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1