Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 13:47
Bij de Aldi hebben ze vanaf 5 februari een ophangsysteem in de aanbieding voor 15euro. Het lijkt een erg vernuftig systeem waarbij de tv aan een gespannen draad wordt gehangen, eigenlijk volgens het zelfde principe als een schilderij.

linkje

Dit systeem lijkt aan al mijn eisen te voldoen, namelijk:
- TV van 20 kg dragen
- Zo vlak mogelijk op de muur hangen
(nee, dat zijn er niet veel :) )

Ik denk dat er veel meer mensen zijn die ook het idee hebben dat een systeem als dit goed aan de eisen voldoet, en het prijsverschil met de beugels die ik op andere plaatsen heb gezien is wel erg groot. (minimaal 50euro)

Wel ben ik benieuwd naar eventuele bezwaren tegen dit systeem, misschien daardoor toch meer ga betalen voor een grote beugel.

Minpunten die ik zelf kan bedenken zijn:
- TV kan door een zetje snel scheef komen te hangen
- Risico op vallen is groter dan bij 'echte' muurbeugels
- Kantelen en draaien is niet mogelijk

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:34

Roytoch

Nietes

Hoeveel ruimte is er _achter_ de TV? Want bij mij steken de HDMI kabels ed nog een eindje door naar achter. Sommige TV's hebben die aansluitingen onderin, dan zou dat probleem er niet zo zijn.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Volgens mij krijg je er ook afstandsbusjes bij die je onderaan de TV schroeft. Wat ik wel mis in de advertentie zijn wat details over het hoe-en-wat, dus de afstand die je kunt houden tot aan de muur weet ik niet. Maar ik neem aan dat dit redelijk standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:34

Roytoch

Nietes

Ander nadeel dan :P zie je die draden niet lopen? Wij hebben hier thuis een schilderijophangsysteem met hetzelfde principe, en die draden vallen n iet echt op bij een lichte muur, maar zou dit niet veel dikkere draden hebben? Hoewel het, als het van die metaaldraden zijn, ook wel weer extra mooi kan zijn juist, maar dat is persoonlijk.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

roy.ahuis schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:23:
Ander nadeel dan :P zie je die draden niet lopen? Wij hebben hier thuis een schilderijophangsysteem met hetzelfde principe, en die draden vallen n iet echt op bij een lichte muur, maar zou dit niet veel dikkere draden hebben? Hoewel het, als het van die metaaldraden zijn, ook wel weer extra mooi kan zijn juist, maar dat is persoonlijk.
Als je kijkt naar de link van de TS, zal je zien dat er geen draad zichtbaar is, die is gespannen achter de TV, en niet aan een rail-systeem aan het plafond.

Ik zou zelf eerder gaan voor een systeem met een beugel, zodat het niet een kwestie is van even optillen en je kan er mee weglopen. Aangezien je toch 2 gaten moet boren in de muur om die draad op te hangen, zou ik toch gaan voor een beugel waar de tv echt aan vast zit, waarbij je dus gereedschap nodig hebt om hem mee te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 16:13

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Volgens mij moet je nog eens goed kijken ;)

De draden zitten achter de tv, eehmm, de draad zit tussen de bovenste 2 schroefpunten.

Opzich geen verkeerd idee, enkel loop je kans dat de tv er een keer afflikkerd als je vriendin aan het schoonmaken gaat en even niet oplet bij het opstaan. Ik heb de tv toch liever wat steviger hangen. Zelf heb ik zo'n super-simpel-en-plat montage systeempje, 2 plaatjes die je in elkaar scuift, erg doeltreffend en goedkoop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:45
Lijkt exact op de Samsung WMN1000A/B

http://www.samsung.com/us/video/tvs-accessories/WMN1000BXZA

Zeer geschikt voor LED toestellen met de aansluitingen aan de zijkant. Met de beugel van de ALDI past er geen enkele kabel aan de achterkant in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat ligt aan de TV. Je hebt ook TV's waar de kabels van onderaf (aan de achterkant) ingestopt worden, waardoor er niets uitsteekt. Bij mijn TV zijn alle aansluitingen zo, behalve de scarts (wat ook weer op te lossen is door andere scartkabels te gebruiken). HDMI, VGA, en de Coax steken dus niet uit.

Maar het lijkt inderdaad wel op dat systeem van Samsung

[ Voor 46% gewijzigd door RaZ op 04-02-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb hem vanmiddag gehaald, ziet er wel degelijk uit, inderdaad zelfde concept als dat systeem van Samsung, maar dan veeeeel goedkoper.
Binnenkort eens de tijd nemen om de tv op te hangen, er zitten veel verschillende schroeven en afstandsbusjes bij. De handleiding is wel om te huilen overigens, gelukkig staan er ook plaatjes bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:34
15 euro is niet veel geld, en hij voldoet volgens mij aan al je eisen.
maar er staat tot maximaal 50 KG, ik zou er niet graag een grote (dure) tv aan ophangen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Ik heb zaterdag ook dit systeem opgehaald. Blinkt uit in zijn eenvoud maar lijkt stevig genoeg om een TV aan op te hangen. Het enige is dat ik stond te kijken van de llengte van het staalkabeltje, dat lijkt me weinig waardoor de TV misschien sneller scheef komt te hangen.

De handleiding zegt dat het syststeem geschikt is voor TV's tot meer dan 50" (zit nu op mijn werk en weet de exacte opgave niet meer.,) en 50kg. De TV die ik er aan ga hangen kost 400 euro dus wat dat betreft zijn de prijzen goed op elkaar afgestemd :)

Helaas verwacht ik het daadwerkelijke ophangen pas over een paar weken uit te voeren, als de inrichting wat definitiever is. Dus ervaringen op dat vlak kan duren nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:38:
Heb hem vanmiddag gehaald, ziet er wel degelijk uit, inderdaad zelfde concept als dat systeem van Samsung, maar dan veeeeel goedkoper.
Binnenkort eens de tijd nemen om de tv op te hangen, er zitten veel verschillende schroeven en afstandsbusjes bij. De handleiding is wel om te huilen overigens, gelukkig staan er ook plaatjes bij :)
Denk je dat er genoeg ruimte achterblijft om kabels als power, scart, coax etc aan de achterkant van de tv in te kunnen pluggen?
Of moet je persé een tv hebben waar die kabels aan de zijkant/onderkant ingaan?

Ander vraagje, hoeveel schroeven moeten er nu in de muur met deze houder? Heb je misschien een foto O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Wolly op 07-02-2011 13:59 ]

Pagina: 1