Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30
Momenteel gebruik ik een erg oud Acer AL1714 TFT-scherm, als tweede scherm voor thuiswerk naast mijn relatief nieuwe laptop. Dit scherm is de geest aan het geven, getuige de vreemde lijnen die af en toe van boven naar beneden over het scherm vliegen. Nu is dit nog niet eens zo'n grote ramp, maar het scherm is sowieso aan vervanging toe, vooral omdat ik sinds een tijdje enthousiast amateurfotograaf ben, en dus waarde hecht aan goede kleurweergave.

Daarom wil ik een IPS-paneel TFT-monitor kopen, en ik denk aan de HP ZR24w (pricewatch: HP ZR24w). Deze monitor heeft een 16:10 beeldverhouding (1920x1200 resolutie), wat ik véél prettiger vind werken dan het (veel meer voorkomende) 16:9. Echter, de prijs is nogal aan de stevige kant (zo'n € 360) in vergelijking met bijvoorbeeld de € 215 kostende Dell U2311H (pricewatch: Dell Ultrasharp U2311H); een 16:9 IPS-monitor.

De ervaringen met de HP ZR24w die gepost zijn in de pricewatch zijn aardig behulpzaam. Maar ik vraag me af of er mensen zijn die er meer over kunnen zeggen, met name of ik misschien toch een keer de overstap naar 16:9 moet wagen? Tevens, de HP lijkt redelijk slecht leverbaar op het moment; kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

En tot slot: weet iemand ergens een zaak die de HP 'in levenden lijve' heeft staan, waar ik hem zou kunnen bekijken?

Alvast bedankt voor alle mogelijke hulp/raad! :)

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb er eentje gehad, waanzinnige monitor voor die prijs!
Inderdaad is 1920x1200 erg lekker ivm 1080, en daarnaast is het een professioneel ogend scherm, met prima kleuren, kijkhoek, etc.

Ik raad 'm aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izign
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik ben ook aan het kijken naar de HP ZR24w, maar de leverbaarheid is momenteel zeer slecht, sinds een maand ongeveer. Na lang wikken en wegen leek mij dit de mooiste monitor in die prijsrange, naast de Dell en NEC Multisync EA231WMi-BK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mijn leverancier krijgt hem de 9e weer binnen, dus er zit weer iets in de pijplijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofnest
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mijn ervaring (zowel prive als op het werk)
+ degelijke hardware
+ goedkoopste 24"16:10 ips (toendertijd)
+ lage inputlag voor een ips scherm
+ geen probleem met ghosting
+ mooie volle kleuren in vergelijking met TN panelen

- redelijk hoog stroomgebruik (50 Watt minimaal, 60W normaal gebruik, 90W alles voluit) t.o.v TN paneel
- beetje "korrelig" schermoppervlak/coating
- displayport connectie valt soms spontaan weg, tft gaat dan in sleep modus (ivm onboard graphics HP dc8(1)00

[ Voor 4% gewijzigd door Stofnest op 04-02-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30
Bedankt voor de behulpzame reacties!
Stofnest schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:20:
- displayport connectie valt soms spontaan weg, tft gaat dan in sleep modus (ivm onboard graphics HP dc8(1)00
Dat zal toch niet normaal zijn, neem ik aan? Met andere woorden, wordt dat niet gedekt door de garantie (van verkoper of HP zelf)?

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
Hoe is de kijkhoek verticaal in vergelijking met een TN scherm?

Ik gebruik nu 2x een TN scherm waarvan 1 in portrait mode maar je moet bij het portrait scherm er precies recht voor zitten om een goed beeld te krijgen. Zou dat met een IPS scherm veel beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 18:33
Ik heb op dit moment een nog goed werkende Samsung 226BW in gebruik...
Maar ik denk eraan om deze te "upgraden" naar een IPS-scherm
Nu heb ik 2 formaten in gedachten 24" of 27", ik heb evt. het budget ervoor...

Nu twijfel ik dus tussen:
  1. 24-inch:
    • HP LP2475w
    • HP ZR24w
    • Dell U2410
    • Fujitsu P24W-6 IPS
  2. 27-inch:
    • Dell U2711
    • Fujitsu P27T-6 IPS
Ik denk zelf aan de HP ZR24w, omdat het goed qua prijs en features is voor mij, HDMI is dan wel misschien een gemis, maar de HDMI uitgang van mijn GPU zal toch naar mijn Plasma TV gaan en dus dan kan het wel ook met DP aangesloten worden op het scherm en dan is de HP 24" een goede kandidaat?

[ Voor 205% gewijzigd door mindwarper op 20-02-2011 20:55 . Reden: extra 24" model toegevoegd ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Ik heb er zelf een sinds een paar maanden, bevalt meer dan uitstekend eerlijk gezegd. Kijkhoek is briljant.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:32

JME

zeg maar Jamie

Ik zit met dezelfde vraag en heb vrijwel dezelfde shortlist. Ik merk dat ik op basis van specs neig naar de Fujitsu Siemens P24W-6 (IPS paneel, minder verbruik) maar ik kan nergens een review van het ding vinden. Ik vind met name kleurechtheid en kijkhoek heel belangrijk, ik heb nu een Dell WFP2408 en ik heb regelmatig de neiging om het kreng het raam uit te flikkeren. Schandalig dat ik me daar ooit zoveel geld voor afhandig heb laten maken...
Maar ik dwaal af. Iemand reviews of hands-on ervaring met de P24W-6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

Beetje late reactie.(maar misschien handig voor iemand die iets zoekt over dit scherm)

Mijn ervaringen met dit scherm waren ver van positief,paneel zelf is prima,maar de coating is een ramp.
Geeft soort korrel en inkijkhoekervaring,ook als je met je hoofd er errechtvoor en stil zit,zijn er vlekken/waas te zien,in zowat elke hoek.Vooral bij zwart en blauw.
Bij foto's is het effect mio
Bij 45 graden inkijkhoek geeft het zelfs een grijze waas.Wat dus weer je keuren beinvloed.
Voet is net sterk genoeg,maar wiebelig als je menu aanraakt,en draait niet echt soepel naar portret stand.
Beter doorsparen voor net wat duurder model,dat is het zeker meer dan waard.
Mijn verkoper (HP reseller c.q dozenduwer) adviseerder om een ander merk als HP te kiezen,gezien ze wel vaker klachten kregen over de HP schermen dan hun lief is.

Let wel,ik had er een PVA paneel naast staan als vergelijking,dan was de HP ZR24w echt de minste,met een te duidelijk verschil,zeker voor de specs, qua inkijkhoek en uniformiteit.

Na 1 do.a. en 2 schermen retour wegens niet bevallen,ander 24"scherm van een concurent aangeschaft.
Had ik gelijk moeten doen,had me berg frustratie,telefoongesprekken,
mail,wachten op transporteur,ophaalservice etc gescheelt.

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:32

JME

zeg maar Jamie

Wil je ook vertellen welke je dan nu hebt gekocht en op welke punten die zo goed bevalt? Thanx!
Pagina: 1