• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nog een flinke stapel negatieven liggen en bewaar deze niet in een vuilniszak maar in negatiefvellen. Nu wil ik deze alleen in een map bewaren, maar normale multomappen en ordners zijn te smal. Ik neem aan dat er ook mappen te vinden zijn voor negatiefvellen, maar de fotowinkels en kantoorboekhandels hier kunnen me niet helpen. Online vind ik vooralsnog ook niks (niets bij bijv. hama.nl en op de meeste bekende fotografiewinkels in NL ook niet).

Zijn hier fotograven die wel mappen hebben voor hun negatiefvellen en zo ja, waar hebben jullie die (online) gekocht?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Heb je wel goed gezocht?
1e hit op google.nl
3e hit op google.nl
:?
Of zoek je dit juist niet?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

ik gebruik SAP cursus mappen voor mijn negatieven die zijn ook breder dan gewone multomappen .

mocht je per ongeluk iemand kennen die met SAP en daar cursussen in heeft gevolgd dan zou ik hem eens vragen of hij zijn cursusmappen niet wil afstaan :+

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
ik kwam deze laatst tegen: http://www.fotofilmfabrie...presentatie/Archievering/ ken ze niet, maar ze lijken me wel prettig. ze zijn van polypropyleen en dat heeft twee voordelen, ze tasten je negatieven niet aan en je kan ze in de hoes laten om er contactafdrukken van te maken, voor veel hoezen geldt dat ze het één of het ander niet kunnen. die dozen die ze verkopen lijken me ook wel handig, gewone multomappen zijn namelijk niet iets te kort voor negatiefhoezen en die zijn, natuurlijk, aan drie kanten open, wat me hier ook niet het geval lijkt te zijn (dus waarschijnlijk minder stof).

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
:X

Had eigenlijk alleen direct in winkels gezocht (zowel offline als online). Thanks!
lateef schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:09:
die dozen die ze verkopen lijken me ook wel handig, gewone multomappen zijn namelijk niet iets te kort voor negatiefhoezen en die zijn, natuurlijk, aan drie kanten open, wat me hier ook niet het geval lijkt te zijn (dus waarschijnlijk minder stof).
Ja het gaat me dus om de dozen, de vellen heb ik al. En dan loop je tegen de (te korte) standaardbreedte van multomappen/ordners aan. Maar dit ziet er ook goed uit, thanks!