nieuwe videokaart niet te belastend?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 22:59
Hallo

Dit is mijn probleem, mijn vader heeft een paar maanden terug een nieuw PC'tje gekocht voor mij (mijnen ouden was versleten), maar hij heeft er niet opgelet of er een videokaart inzat.
En die zat er niet in, nu wil ik graag een nieuwe videokaart kopen, om af en toe en spelletje te kunnen spelen.

Ik heb nu een acer aspire X3910

specificaties
http://www.vergelijk.be/desktop/acer/aspire_x3910/specs.rhtml

met een voeding van 220 Watt

wat van kaart kan ik er nog bij krijgen, of is de voeding veel te slecht daarvoor
Ik had gehoopt om er een passief gekoelde radeon 5750 of een geforce 450/430 in te krijgen

Wat is het max dat ik er in kan krijgen zonder dat het systeem instabiel wordt

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:54

BiLo

PSN: toiletcleaner

er zijn calculators op het internet waarbij je je pc-onderdelen ingeeft en vervolgens een schatting van het gevergde vermogen krijgt

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Die vraag moet je hier even stellen... ;)

Tip, zet je specs even er duidelijker bij (ctrl-c / ctrl-v) ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Humma Kavula op 04-02-2011 11:37 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:40
Ik denk toch wel dat je er zeker van kan zijn dat je 'ouden' voeding het niet helemaal meer zal trekken met nieuwen videokaart er in. 220 watt is vrij minimaal natuurlijk.

Maar beter is om inderdaad even binnen een webbased calculator je onderdelen op te geven en het helemaal na te rekenen, dan weet je het in ieder geval zeker. Let ook op de mogelijk extra molex connectoren voor de videokaart, misschien zijn dezen niet voorhanden op je ouden voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiberiusJD
de pc is nog maar 3 maanden oud,
dus de voeding is ook niet oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:40
TiberiusJD schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:56:
de pc is nog maar 3 maanden oud,
dus de voeding is ook niet oud
Nee, maar wel toegespitst op de hardware die ie moet bedienen, en door hoort een energieslurpende videokaart niet bij standaard. ;) Gewoon narekenen en je komt er wel als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Met een 5750 kan ik je nu al met bijna zekerheid zeggen dat dit niet gaat werken met 220 watt want ik zag dat het gemiddelde verbruik load van die kaartjes rond de 85 a 90 watt ligt. Daarbij moet je je ook nog even afvragen of het 220 watt piek of constant vermogen is wat die voeding kan leveren.

Zoals dan ook xxxneoxxx al schrijft is die voeding puur bemeten op de hardware die erin zit en dan maakt de leeftijd van de pc/voeding verder niet uit. Daarbij denk ik ook dat het kastje niet geschikt is om daar nog een extra videokaart in te zetten vanwege de warmteafvoer en al zeker bij een passief gekoeld kaartje.
Pagina: 1